Een oud internationaal

Hier werd aan boord altijd veel aandacht aan besteed.
Vooral als er Rotterdammers EN Amsterdammers aan boord zaten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Een oud internationaal

Bericht door Nick »

Ahoy Mensen
Ik heb net de nieuwsbrief van
de Knvb binnen
En tot mijn schrik vondt ik dit bericht.

De KNVB heeft woensdag met leedwezen kennis genomen van het overlijden van Cor van der Hart. De oud-voetbalinternational en trainer werd 78 jaar.
Afbeelding
Cor van der Hart was centrale verdediger bij Ajax, Lille (Frankrijk) en Fortuna '54. Hij speelde meer dan duizend wedstrijden in het betaalde voetbal en maakte in 1955 zijn debuut voor het Nederlands elftal. Van der Hart kwam tot 44 interlands waarin hij tweemaal scoorde. Tevens maakte hij deel uit van het legendarische Watersnoodelftal dat in 1953 verrassend won van de profs van Frankrijk.

Na zijn actieve spelersloopbaan werd Van der Hart trainer. In 1974 werd hij vanwege zijn sterke analyses aangesteld als assistent van Rinus Michels tijdens het WK in Duitsland.

Op 31 maart 2004 werd Van der Hart, voorafgaande aan de oefeninterland Nederland-Frankrijk, samen met drie nog in leven zijnde medespelers van de watersnoodrampwedstrijd door de KNVB gehuldigd.

Cor van der Hart wordt in besloten kring gecremeerd.

Mijn condelances aan de familie

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Nick,
Een voorbeeld voor velen, wat betreft inzet en karakter op het veld.
Een verdediger, die een duel nooit uit de weg ging, maar verstandige aanvallers gingen hem maar uit de weg.
En hij lustte graag een pilsje na de wedstrijd. :wink:
Een markant voetballer is heengegaan.
All the best
Jos


Plaats reactie