Mercedes om636.919-10
Mercedes om636.919-10
Hallo,
Ik bezit een jacht met een Mercedes om636.919-10.
Nu zit daar een oliedrukmeter met koperenleiding op.
Ik wil deze vervangen door een elektrische versie.
Weet iemand dan ook welke maat draad er op het filter zit waar de sensor moet komen?
Dit geldt tevens ook voor de koelvloeistof.
Daarnaast wil ik het stoppen elektrische maken.
Nu ben ik er al achter dat dit via een stopmagneet moet.
Echter welke trekkracht is er voor deze type motor benodigd.
Alvast bedankt
Ik bezit een jacht met een Mercedes om636.919-10.
Nu zit daar een oliedrukmeter met koperenleiding op.
Ik wil deze vervangen door een elektrische versie.
Weet iemand dan ook welke maat draad er op het filter zit waar de sensor moet komen?
Dit geldt tevens ook voor de koelvloeistof.
Daarnaast wil ik het stoppen elektrische maken.
Nu ben ik er al achter dat dit via een stopmagneet moet.
Echter welke trekkracht is er voor deze type motor benodigd.
Alvast bedankt
Re: Mercedes om636.919-10
Peter,
misschien kan je deze vraag ook even stellen op;
scheepspraet.nl
Dat is meer voor watersport vragen plaats het even onder het kopje "vetkuil"
Ruud
misschien kan je deze vraag ook even stellen op;
scheepspraet.nl
Dat is meer voor watersport vragen plaats het even onder het kopje "vetkuil"
Ruud
Re: Mercedes om636.919-10
Ruud,
Ik heb toch even niets te doen en zal een poging wagen.
Als je dat koperen leidinkje volgt tot op het motorblok zie je vanzelf waar het aangesloten is, van dat gaatje moet je de (binnen)draad opmeten en daar een druksensor bij zoeken. Het filter kan je beter met rust laten.
Het trek gewicht van de stopmagneet bepaal je door middel van een handurnster of i.d. dat krachten meet, je laat het karretje lopen en trekt d.m.v. de urnster het ding uit en leest het gewicht af. Voor koelwatermeters kijk je even op het net(Vetus)
Ik heb toch even niets te doen en zal een poging wagen.
Als je dat koperen leidinkje volgt tot op het motorblok zie je vanzelf waar het aangesloten is, van dat gaatje moet je de (binnen)draad opmeten en daar een druksensor bij zoeken. Het filter kan je beter met rust laten.
Het trek gewicht van de stopmagneet bepaal je door middel van een handurnster of i.d. dat krachten meet, je laat het karretje lopen en trekt d.m.v. de urnster het ding uit en leest het gewicht af. Voor koelwatermeters kijk je even op het net(Vetus)
Re: Mercedes om636.919-10
Ruud,
Ik zal me graag op dat forum aanmelden.
Ik kan me echter geen mogelijkheid daar vinden om mijn te registeren.
V+D
Bedankt voor de info.
De koperleiding heb ik al gevolgd.
Deze zit aan de bovenkant van het filterhuis aangesloten.
Komend weekend zal ik even kijken of het lukt om de maten op te meten.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Ik zal me graag op dat forum aanmelden.
Ik kan me echter geen mogelijkheid daar vinden om mijn te registeren.
V+D
Bedankt voor de info.
De koperleiding heb ik al gevolgd.
Deze zit aan de bovenkant van het filterhuis aangesloten.
Komend weekend zal ik even kijken of het lukt om de maten op te meten.
Alvast bedankt voor jullie hulp
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 19 dec 2006 10:03
- Locatie: den haag
Re: Mercedes om636.919-10
Hoi Peter,PeterKiewiet schreef:Ruud,
Ik zal me graag op dat forum aanmelden.
Ik kan me echter geen mogelijkheid daar vinden om mijn te registeren.
Ik heb je een PB gestuurd.
Gr Wim
Re: Mercedes om636.919-10
Ik zag dat het een discussie van lang geleden is, maar ik ben ook op zoek naar het antwoord. Op welke wijze en met welke sensor kan ik de sensor met kopperenleiding vervangen.
Re: Mercedes om636.919-10
Ik denk dat je indien je even googlt op oliedruk sensor of zo van een OM636 dat er wel een antwoord komt.
Anders kijk ik even vd week op de boot, wij hebben een 636 en de oliedruk is electrisch.
De stopknop niet overigens.
Anders kijk ik even vd week op de boot, wij hebben een 636 en de oliedruk is electrisch.
De stopknop niet overigens.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?