MIJN BOOTJE
:D Hoi Bram :D
Die blinde heb je verdiend! :D
Maar wil je dit
Zo gaat een zorgvuldig opgebouwde reputatie naar de knoppen en moet ik me ter zijnertijd nog verantwoorden bij de geest van mijn oude Kaptein, die toch echt zijn best heeft gedaan om nog een béétje stuurman van me te maken.
Vr. gr. Albert :D
Die blinde heb je verdiend! :D
Maar wil je dit
alsjeblieft nooit meer zeggen?Hoi Albert ik ben blij dat je het opgelost heb,er is een goeie machinist aan je verloren gegaan
Zo gaat een zorgvuldig opgebouwde reputatie naar de knoppen en moet ik me ter zijnertijd nog verantwoorden bij de geest van mijn oude Kaptein, die toch echt zijn best heeft gedaan om nog een béétje stuurman van me te maken.
Vr. gr. Albert :D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
:D hoi boten liefhebbers ,even een kort berichtje ,ik kreeg gisteravond een belletje van onze Albert dat hij na een fijne Oostzee reis en vele haventjes aan de Deense kust had bezocht,veilig in de stad Groningen was aangekomen,en dat hij vandaag richting Zwartsluis zou vertrekken,maar dat horen we wel van hem als het zover is. tot zover weer wat nieuws van onze bruggenwipper uit Purmerend.
allemaal de groeten van hem.
Groets Bram :D
allemaal de groeten van hem.
Groets Bram :D
- Derk Gotink
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
- Locatie: Hilversumse Meent
//
Ahoy Derk. NOOIT een boot IN het water kopen, er uit halen en dan alle hoeken en gaten nalopen, ballastkiel: De hechting aan de romp helemaal schoonkrabben en kijken op scheuren en inwatering. En nooit luisteren naar smoesjes van de eigenaar. En ik wil je niet teleurstellen, maar die raampjes zijn niet ,,zeebestendig" één klapje water en ze liggen er uit. Gr.Gerard.
- Derk Gotink
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
- Locatie: Hilversumse Meent
Gerard,
Bedankt voor je opmerkingen, die nemen we mee als we vrijdag gaan kijken in Huizen.
Wat die raampjes betreft heb je natuurlijk gelijk, was mijn dochter niet echt opgevallen toen ze ging kijken in Den Oever.
Nu je het aanhaalt zegt ze: Inderdaad, die mensen hadden een soort patch gemaak, die konden ze bij slecht weer voor de ramen zetten!!
Is er wat aan die ramen te doen of is het gewoon de bouw van die boot.
Toch zijn ze de NoordZee overgestoken!
Je zou denken dat het zeewaardig moet zijn aldus de papieren maar ja wat is zeewaardig inderdaad.
Heb vroeger vaak jachten enz om hulp horen roepen maar wat was de oorzaak!
Slecht schip of slechte zeelui
In elk geval we staan open voor elk commentaar!
Gr Derk
Bedankt voor je opmerkingen, die nemen we mee als we vrijdag gaan kijken in Huizen.
Wat die raampjes betreft heb je natuurlijk gelijk, was mijn dochter niet echt opgevallen toen ze ging kijken in Den Oever.
Nu je het aanhaalt zegt ze: Inderdaad, die mensen hadden een soort patch gemaak, die konden ze bij slecht weer voor de ramen zetten!!
Is er wat aan die ramen te doen of is het gewoon de bouw van die boot.
Toch zijn ze de NoordZee overgestoken!
Je zou denken dat het zeewaardig moet zijn aldus de papieren maar ja wat is zeewaardig inderdaad.
Heb vroeger vaak jachten enz om hulp horen roepen maar wat was de oorzaak!
Slecht schip of slechte zeelui
Lijkt me in de praktijk lastig om zo'n boot half te slopen waar de eigenaar bij staat.De hechting aan de romp helemaal schoonkrabben en kijken op scheuren en inwatering
In elk geval we staan open voor elk commentaar!
Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Mayday is in !!
//
Ahoy Derk. Het is wel je eigen DOCHTER. Wat ik zeggen wil is dit: Een sluw handelaar speelt in op een gevoel dat wij allen kennen: WAT EEN MOOI DING! DAT wil ik hebben! En wordt vervolgens vals als je zegt: LOS die handel, ik wil zien wat ik koop. Een eerlijke vent doet dat WEL, een oplichter NOOIT. We moeten eens leren recht voor zijn raap te denken: Mag ik daar niet naar kijken? OPROTTEN. En ze zijn er de Noordzee mee overgestoken: Jij als oud zeeman weet dat dit compleet naks zegt, naks. Dat kan je met een roeibootje ook. Een jaar of zeven terug zijn er een hoop ervaren wedstrijdzeilers vergaan en om het leven gekomen op die zelfde Noordzee. En je sloopt geen boot, maar legt hem op de wal(dat doet de eigenaar!!!) en inspecteert de overgang tussen kiel en romp. Als dat al niet mag: Forgettit! Ik heb een paar jaar terug een heel gezin met jonge kinderen voor een ramp gespaard, ze hadden een stalen jacht gekocht. Het lag op de kant op bokken. Ik trok achter het motorluik open, pakte de uitlaat, gaf er een goeie snok aan, en hield hem in mijn handen, groot gat in de spiegel net onder de waterlijn, dat werd een grote reparatie. Geen waterdichte schotten? NIET ZEEWAARDIG! Geen blindflenzen voor de patrijspoorten ? niet zeewaardig. Afsluiters checken, koeler checken, geen binnenkoeler? NOOIT op zee. Geen ontsnappingsluiken in de voorpiek? Forgettit. Zeewaardig betekent dat je een zware storm kan overleven, en niet dat je een pleziertochtje op de Amsterdamse grachten maakt. Als je dat bootje voor een prik op de kop kan tikken: Doen! Maar: Dan wel zelf zeewaardig maken, je kunt beter hier aan de wal een beetje ,,pijn lijden" dan straks de haren uit je kop trekken. Er is nog veel meer over te zeggen, borging schroefas, inwatering van de huid, verrotte ballastkiel, messing in plaats van koperen of bronzen afsluiters, gammele roerhak, lenspomp die niet werkt, terugslagklep toilet kapot, te kleine stuurmachine, stroef lopende bedieningskabels, geen slingerruiten(!!!!), .olie in de keerkoppeling slecht of weg, de motor blaast gassen door de olievuldop, een vent die zevert over ,,iso 2000" en nog veel meer. Allemaal dingen waar je hier op het Tjeukemeer wel mee wegkomt, maar op volle zee spijt van gaat krijgen. Ik weet dat het geen plezant verhaal is voor een watersporter, maar ,,never skin a bear before he`s really dead".......Gr.Gerard.