Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Bericht door Mart Hoogedoorn » 22 jun 2017 19:21

Ik ben tevreden met de foto's die ik maak met mijn wat ouder model Samsung mobieltje SGH~J165L. Maar kan geen USB verbinding maken met mijn nieuwe Windows 10 laptop om de plaatjes daar op te slaan..De bijgeleverde samsungdriver gedownloaded maar lukt niet.Krijg het bericht''usb stuurprog installeren''.Als ik dat intik op Google krijg ik allerlij ''steeringwheels'' voor games etc.Wie weet hier iets op? Mart Brasil.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Patru

Re: Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Bericht door Patru » 22 jun 2017 19:36

Hoi Mart,
Als je er een micro-SD kaartje in hebt zitten is het makkelijkste wellicht om die er uit te halen en in de cardreader van je computer te plaatsen.
Groet, Paul G.

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 22 jun 2017 20:54

Patru bij nader onderzoek zie ik nu pas dat het slot van de microSD leeg is dus kaartje niet aanwezig meer,dat kaartje zou veel kleiner zijn dan de SD card die in mijn laptop past welke +_ 2.5cm breed is,dus uw oplossing zou niet kunnen.Ga eerdaags wèl een micro sd card kopen,en kijken hoe het dan gaat.Groet Mart.

Patru

Bericht door Patru » 22 jun 2017 21:05

Mart,
Bij zo'n micro kaartje wordt vrijwel altijd een adapter mee geleverd die wel in je cardreader past. De foto's die je maakt staan nu in het geheugen van je toestel. Als je ze direct opslaat op het kaartje dat je in het slot plaatst gaat het denk beter en heb je ook meer capaciteit.
Groet, Paul G.

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 22 jun 2017 21:36

Bedankt voor je raad Paul,ga er morgen achteraan....payday dus pinnen,aget mar wit zeggen ze in brabant.Groet Mart.

Patru

Bericht door Patru » 22 jun 2017 21:55

Payday, wij hebben de AOW vandaag al binnen gekregen.
Maar ik ben wel benieuwd (ter lering) of Windows 10 wel communniceert met dat SD-kaartje en niet met het geheugen van je telefoon.
Succes en groet, Paul G.

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 22 jun 2017 22:20

Ik ga het uit proberen en je hoort wel of het al of niet gelukt is.

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 22 jun 2017 23:28

Ik bedenk me opeens zelf ook met dit probleem te kampen. :wink:
Maar via een omweggetje heb ik dit opgelost.
Foto's van de Android mail ik naar mijn Gmail en dan is het een kwestie van downloaden op mijn pc. :wink:
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

jdbvos

Bericht door jdbvos » 23 jun 2017 01:12

Via Microsoft kun je een tool downloaden, die niet voor eoa spel is...
Het heet 'USB-controler muttv22.msi' en kun je downloaden op https://www.microsoft.com/en-us/downloa ... x?id=51604
Ik heb daarmee een onwillige USB2 weer mee aan de gang gekregen...
Misschien werkt dat...
Greetz!
Jan DB Vos

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 24 jun 2017 15:39

Jos,Paul en Jan .....Gisteren een Sandisk card van 8GB gekocht en ingeschoren op het mobieltje,daarna wat plaatjes geschoten.Zojuist het kaartje via de adaptor in mijn laptop geplaatst en komt tevoorschijn als SDHC(E) maar blijkt nog leeg te zijn,dus dit werkt zover.Maar nu graag verteld waarom de fotoos er niet opstaan.....die blijven dus op het geheugen van het mobieltje staan waar ook een nieuw kaartje van de telefoondienst inzit.Dus de footoos gaan niet automatisch naar dat extra geheugenkaartje,GAARNE ADVIES,wat ik fout doe, of niet weet te doen.Hebben jullie het werm??Hier winter en frisjes.

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 24 jun 2017 15:47

Mischien moet ik wat instellen op mijn portugees schrijvend samsungetje ,had dat op ''camera'' staan .

Patru

Bericht door Patru » 24 jun 2017 16:00

Mart,
Die Samsung ken ik onvoldoende, maar je kan denk ik via de instellingen van "opslagbeheer" dat toch echt wel zo instellen dat de camera de foto's direct op dat SD-kaartje plaatst. Ook alle foto's die in het geheugen van je toestel staan moeten via een app "bestandbeheer" of iets dergelijks naar de SD-kaart verplaatst kunnen worden, zodat je ze naar je computer kan overbrengen via de adapter.
Even de handleiding raadplegen/downloaden geeft denk ik wel aanwijzingen.
Het is hier al dagen warm en vandaag wat vochtig erbij. Koel blijven is het devies. :-D
Groet, Paul G.

Drentenier

Bericht door Drentenier » 24 jun 2017 16:59

Mart e.a.,

Ik denk niet dat het de bedoeling is het geheugenkaartje telkens uit je toestel te halen. Dan had dat kaartje wel op een gemakkelijk bereikbare plaats gezeten, zoals bij een laptop. Bij mij althans (Samsung J3) zit het 8 Mb SD-kaartje achter de batterij. En om dat er uit te halen moet je eerst via instellingen de sd-kaart ontkoppelen, batterij er uit halen en dan het kaartje!
Volgens mij (maar ik ben ook maar een leek op dit gebied) dient die extra SD-kaart alleen maar om allerlei extra applicaties op te slaan. Waarbij je de keuze hebt om die op het toestelgeheugen of op de SD-kaart te plaatsen. Vandaar dat er bij jou niets op dat kaartje staat want je hebt er nog niets heen verplaatst. En foto's komen er echt niet vanzelf op. En ik heb niet uit kunnen vinden hoe ik foto's op mijn SD-kaart op kan slaan (als dat überhaupt wel kan).
Zoals Jos al eerder opmerkte is het de gemakkelijkste manier om foto's gewoon naar je eigen emailadres te sturen. Dan staan ze in ieder geval op je pc.
Groet,
Hans

Patru

Bericht door Patru » 24 jun 2017 18:15

Hans,
Het zal wel aan de mogelijkheden van de telefoon liggen. De foto's die ik er mee maak worden direct op het SD-kaartje gezet, die keuzemogelijkheid is aanwezig. Trouwens ook alle muziek en downloads. Het interne geheugen loopt met die grote (foto-)bestanden zo vol.
Naar je eigen mailadres sturen is uiteraard een goede oplossing voor een paar foto's, maar als je er veel moet versturen heb je vaak ook meerdere mailzendingen nodig.
Groet, Paul G.

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 24 jun 2017 18:23

Gisteren heeft de dame bij Vivo,mijn telefone company, mij laten zien dat de Vivo memory card ònder de battery zit,daar komt dus ALLES binnen,Het extra miny memory kaartje ,dus gisteren ingeschoren is geplaatst in een gleufje aan de zijkant van het mobieltje en er makkelijk uit te wippen(als je nagels niet te kort zijn) en in de adaptor voor mijn notebook te plaatsen...tot dusver mijn ontdekkingen.Ga nu expirimenteren hoe ik de bestanden van geheugen 1 naar geheugen 2 kan vervoeren.We komme d'r wel uit.

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 24 jun 2017 21:51

Tot heden geen resultaat.Ik ga maandag maar eens naar stad met de verkoper van dat kaartje praten.Er komt een mededeling op de fone;''memory card has an unrecognised format.Reformating will erase all data''.Of dit geld voor de nieuwe telefoon card of het SHDC kaartje weet ik niet ,kan ook niet bellen tot heden....wat een geklooi.Laatste komt binnen op de pc zonder wat er op en waar ik moet zoeken is my een raadsel.Handleiding al jaren verloren.heb een lijstje op de telfone waar staat;call log-contacts-media-wap mesages-play.Over fotoos direct op SDHC kaartje zetten zie ik geen info.Prettige zondag allemaal.Mart.

Plaats reactie