dvd maken

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Jos,
Ik heb er nooit last mee, maar ik maak dus ook geen d.v.ds :lol:
Geintje :lol: :lol: :lol: :lol:


Ps. Moet er zelf om lachen. :lol:

Gebruikersavatar
Aloha Piet
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jul 2004 08:24
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Piet »

Nou Jos, zo te horen is er meer aan de hand. Heb er zelf geen problemen mee. Neem moeiteloos op vanaf VHS en TV Kaart en maak er daarna met Ulead een mooie DVD van. Wil je gerust ter plekke komen helpen. Is maar een klein stukkie vanuit de Velserbroek.
Afbeelding
gr Piet
Drank is de pest in andermans lijf....
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ook ik wil alle VHS banden waar iets van belang opstaat, vooral programma's die ik zelf opgenomen heb, gaan overzetten op DVD. Ik heb zaterdag juist een NEC DVD brander laten plaatsen en daarbij dan vanuit Holland dit besteld:

Afbeelding
Marmitek Octopus USB Multimedia TV Video Tuner

* TV tuner: TV kijken op uw laptop of PC zónder de PC behuizing te hoeven openschroeven
* Multimedia-link: sluit al uw A/V apparaten aan (zoals camcorder, videorecorder, beveiligingscamera);
Zet bijvoorbeeld eenvoudig al uw videobanden over op DVD
* PVR (Persoonlijke Video Recorder): neem uw favoriete TV programma's op
Met Time Shift pauzeert u op elk moment TV programma's om even later verder te kijken
* inclusief software: bedieningssoftware, Intervideo WINDVR3® (voor TimeShift en DVD's branden) Showshifter®
Dat lijkt me voor mijn gebruik makkelijker dan een TV kaart. Vanaf de satellietdecoder in de huiskamer kom ik hiermee naar mijn eigen kamer:

Afbeelding

Ook van Marmitek, de Giga Video 70. Gebruik ik alweer twee jaar en dat werkt fantastisch. Niks extra kabels en splitters, gewoon draadloos. Dat zendertje en ontvangertje zijn maar heel klein - ruim bemeten met alles uitgeklapt 12x10x10cm - en die kun je dus plaatsen waar je wilt. Omdat je niets meer met antenneaansluiting te maken hebt, kun je de tv neerzetten waar je maar wil, zolang die platte antenne van dat ontvangertje nu maar ongeveer in lijn staat met de antenne van het zendertje. Bij mij gaat het signaal van boven naar beneden, door het gewapend beton berekend op 8 op de schaal van Richter, maar dat geeft geen enkel verlies in beeld of geluid. Zodoende kan ik dat ding nu ook gewoon aansluiten op die Octopus die zelf aangesloten is op een USB hub, dus niks aan de achterkant van de pc te zoeken. De goede ervaring met die Giga Video van Marmitek heeft me doen besluiten op die Octopus.

Het zal me benieuwen hoe dat gaat. Voor het branden heeft mijn computerboer zo ongeveer alle software die hij in huis had op mijn pc gezet, dus dan kan ik maar een eind weg knoeien.

U hoort nog van me. :wink:

.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Piet,
Bedankt, heb je zojuist een mailtje gestuurd.
All the best
Jos
delano

branden

Bericht door delano »

hallo jos
dat zelfde probleem heb ik ook gehad
ik heb een philips recorder /brander
ik heb de oplossing gevonden om her schrijfbare dvd schijfjes te gebruiken
en voor alles bruikbaar te maken via je pc en via nero een schijf over te zeten
groetjes delano
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Behalve DVD-R (Recordable) en DVD-RW (Rewritable) is er ook nog een DVD RAM en DVD ROM dual layer DVD lightscribe technology, en om het af te maken is er ook nog blue ray disc, en............... nou ja laat maar, anders snapt niemand het meer.

Ach het is net als met sigaretten, vraag eens om een pakje marlboro, krijg je gelijk een tegenvraag: Wilt u midium, 100s, menthol, of light?

Nou gewoon wat te paffen, dus!!!


Plaats reactie