Wie weet meer over deze loodstender?

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Plaats reactie
pieter ab bjorke

Wie weet meer over deze loodstender?

Bericht door pieter ab bjorke »

Sinds ongeveer een jaar bezit ik een voormalige loodstender, de Pilot 29, vm. thuishaven Gdansk. Het schip is in 1947 gebouwd bij Schouten in Muiden (NL) voor het Poolse loodswezen. Tot 1995 in dienst geweest. Daarna naar Denemarken en vervolgens naar Duitsland verhuisd als jacht. het is een geklonken bakdekker en inmiddels voorlopig erkend als historisch vaartuig.
Ik zoek oude foto's, geschiedenisfragmenten, wellicht bestaan er zusjes, kortom, alles is welkom.
meer info op www.bjorke.nl

Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Kun je ook een foto plaatsen Pieter?
Moi,
Anne
pieter ab bjorke

foto loodstender

Bericht door pieter ab bjorke »

Anne,
Ik ben nog niet afgestudeerd op dit forum en de mogelijkheen. In ieder geval zijn er foto's te vinden op de nog in oprichting zijnde site van dit scheepje: www.bjorke.nl.
Zeer binnenkort hoop ik wat meer foto's te kunnen plaatsen.
Dank zover!
pieter ab bjorke

foto loodstender

Bericht door pieter ab bjorke »

Afbeelding

Het lijkt gelukt, een foto van het scheepje in het forum...
Walter

Saphir

Bericht door Walter »

In de jachthaven City Marina in Rotterdam ligt een schip dat hier erg op lijkt, misschien een zusterschip?

Hij heet Saphir. De havenmeester kan je vast in contact brengen.
Hij is 2 jaar gelden verkocht voor een Amsterdammer door Sander Doeve en sindsdien ligt hij in Rotterdam. Misschien heeft deze makelaar iets in zn archief om te controleren of t een zusterschip is.

Groeten Walter, Rotterdam
pieter ab bjorke

Dank

Bericht door pieter ab bjorke »

Beste Walter,

Na zo lang een reactie, geweldig!
Ik zal dat trachten uit te zoeken, een vraag aan jou, kom je wel eens in de buurt en kun je wellicht een plaatje schieten?
Zou geweldig zijn.

Groet,

Pieter


Plaats reactie