Schippersvletje

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Plaats reactie
Leo Starrenburg

Schippersvletje

Bericht door Leo Starrenburg »

Van het weekeinde lag er in de oude haven van Veghel een graanbootje (300 ton) met achterop zo'n mooi schippersvletje van een meter of drie-en-een-half.

Laat er nou "roeiboot te koop" op staan :P Er komt nu een autokraan en bescheiden auto op en voor het vletje was geen plaats meer.

Vanmorgen even langsgeweest en om een lang verhaal kort te maken, het vletje is nu van ondergetekende. De schipper bracht z'n boot precies waar ik 'm hebben wou en binnen no time was het vletje op de kade gepiekeld. Vanmiddag op een trailer naar de gritstraler, eerst de zaak kaal laten maken en het een en ander repareren / oplassen en dan denk ik scoperen en een stevige verflaag erop, maar dat in overleg met de straler/spuiter, die man heeft er meer verstand van dan ik.

Zal vanmiddag nog wat foto's maken en hieronder plaatsen.

m vr groet, Leo.

Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Een foto van het vletje:

Afbeelding

Die staat nu al bij de grit-straler, ben benieuwd wat we nog tegenkomen buiten de paar kleine plekkies die we zo al konden zien :?

Denk dat het nogal meevalt, het is echt ouwerwetse bouw. Na de reparaties weer terug naar de straler, die had het over "teer-epoxy", iets waar ik niet bekend mee ben maar volgens hem biedt dat een goede bescherming. Ik hou me aanbevolen voor goede tips :P

m vr groet, Leo.
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Leo,ik ben er al een tijdje uit ,en van teer-epoxy weet ik weing ,wel weet ik pertinent zeker dat alle epoxy harsen {dit zijn harsen twee of meer compenenten ,absoluut geen teer kunnen verdragen,maar nogmaals ik ben niet meer echt op de hoogte van wat er in 2006 in de handel is,wel weet ik dat na het stralen en zo op de foto te zien in de zinkcompound is gespoten,dat je hier overheen best een laag speciale epoxy hars (3 Componenten}voor het onder en boven waterschip kan gebruiken,wat ook een antifouling werking heeft ,maar vooral een beschermende laag bied voor de eerst komende 10 tot 15 jaar ,maar van de prijzen weet ik ook niks meer af ,dus Leo het advies even Googlen naar poly service om daar de nieuwste gegevens vandaan te halen ,het boekwerk wat ik heb{praktijk handboek kunststoffen,koudhardend en glasvezel bewapend is van 1982 van Albert Faas,dus loop ik in 2006 een pikheetje achter ,als je er niet uitkomt heb ik nog iemand achter de hand hier in Alkmaar ,ook een heel goede bekende met kunst stoffen ,maar dat doe ik liever per PBtje,aangezien de man met pensioen is,maar nog steeds zijn pensioentje aan het bijvullen is.
Ben 2 weken geleden nog bij hem geweest om spullen te halen voor mij voor mijn Campertje.

Ik hoor het wel .
Groets Bram :D


Plaats reactie