oude us sleepboot

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Plaats reactie
arthur

oude us sleepboot

Bericht door arthur »

Hallo allen,

Ik opgegroeid met zeilen op het water, nu wat ouder geworden ;-) en aan het uitzoeken in hoeverre het ook mogelijk is om op het water te gaan wonen.. iedere hulp is hierbij welkom.
Ik heb het idee gekregen om op zoek te gaan aar een oude amerikaanse of britse sleper (zoiets als bijgevoegd plaatje), schip mag echter niet veel langer dan 20 mtr zijn ivm ligplaats mogelijkheden voor bewoning.

Dus als iemand iets weet et vertellen over deze slepers en of meer weet of er een weet te liggen?? enz enz.. alle info word zeeer op prijs gesteld.
Zal niet makkelijk worden, maar moet geprobeerd hebben.. anders kan ik n og overwegen om een gestrand project of opknapper te zoeken en hier een compleet nieuwe boven bouw op te plaatsen..?
oude us tug
oude us tug
vishalinaanbouwmeteenovergenomenamerikaansesleepbootko3.jpg (79.61 KiB) 8187 keer bekeken

J.H.Völker

Re: oude us sleepboot

Bericht door J.H.Völker »

Hallo Arthur,


Grappig want ik wil later ook zelf op een boot wonen , ik geef je alleen de tip mee een sleper heeft eigenlijk altijd een behoorlijke diepgang waardoor je dus niet in elke sluis en recreatie-gebieden past en slepers hebben meestal grote motoren erin zitten dus die verbruiken veel brandstof als je een keer weg wilt met de boot verder weet ik alleen dat er 1 of 2 oude Nederlandse marine slepers te koop zijn en dat er een paar slepers uit de Oostzee zijn dus veel geluk.


Groetjes,
Jan-Hendrik
arthur

Re: oude us sleepboot

Bericht door arthur »

Hoi Jan-Hendrik,

Bedankt voor je reactie, de nadelen van een sleper zijn mij inderdaad bekend ja, zeker de grote motor en bijbehorende brandstof is lastig gezien de woon wens aan boord. Met een maximale lengte van circa+20mtr valt de diepgang meestal nog wel mee, wil er ook niet de rivieren mee op. En de marine slepers en oostzee slepers hebben niet de opbouw (uitstraling) zoals de oude britse en us tugs dat wel hebben, dit levert als voordeel iets meer binnen ruimte met stahoogte op. Tis ook meer de combinatie iets ouds te kunnen behouden voor de toekomst en er dan ook nog op te kunnen leven, het varen ermee is dan helaas een 2de plek gegund.
Vermoed ook dat het een lange zoektoch gaat worden, of zelf iets verbouwen, maar dat zal waarschijnlijk te kostbaar zijn.

Groeten Arthur
J.H.Völker

Re: oude us sleepboot

Bericht door J.H.Völker »

Hallo Arthur,


Ik weet dat er mensen zijn (geweest) die ook graag een boot wouden hebben die dan een ticket naar Zuid-Amerika hebben gekocht en op goed geluk daarnaartoe gevlogen zijn en zodanig daar een boot gekocht en aan het varen gebracht en die terug naar Europa hebben gebracht misschien is dat een idee maar dan uit Amerika of Engeland?

Groetjes,
Jan-Hendrik
arthur

Re: oude us sleepboot

Bericht door arthur »

Hoi Jan-Hendrik,

Die optie hou ik zeker open ja, maar wil dan toch graag wat meer knowhow vergaard hebben over dit type schepen, omdat ik het toch ook in de kleinere lengte zoek vraag ik me af of het buitenland dan zoveel meer kansen bied.
Eerst maar eens zou wijs mogelijk zien te worden. Voordeel van een opknapper verbouwen is dat gelijk de voortstuwing opgebouwd kan worden aan de recreatieve eisen ipv het echte sleepwerk. Maar wat zou zo een opbouw (zoals de classis us tug) casco ongelast moeten kosten? Bedoel er zijn natuurlijk zat slepers te vinden hier in deze maten, opbouw slopen nieuwe erop, andere motor en intimmeren, erg kort de bocht natuurlijk, maar is dit reeel? En benader je dan het echte werk?


Groeten Arthur
J.H.Völker

Re: oude us sleepboot

Bericht door J.H.Völker »

Hey Arthur,

Ik denk dat het aardig wat gaat kosten want de platen moeten allemaal op maat worden aangemaakt vanwege de vorm en als je niet zelf met een paar vrienden zelf kan lassen plus uitbouwen roerinstalatie, motoren zulke dingen dat dat aardig wat centjes gaat kosten.

Groetjes,
Jan-Hendrik
hamerhaai
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 dec 2010 15:00

Re: oude us sleepboot

Bericht door hamerhaai »

Kijk even op de website apolloduck.com druk op commercials aan de linkerkant en daarna op tugs ook aan de linkerkant.
hier staan bijna alle sleepboten te koop over de hele wereld ongeveer een 400.
veel plezier

groeten cees


Plaats reactie