Vaarbewijs

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Vaarbewijs

Bericht door DennisV »

Hallo,

Welke watersporter is op dit moment (net als ik) hard aan het blokken voor het VB1 VBA (kortom Vaarbewijs I-II)

Of wie heeft dit net achter de rug?

Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo,

Heb vaarbbewiijs I 12/03 gehaald en II in 04/04. Wellicht zijn er anderen
die het op een wat latere datum gehaald hebben. Succes gewenst!

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Heb je ze niet gelijktijdig behaald??

En waarom niet? (kon dat niet, of heb je daar bewust voor gekozen?)

Ik vraag dit natuurlijk om voor mezelf die afweging te kunnen maken, (gelijktijdig of appart.)

Dank voor de reactie!
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Onze watersportvereeniging bood deze twee cursussen aan en kon na
iedere cursus a.h.w. direct examen doen. Dit leek mij wel zo handig omdat alles dan nog vers "in het koppie" zit. Dat was de reden dat ik
steeds apart examen deed. Uiteraard is het een stuk goedkoper om
beide examens in een keer te doen doch dat is een beslissing die ieder
voor zich zal moeten nemen.

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Dat dacht ik ook!

Ik ben nu hard aan het blokken, ik moet nog maar één hoofdstuk, en dan ben ik toe aan vaarbewijs Aanvullend.

Maar 11 november is er weer een landelijk examen, ik dacht dus, als ik tot die tijd VB1 nog een aantal keren door neem, dan kan zit alles "nog vers in het koppie" (<<was dus ook mijn gedachte!)

Ik kan natuurlijk ook meteen VB Aanvullend leren, maar misschien wordt het dan te veel in één keer!

Vond je het ERG moeilijk, of viel het je hartstikke mee!?
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Je hebt nog tijd zat. Gewoon in 1 keer doen. Niet geschoten altijd mis moet je maar rekenen. De stof zit er nu nog goed in. Voor je aanvullend moet je toch ook nog een gedeelte van het Vaarbewijs I paraat hebben. Moet je gelet op eventuele eerder gevolgde cursussen/opleidingen wel volledig examen doen?
Zie: http://www.vaarbewijs.info/klein_vaarbewijs/exameninfo/beperkteexamens.asp

Moi,
Anne
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Jammer genoeg wel!

Ik heb namelijk nooit op een zeevaartschool gezeten.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo,

Of ik het moeilijk of niet vond kan ik niet goed beoordelen daar ik zelf
uit de zeevaart kom en van veel dingen al weet heb. Maar als ik dit
als volslagen leek zou moeten doen denk ik toch wel dat je er flink aan moet trekken om alles goed tot je te nemen. Waar ik veel aan gehad heb
is aan een cd waar een heleboel examenvragen op stonden die in de voorgaande jaren gesteld zijn. Dan kon je dus al van tevoren oefenen en
zag je ook direct de uitslag. Krijg je gelijk een idee of je het al onder de knie hebt.

Tijdens het eerste examen had ik nog wat tijd over en was zo slim om de
aangekruisde antwoorden nog eens na te lopen. Ontdekte toen twee foutief aangekruiste vakjes welke ik alsnog kon verbeteren.

Hopenlijk heb je hier wat aan,groeten, K.Brouwer.
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Ik heb een jaar of 4 geleden de boekjes en de cd gekocht en ben in 1 keer opgegaan voor VBI, II en Marifoon. Wel een lange zit maar toch geslaagd.

Ik heb niet echt geleerd maar net zolang de vragen gemaakt, en opgezocht als het niet goed was, totdat ik op ruim voldoende uitkwam. Dat dit niet de juiste weg is als je er echt wat van op wil steken spreekt voor zich: na het examen voor VBII kwam ik er in de kantine achter dat ik het lijntjes trekken op de kaart toch op een hele andere manier had benaderd dan eigenlijk de bedoeling was :oops: Ze hebben het toch goedgekeurd.

Na twee weken het GMDSS papiertje gehaald in Zeist, maar daar gaat volgens mij ook alles op de schop ?

Pluspunt: de marifoon vergunning (en de zendamateur vergunning) wordt gratis, scheelt toch weer 55 eurie per jaar :lol:

m vr groet, Leo.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tips voor het vaarbewijs.
All the best
Jos

http://www.legeensuit.nl/


Plaats reactie