Johan Cruijff

Hier werd aan boord altijd veel aandacht aan besteed.
Vooral als er Rotterdammers EN Amsterdammers aan boord zaten.
Theo Horsten (R.I.P.)

Johan Cruijff

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------Afbeelding

----------------------------------------------------------Johan Cruijff
--------------------------------------------25 april 1947 - 24 maart 2016

Een enorme voetbalfan ben ik niet, maar dit raakt me toch keihard. Verder kan een mens ook weinig zeggen. Er zullen nog meer dan voldoende woorden volgen van mensen die dat veel beter kunnen.
Geen fervente voetbalfan, maar wel een fan van Johan. Een groot Nederlander heeft ons verlaten.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Johan Cruijff

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Van CBC Sports!
Zen master

British sports writer Dave Miller, who once called Cruyff "Pythagorus in boots" for his ability to calculate the geometry of players in motion, wrote that "few have been able to exact, both physically and mentally, such mesmeric control on a match from one penalty area to another."

Toen ik ergens in de 1970ties, midden in de pikzwarte nacht en midden in de woestijn tussen Cairo en Ismailia in de toen militaire zone met die ouwe Mercedes en een kokende radiator aan de kant van de weg stond en mijn lol wel op kon, toen stopte er een tot over z'n merk afgeladen gammele Renault met een stinkende Egyptenaar en 4 wild uitziende zonen. We konden weinig communiceren en ik stond me af te vragen of het wel zo slim was geweest om ze tot stoppen te zwaaien. Toen HET hun duidelijk werd dat ik uit hetzelfde land kwam als Johan Cruijff en Ajax........TOEN was alle leed geleden en kwam alles dik voor elkaar. Een deel van de handel uit Cairo werd boven op de reed fikse bult op het dak gesjord en ik werd OP de versnellingspook geplaatst en een uur of 6-8 later stond ik bij de poort van het UMD kamp aan de Bittermeren. Johan had me mooi uit de shit gered! Ik hoop dat er veel schitterende ballen zijn daar op dat grote groene voetbalveld Johan!R.I.P.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Johan Cruijff

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Jopie uit Betondorp onverwacht overleden.

Dit schreef hij maandag jl. nog in de telegraaf:

Ajax profiteerde daar maximaal van en dat is ook een compliment waard. Ze staan nu bovenaan en zijn weer de te kloppen ploeg. Daarom ben ik benieuwd hoe de spelers straks omgaan met de wedstrijden die gewonnen moeten worden tegen ploegen die zich ingraven. Dat heeft dit seizoen vaker problemen opgeleverd.

Hij stond op met voebele en ging met voebele naar bed.

Jopie, R.I.P.
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Johan Cruijff

Bericht door b-bootsman »

Johan heeft jammer genoeg zijn laatste wedstrijd niet kunnen winnen.
Een groot voetballer en mens heeft deze aarde verlaten rust zacht Johan (RIP)
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Patru (R.I.P)

Re: Johan Cruijff

Bericht door Patru (R.I.P) »

Mooi eerbetoon aan Johan zo.
Ik heb hem vaak zien voetballen, ook als junior.
Maar hij was in die tijd ook een goede honkballer bij Ajax.
Op deze foto het team dat in 1961 kampioen van Amsterdam werd.

Cruijff zit helemaal links met de bodyprotector van de catcher.
Honkballer Cruijff.jpg
Honkballer Cruijff.jpg (60.43 KiB) 5239 keer bekeken
Een laatste groet aan Cruijffie, Paul G.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Johan Cruijff

Bericht door Bertus. »

Werelds beste voetballer, en een fantastisch mens is van ons heengegaan.
Wat heb ik, en vele anderen van Johan genoten, zijn kunsten op de groene mat
zullen wij hopelijk nooit vergeten.
Vooral zijn uitspraak "als je niet scoort, kun je niet winnen" zal mij altijd bijblijven.
Wens de familie heel veel sterkte met dit grote verlies.

Rust zacht Johan.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Johan Cruijff

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wat heb ik, en vele anderen van Johan genoten, zijn kunsten op de groene mat zullen wij hopelijk nooit vergeten.
Dit doet me denken aan een mooi verhaal....weliswaar uit de eerste hand....maar het werd me voor waar verteld, vroegaah op de Reuzen van Heusden werd er op een gegeven moment een nieuwe 2e uit een blik getrokken, hij kwam van de toenmalige bulkfietsen die ook door Muller & Co werden gerund. Zijn met ware doodsverachting vertelde verhaal ging aldus:
" Een van die OBO bulkfietsen was geladen met een fraai goudgeel soppie waar ze kontinue de tankverwarming op moesten houden. Het was een tribune bootje, dus stoom plenty, ze voeren ergens in de buurt van de Bahama's. Het was in de dagen van weleer toen bij Nederlandse wereldklasse voetbalwedstrijden iedereen aan boord- voorzien van de nodige dozen bier- aan de beste radio aan boord was gekluisterd om het verloop van deze titanen strijd te volgen. Ik ben nu vergeten of het om Ajax ging of om het Nederlandse Elftal, maar flitsende Johan C. ( R.I.P.) was in zijn zeer glorieuze gloriedagen en hij werd- bijgestaan door vele flessen bier- in een of ander hutje op genoemde bulkfiets "On the High Seas" door een zeer loyale Nederlandse aanhang dapper aangemoedigd.
De betreffende massinist van de wacht dacht op een gegeven moment : " Toch benieuwd hoe Johan en de maten het er afbrengt" en hij schoot dus even naar boven en ....aldus werd mij verteld door iemand IN dat hutje.... hing in de open deur zgn. "achter het gordijn" - en wellicht met een koud potje in de vettige knuisten, nou ie toch even boven was??- met open mond te luisteren naar de verslaggever die op facinerende toon een van Johan's meesterlijke passes beschreef!!!

En....TOEN ging het licht uit!!
Met de aan mij persoonlijk doorgegeven "wijsheid van achteraf" bleek dat een giga rubber flexible in de zuig van de turbo-kondensor koelwaterpomp had besloten om " de geest te geven"......en toen de tot kort daarvoor juichende Johan mesjanische supporters in de MK kwamen stond het water op een zodanige hoogte- al of niet boven de vloerplaten- ik was er dus zelf NIET bij! Er was geen redden meer aan!
Ik herinner me vaag een verder verslag van een hele hoop eindeloos geploeter op een dood schip wat uiteindelijk naar New York werd gesleept, waar het inmiddels ietwat dikker geworden goudgele soppie weer moest worden opgewarmd enz. enz.
Ik herinner me heel duidelijk dat die gozer zei: : Hoooopies overuren moeten maken, kreeg er geen cent voor want het was allemaal " voor behoud van schip, lading ....en ....OOO jaa, ook nog de bemanning"
Hoe Johan C. en zijn glorieuze team het in die wedstrijd er af stroopten is me inmiddels geheel ontgaan
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Johan Cruijff

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

    • In Memoriam Johan Cruijff

      JC meldt zich bij Petrus

      Ja, kijk, zo’n poort daar ken je dan niet door
      En daarom staan de mensen op een kluit
      Wie buiten staat die kan er dan niet uit
      Want wie erachter staat die staat ervoor

      Dus eigenlijk moet je je lijn verplaatsen
      Zodat je altijd om die poort gaat lopen
      Als je niet lopen kan moet je gaan kaatsen
      Daarna ligt heel het speelveld voor je open

      Ik zou hier dus het speelveld breder maken
      Want dan verlies je niet als je gaat winnen
      Ik praat wel met je Baas over die taken
      Als je opzij gaat ken ik dus naar binnen

      Ik hoef geen harp, ik wil alleen een bal
      En vleugels had ik bij mijn leven al

      FF Negmeijer
FF Negmeijer schrijft een seizoen lang (2015 – 2016) een gedicht bij iedere wedstrijd van Feyenoord.
Patru (R.I.P)

Re: Johan Cruijff

Bericht door Patru (R.I.P) »

Wat er in de media allemaal los komt over Johan, het is enorm.
Zelf heb ik nog goede herinnering aan de eerste keer dat Ajax de Europacup won.
Dat was op woensdag 2 juni 1971, precies op mijn verjaardag en we hadden een huis vol visite.
Helaas nog wel zwart-wit kijken, maar niet minder plezier. :-D
Hoogtepunt voor ons was na afloop toen de vlag van onze eigen honk- en voetbalclub OVVO in beeld kwam met Cruijff op de schouders.
In de filmpjes op Youtube staat het vollediger, maar wazig; vandaar deze foto. Trots als oude apen; Johan op de schouders van onze maten. :)
Vlag OVVO 1971.jpg
Vlag OVVO 1971.jpg (138.94 KiB) 5143 keer bekeken
De man kreeg in 2008 ook nog, hoe kan het anders, zijn eigen postzegel. Om nooit te vergeten; de stervende zwaan. :lol:
Volgens mij met het moment dat hij wordt neergehaald in de WK-finale van 1974. Een ontwerp van Max Kisman.
Postzegel Cruijff.jpg
Postzegel Cruijff.jpg (308.23 KiB) 5143 keer bekeken
Groeten, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Johan Cruijff

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Tjaa Paul....zo'n populariteit behaalt een mens niet met zuigertrekken!! :lol: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie