Mooie foto van een nog slanke Martin Jole die toen ook nog haar op zijn hoofd had, Paul.
Martin Jole (RIP) heb ik heel goed gekend, een markant en kleurrijk figuur om het zachtjes uit te drukken.
Tot mijn 9e jaar woonden we aan de Jan Gijzenkade, vlak naast het Haarlem en EDO terrein.
Daarna zijn we verhuisd naar een nieuwbouwflat, die een paar jaar geleden al weer gesloopt is, aan de Roemer Visscherstraat in Haarlem Noord, vlak naast het Schoten terrein.
Schoten voetbalde in de vierde of vijfde klasse KNVB, maar ze hadden wel een honkbalteam wat op het hoogste niveau speelde.
Zo kwam er wel eens een Amerikaans legerteam tegen Schoten honkballen, er werd dan met een kiepwagen zand zelfs een werpheuvel voor ze gecreëerd.
Als ze aan het trainen waren en er zat een barst in een knuppel, dan werd deze knuppel achteloos weggegooid.
Zo kwam ik in het bezit van een echte Amerikaanse honkbalknuppel.
Een paar schroeven in de barst, een stuk fietsbinnenband eromheen geplakt met solutie en ik was de trotse eigenaar.
Schoten... Simon Heemskerk was destijds keeper, maar hij honkbalde bij EHS.
Wij honkbalden vroeger op straat totdat ik een bal op het balkon van de bovenbuurvrouw sloeg precies in de pudding die ze daar ter koeling had neergezet.
Dat werd een hele rel, dus zochten we maar een ander plekkie.
Zomaar wat herinneringen uit de losse pols, toen geluk nog heel gewoon was.