WK 2010

Hier werd aan boord altijd veel aandacht aan besteed.
Vooral als er Rotterdammers EN Amsterdammers aan boord zaten.
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

WK 2010

Bericht door Jos Linders »

Wat zal het Nederlands elftal presteren op het WK :?: Zo'n eerste ronde moet toch wel door te komen zijn. daarna zien we wel weer. Het wel of niet spelen van Robben zal het verschil moeten maken. :-D

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/

Gebruikersavatar
Joop de Jager
Berichten: 3175
Lid geworden op: 10 dec 2007 21:03
Contacteer:

Re: WK 2010

Bericht door Joop de Jager »

Hallo Jos,

De 1e ronde komen ze wel door :lol:.
Alleen die kelere herrie van die FUFU ZELA'S daar wordt je hoorndol :lol: :lol: van.
Mvg,
Joop.
Gebruikersavatar
Oosterwijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mei 2006 23:11
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: WK 2010

Bericht door Oosterwijk »

Ik begrijp wat je bedoelt Joop.
Ik heb vanmiddag zelfs zonder geluid gekeken.
Maar ja, dat is het toch ook niet helemaal. :?
Groet,
Hans.
________________________________
"Fair Winds and Following Seas."
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: WK 2010

Bericht door Bertus. »

Nog 1½ uur dan is het zover, HUP HOLLAND!!!!!
Zelfs de ORANJEKOORTS heeft bij de begrafenisondernemer toegeslagen.

Bertus.
Scannen0005.jpg
Jos Komen (R.I.P)

De bankzitters

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Bankzitters
De door de pers benoemde "Grote Vier" stonden uiteraard vanmiddag in de basis.
Maar ze hadden de pech dat die Denen ze geen meter ruimte gaven.
Toen werden ze een beetje saggerijnig, die pokke Denen.... :roll:
Kijk, voor dit situaties heb je dus de ideale bankzitter nodig.
Die zitten zich de hele wedstrijd al te verbijten en zodra ze in mogen vallen dan gaan ze er voor de volle 200 procent tegenaan; als ze in de basis staan zakken ze mee met het bedenkelijke niveau.
Elia zien invallen was een lust voor het oog van de echte voetballiefhebber. :-D

De Pinchhitter.
Deze reis is dat Huntelaar.
Die zal nog van zich laten spreken als je dat koppie zag op de bank.
Zodra die een keer invalt is het meteen raak.
Nu rijst de vraag: Waarom stellen ze die pinchhitter niet meteen op, zodat ze na een kwartier met 2-0 voorstaan? :)
Domme vraag meneertje, morgen gaan we weer verder. :)
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: WK 2010

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wat volgens mij héél goed uitkomt is de 4-0 overwinning van onze oosterburen op Australie. :)
Die gasten denken nu meteen al dat ze Weltmeister zijn, maar.....ze moeten nog 2 wedstrijden spelen om in de volgende ronde te komen. :lol:
Ik hoop van harte dat Australie en Ghana doorgaan naar de volgende ronde.
En de Junges Bald Wieder nach hause kommen. :-D
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Oosterwijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mei 2006 23:11
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: De bankzitters

Bericht door Oosterwijk »

Jos Komen schreef:De Bankzitters
De door de pers benoemde "Grote Vier" stonden uiteraard vanmiddag in de basis.
Maar ze hadden de pech dat die Denen ze geen meter ruimte gaven.
Toen werden ze een beetje saggerijnig,
Jos, ik denk dat je daar toch een punt hebt.
Die 4 kunnen stuk voor stuk geweldig voetballen. dat staat buiten kijf.
Maar het moet wel lopen, anders heb je er inderdaad meer last dan gemak van. irritaties, mekkeren, gele kaarten.
Wat dat aangaat heb ik toch grote bewondering voor zo'n Dirk Kuijt.
Ook al is hij voetballend misschien wat minder dan die 4, hij heeft altijd inzet, rent van voor naar achter en is op vele plaatsen inzetbaar.
Daarom is het vak van bondscoach, denk ik, zo moeilijk.
Hij moet de keuzes maken en dat is, met 16 miljoen Nederlanders op de achtergrond die altijd precies weten waar het aan schort, niet altijd even makkelijk :wink:
Groet,
Hans.
________________________________
"Fair Winds and Following Seas."
Jos Komen (R.I.P)

Re: WK 2010

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Daar mijn wederhelft een weekie op familiebezoek is heb ik dus het rijk alleen en kan ik ongestoord alle wedstrijden volgen. :-D
Daartussendoor met het hondje wandelen, ze heeft het al in de peiling; bij het laatste fluitsignaal staat ze al standby.
Nieuw Zeeland, toch leuk dat ze meedoen. :)
En ook nog gelijk spelen tegen Slowakije.
Het niveau van Nieuw Zeeland is vergelijkbaar met de hoofdklasse amateurs in Nederland, ik denk dat ze zich daar met moeite zouden handhaven.
Maar op een WK gelden er andere wetten, op wilskracht wisten ze er toch een gelijkspel uit te halen, grote klasse! :)
Zelfs Braziel had grote moeite met noord Korea.

Tijdens de EK 1988 verloor Nederland de eerste wedstrijd van Rusland en werd toch Europees kampioen door Rusland in de finale te verslaan.
Dus we kunnen nog alle kanten uit.
Ergens zou het wel leuk zijn als Duitsland ook de volgende rondes bereikt, dan komen we ze misschien nog een keer tegen.
Het liefst in de finale, maar ze er eerder uitknikkeren mag ook. :)
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: WK 2010

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vandaag weer alle wedstrijden bekeken. :)
Honduras-Chili, was wel een aardige wedstrijd, maar niet echt om daar nog lang over door te gaan.
Spanje-Zwitserland, de grote favoriet Spanje liet het even afweten, maar het bleef spannend tot de laatste minuut.
Na een kwartiertje zag ik opeens iets bekends in de speelwijze van Zwitserland.
Ze speelden namelijk met een dubbele stopperspil.
Dat hebben ze natuurlijk afgekeken van EDO, die speelden begin jaren 50 al met dit systeem.
In de jaren 50, toen geluk nog heel gewoon was, werd er altijd met 5 spitsen gespeeld.
Linksbuiten, linksbinnen, midvoor en een rechtsbinnen en rechtsbuiten.
2 man op het middenveld.
Een linksback en een rechtsback en daartussenin stond als een rots in de branding de stopperspil.
De verdediging van EDO was destijds een schier onneembare vesting. :-D
We hadden een midvoor, Buikie Rootselaar, die er altijd wel eentje inramde.
En op maandagochtend zat Buikie als stratenmaker weer op zijn knietjes te straten te maken.
Maar ik dwaal weer eens af…
Ik ga er nog steeds vanuit dat Spanje straks in de finale staat.

Zuid Afrika- Uruguay.
Tja, heel lullig voor de Zuid Afrikanen, maar hopen dat de bevolking het goed oppakt.
Uiteraard speelde Luis Suarez weer een hoofdrol toen hij die prachtige buiteling maakte in het strafschopgebied.
In Nederland zou hij een gele kaart gekregen hebben, een Suarezje, nu kreeg de keeper een rode kaart. :roll:
En een pienaltie tegen.
Maar Luis speelde verder een prima wedstrijd, de penningmeester van Ajax zal zich tevreden in de handen wrijven. :)
Dit laatste stond altijd in het Haarlemse suffertje als er 1500 betalende toeschouwers aanwezig waren bij een thuiswedstrijd van EDO.
Ik was ook altijd toeschouwer, maar ik behoorde niet tot de betalende klasse.
Niet dat ik de club wilde benadelen, maar ik had destijds gewoon geen stuiver te makke. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Joop de Jager
Berichten: 3175
Lid geworden op: 10 dec 2007 21:03
Contacteer:

Re: WK 2010

Bericht door Joop de Jager »

Reactie Zuid - Afrikaanse pers.

SA hang aan ’n draadjie
2010-06-17

Pretoria

Bafana Bafana se Wêreldbeker-hoop hang aan die dunste van draadjies ná hul nagmerrie-nederlaag van 0-3 teen Uruguay gisteraand hier op Loftus Versfeld.

Die Suid-Afrikaners, wat met 1-1 gelykop gespeel het in die openingswedstryd van die toernooi teen Mexiko, móét nou Dinsdag in Bloemfontein met die sterbelaaide Frankryk afreken en hoop dat die res van die uitslae in Groep A hul goedgesind is.

Om sake verder te bemoeilik, sal Bafana se groot held teen die Mexi­kane, Itumeleng Khune, nie in dié kragmeting kan speel nie nadat hy weens ’n rooi kaart van die veld is.

Die doelwagter het in die 76ste minuut die trekpas van die Switserse skeidsregter, Massimo Bu­sacca, gekry ná ’n gewaagde duikslag.

Diego Forlan, wat die Uruguayane se rekening in die 24ste minuut met ’n skouspelagtige poging van ver buite die doelgebied geopen het, het van die strafkol verdoel, voordat Alvaro Pereira Bafana se lot in die doodsnikke verseël het.

Kagisho Dikgacoi, die Suid-Afrikaanse middelveldspeler, sal ook nie teen Les Bleus kan speel nie nadat hy vroeër sy tweede geel kaart in soveel wedstryde gekry het.

Sou vanaand se wedstryd tussen die Franse en Mexiko in Polokwane gelykop eindig, sal Bafana die Franse moet afslag om danksy ’n beter doeleverskil na die ronde van 16 deur te dring. Lewer dié kragmeting egter ’n uitslag op, sal die wedstryd tussen Uruguay en Mexiko Bafana se lot bepaal.

Die teëspoed van Carlos Alberto Parreira se span het reeds vroeg begin toe Steven Pienaar in die sesde minuut ook geel gesien het weens ongeoorloofde spel. Daarna is hulle in die middelveld oorskadu deur die Suid-Amerikaners, en die tuisspan se enigste twee doelkanse het aan Katlego Mphela behoort. Hy kon egter nie een van sy kopskote naby aan die besoekers se doelhok kry nie.

Wat nou?
Uruguay is ná sy oorwinning oor Suid-Afrika bo-aan Groep A met vier punte. Bafana Bafana beklee nou die vierde plek omdat hy die swakste doeleverskil (-3) in sy groep het.
’n Oorwinning Dinsdag oor Frank­ryk is ononderhandelbaar.
Bafana moet ook hoop Frankryk en Mexiko speel vanaand gelykop, want dan het albei dié spanne twee punte.
Bafana moet dan hoop Uruguay klop Mexiko Dinsdag. Dan sal Uruguay en Bafana bo-aan hul groep eindig.


Mvg,
Joop.


Plaats reactie