FEYENOORD

Hier werd aan boord altijd veel aandacht aan besteed.
Vooral als er Rotterdammers EN Amsterdammers aan boord zaten.
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: FEYENOORD

Bericht door ArnoldW »

Het beste elftal dat Feijenoord heeft gehad met hun succestrainer, Ernst Happel. Zij wonnen de Europacup 1 en de wereldtitel voor clubs.
feijenoord.jpg
feijenoord.jpg (319.9 KiB) 8214 keer bekeken

Groet Arnold.

Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: FEYENOORD

Bericht door Breeze »

Waar zit/staat Tjiendvall?

Adri
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: FEYENOORD

Bericht door Drentenier »

Zittend, derde van links :wink:
Groet,
Hans
Patru (R.I.P)

Re: FEYENOORD

Bericht door Patru (R.I.P) »

ArnoldW schreef: 17 mei 2017 20:18 Het beste elftal dat Feijenoord heeft gehad met hun succestrainer, Ernst Happel. Zij wonnen de Europacup 1 en de wereldtitel voor clubs.
Mee eens dat er een fenomenale selectie op die foto poseert.
Jammer dat Joop van Daele er niet op staat, want die maakte wél de winnende treffer tegen Estudiantes in de 2e wedstrijd om de wereldbeker. Zijn brilletje werd later in de wedstrijd nog kapot getrapt (en beroemd met een liedje). :)
Op de foto juicht hij na het maken van de goal zoals dat vroeger ging; je stak even je hand op. Nu worden er hele rituelen afgewerkt na het maken van een doelpuntje. :-D

Joop van Daele 9-9-1970.jpg
Joop van Daele 9-9-1970.jpg (46.16 KiB) 8230 keer bekeken
Groeten, Paul
Jos Komen (R.I.P)

FEYENOORD

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nu maar hopen dat het de tweede helft beter gaat. :wink:

3-0.jpg
3-0.jpg (287.96 KiB) 7969 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: FEYENOORD

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Uiteraard kent iedere Feyenoordsupporter dit boekje, maar voor degenen die het nog nooit gelezen hebben een fragment hieruit. :wink:

3-0-1.jpg
3-0-1.jpg (197.71 KiB) 7900 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: FEYENOORD

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vanavond zijn we allemaal voor Feyenoord, tenslotte is het Champions league.
En maar hopen dat we kunnen genieten van een kolkende kuip. :wink:

Zondag is het natuurlijk weer héél andere koek. :lol:
Patru (R.I.P)

Re: FEYENOORD

Bericht door Patru (R.I.P) »

Patru schreef: Zelfs in de herhaling (van 16 mei j.l.) vanmiddag opnieuw genoten van Eddy PG (rechts) en Beertje.
Prachtige aflevering (over de overtocht van supporters met de Waterman en de Groote Beer naar Lissabon) volop nostalgische beelden.
Andere tijden.jpg
Andere tijden.jpg (70.9 KiB) 7261 keer bekeken
Helaas is Reinier Kreijermaat maandag jl. op 82-jarige leeftijd overleden.
Bij Feijenoord had hij uiteraard zijn beste periode.
Maar zelf herinner ik mij hem vooral als speler van Elinkwijk.
Kreijermaat in het elftal van 1957, boven staand helemaal rechts.

Elinkwijk 1957.jpg
Elinkwijk 1957.jpg (122.83 KiB) 7261 keer bekeken
In een wedstrijd op 9-2-1958 tegen Ajax begon Elinkwijk met Piet Kraak (in zijn nadagen) op doel, maar die moest er na een kwartier al af na een botsing met Loek den Edel. De 2e doelman was al geblesseerd.
Reinier Kreijermaat ging toen op het doel staan en scoorde zelfs tegen Eddy PG (toen nog bij Ajax) uit een strafschop vlak voor rust.
Ook zie ik hem nog naar de verkeerde hoek duiken op een schot van Piet Ouderland, maar de bal kwam op zijn gestrekte rechter been.
Eindstand 1-1. :)
Groet en rust zacht Beertje, Paul G.
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: FEYENOORD

Bericht door Breeze »

Beetje stoffig hier, maar kwam het toevallig tegen. 1957 Elinkwijk, dat roept herinneringen op. Was tot voor kort maar bij 2 wedstrijden in de Ere-divisie geweest, een keer Elinkwijk-DOS en een keer DOS-Elinkwijk. Herinner me nog de gezellige familiesfeer in Zuilen, waar (één van?) de eerste donker gekleurde medelanders meespeelde, dhr. H. Mijnals, iirc.
En zo kom ik vanzelf op Feijenoord, want een tennismaat heeft een seizoenskaart, die hij soms niet gebruikt en ik vond dat ik toch één keer in mijn leven de sfeer in de kuip geproefd moest hebben. Dat Feijenoord-Ajax van 2 jaar geleden was een héél aparte ervaring. Ik werd omringd door echte Feijenoorders en argeloos vroeg ik waarom ik geen enkele Ajax-fan zag zitten. Dus dat zette gelijk de toon. De sfeer in het stadion was volledig tegengesteld aan die bij Elinkwijk 60 jaar geleden. Verbaal zeer agressief bij elke Ajax actie en bij een Feijenoord overtreding of Schwalbe luidkeels en volledig goedpraten. Gelukkig maakte Feijenoord aan het eind gelijk met een prachtige kopbal.
En tegen Beertje heb ik een paar keer getennist. Ondanks dik ingetapete knieën speelde hij nog zeer fanatiek en ook een beetje gemeen. En na afloop kwamen de (sterke) verhalen van vroeger, want mijn tennismaat is de zoon van de penningmeester van Feijenoord uit de zestiger jaren.

Hier nog een aardig verslag van een Ruslandreis door Feijenoord met een heldenrol voor de penningmeester: Feyenoord speelt in Sovjet-Unie

Adri

Oh ja, die doku van Beertje en Eddy PG heb ik ook gezien, prachtige nostalgie.
Jos Komen (R.I.P)

Re: FEYENOORD

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De eerste Surinamer die in Nederland voetbalde was Kamperveen bij FC Haarlem, zijn bijnaam was: kachelpoot. :wink:
Tja, dat kon toen nog...

Door de Stichting Cultureel Suriname werd hij in 1954 uitgenodigd om in Nederland aan de CIOS in Overveen te studeren. Hij meldde zich aan bij HFC Haarlem en was de eerste Surinaamse voetballer die uitkwam in het Nederlands betaald voetbal.

https://nl.wikipedia.org/wiki/André_Kamperveen


Plaats reactie