Vaart Webnieuws - Watersport

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Gast

Bericht door Gast »

van der velde is een idioot die niet kan navigeren en altijd wel iets heeft.
die maloot heeft ook bij spliet gezeten en had daar ook al bakjes dus breek me de bek niet open.
wat een oet lul is dat,weet amper waar hij mee bezig is denk ik als ik al die berichten lees van hem,een goed voorbeeld voor de pleziervaart :?: :?: :?: :cry:

Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Ronny,
Ben het volledig met je eens, wat deze "vogel" steeds weer uithaalt, zowel in de kranten als op de tv, een gevaar op zee, en ben blij dat ie nu ff niet meer de "waters" onveilig kan maken, en op deze Rus VEILIG zit, maar hij zal weer opnieuw gaan, dat soort is niet te stoppen. :!: :!: :!:
Afbeelding
groetjes ruud
PS......deze zat ook pas in m'n collectie :wink: en dit schijnt de officiële naam te zijn:Yuriy Arshenevskiy, maar ook dat wordt weer in div. andere landen weer anders geschreven :wink:
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Inderdaad een idioot,is al vele malen begonnen met een wetreldreis en heeft er nog nooit een afgemaakt! er kwam altijd wel iets tussen.maar de grootste idioten zijn toch wel de mensen die iedere keer weer een aanzienlijk bedrag ophoesten om die halve gare weer op reis te sturen. :wink:
grts jan.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Jan,
Inderdaad een besnuffelde, in 't begin van zijn ondernemingen heb ik em nog wel gevolgd, naar hoe meer je info's krijgt, weet je dit... is echt niet goed....vooral niet voor de zeezeilers die wel hun sport serieus namen, zoals ik ooit die Fransman...' Eric Taberly'? heb gevolgd, daar was nlm. een programma in Frankrijk op TV5...of France3.... die deze materie zeer goed overbracht,.....ik meen dat het programma THALASSA.... of zoiets heette.... en dat was zeer interessant, wat elke tak van de zee, oceaan behandelde...., weet niet of er ooit programma's ervan hier in Nederland zijn uitgezonden...... maar waren werkelijk een verademing voor alles wat met de zee te maken had.Maar deze JOJO..... moet maar eens gaan kijken of ie nog ergens nuttig kan zijn in deze maatschappij.
groetjes ruud.
PS. Ik las dat jij uit Noordwijk kwam, ken jij nog iemand van de.... Slotboom's?
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Jan,
Ik vond nog wat van deze Eric Taberly,dit was een "ECHTE", zeezeiler; ik heb de tekst maar in 't "Engels" vertaald:
In 1952, Eric Tabarly begins a career from soldier in l'aéronavale, without giving up his dreams of runner d'océans. He creates the surprise, lorsqu'il s'aligne at the beginning of famous Transat English in 1964, on board PEN Duick II, a ketch of 13, 60m, difficult to handle as a recluse. He will however make his entry with Newport as a winner, in front of the favourites Sir Francis Chichester. The media break out, France is admiring, Eric Tabarly becomes a national hero. The Breton sailor, not very inclined with the useless words, carries on his way, avid of discovered and innovation. From its passion will be born the formidable line from the PEN Duick, boats innovative which will mark the world of the race to the broad one, in particular PEN Duick IV, first giant trimaran of race. Distributing with generosity its knowledge and its councils, quantity of skippers were formed on its board. Olivier de Kersauson, Titouan Lamazou, Philippe Baby in-arms, Marc Pajot, Jean the Camwood, Michel Desjoyeaux and well others still have in memory the memories of this sailor d'exception, father of the multihull in France.
Hier een foto van de Pen Duick II, waarmee hij zijn eerste solorace won in 1964&1976, helaas overleden op 66 jarige leeftijd, in 1998 in de Ierse Zee;om het 100 jarig bestaan van de viering van de Pen Duick van de bekende William Five op te luisteren in Fairley[Schotland]; hij over boord sloeg ten W van de kust van Wales;
Afbeelding
groetjes ruud
PS. Vertaling is niet geheel perfect :!:
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Weer zo'n stelletje "troublemakers", denken dat ze overal maar zo ff naar binnen kunnen,eerst de problemen in Ierland, en nu weer Portugal.[merendeels katholiek]
Afbeelding
Abortusboot terug naar Nederland
AVEIRO - De Nederlandse abortusboot die in de afgelopen dagen tevergeefs heeft geprobeerd aan te meren in een haven in Portugal, maakt zich op voor de terugreis naar Nederland. De bemanning heeft nog een verzoek uitstaan om de haven van Aveiro te mogen binnenvaren, maar daarop is tot donderdagavond niet gereageerd. Dat zei een woordvoerster van de organisatie Women on Waves, die verantwoordelijk is voor het schip Borndiep. Als er in de loop van de avond geen toestemming meer komt, zal de boot volgens haar verder koers zetten naar Nederland. Het schip verbleef in de afgelopen dagen in de omgeving van het zuidelijker gelegen Figueira da Foz. De terugtocht zal ongeveer een week duren.De abortusboot verbleef bijna twee weken in internationale wateren buiten Portugal, omdat het overwegend rooms-katholieke land weigerde het schip toe te laten. Lissabon zei dat zijn restrictieve abortusbeleid in gevaar komt als het schip zou worden toegelaten. In Portugal kunnen vrouwen worden vervolgd als ze een abortus laten uitvoeren die niet medisch noodzakelijk is.De Borndiep vertrok maandag 23 augustus vanuit Den Helder met zes bemanningsleden richting Portugal. Daar wilde Women on Waves voorlichting geven en vrouwen de mogelijkheid bieden een overtijdbehandeling te ondergaan. In Portugal is die ingreep, die daar onder abortus valt, verboden. In de internationale wateren mag een Nederlands schip volgens de Nederlandse wet werken.De abortusboot ging naar Portugal op verzoek van Portugese vrouwenorganisaties. Minister Bot van Buitenlandse Zaken had er tevergeefs bij de Portugese autoriteiten op aangedrongen het schip toe te laten. De Nederlandse politici Van der Laan (D66) en Arib (PvdA) brachten zondag een bezoek aan het schip.
* Portugese klacht tegen Nederlandse arts
Een Portugese anti-abortusgroep heeft een Nederlandse arts aangeklaagd wegens propaganda voor abortus. De Nederlandse arts Rebecca Gomperts legde in een vraaggesprek voor de Portugese televisie uit, hoe met bepaalde medicamenten abortus kan worden opgewekt. Gompers en de organisatie Women on Waves kregen onlangs geen toestemming om met hun abortusboot de Portugese wateren binnen te varen, omdat abortus in Portugal verboden is. Of de Portugese justitie daadwerkelijk de Nederlandse arts gaat vervolgen, is nog niet duidelijk.
groetjes ruud
PS.Bron: Het Parool&RNW-Nieuws-Ned.
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Hoi Ruud ,nee ik ken geen slotbooms komen die uit noordwijk ?geen bekende naam hier,
ja die penduicks waren legendarisch zeer vooruitstrevend.en die Taberly maakte tenminste af waar hij aan begon,net als die engelsen Chay blythe
en die andere gozer Knox johnstone .of zo. die waren hun sponsor geld wel waard.
maar of je als ijsco fabriek nu zo blij moet zijn met zo`n grapjas als v/d velde betwijfel ik. ook al heeft ie zich in laten vriezen :wink:
grts jan.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Wel een vermelding waard:
Helders schip genomineerd voor 'boot van het jaar'
De Helderse scheepswerf EverSail Yachts is met haar motorjacht EverShip 38 Patrol genomineerd voor de verkiezing van de Hiswa Boot van het jaar 2005. Scheepsbouwer Martin Evers is heel tevreden en ziet de nominatie voor zijn stoere motorjacht als bevestiging dat hij met zijn nog maar zes jaar jonge werf op de goede weg is.
Het schip, dat nog maar sinds eind juli in de vaart is, werd de afgelopen tijd samen met tien andere schepen uitgebreid getest op het IJsselmeer. ,,Een boot die klopt'', concludeert de jury, die in maart de winnaar bekendmaakt. Behalve de Helderse werf zijn ook scheepsbouwers uit Nigtevecht en Bergen op Zoom genomineerd in de categorie motorjachten.
Het Helderse ontwerp is duidelijk geïnspireerd op patrouille- en loodsboten. Stoer, zeer zeewaardig en verbluffend snel. Voor een bijna twaalf meter lang schip weegt de EverShip 38 Patrol relatief weinig (5500 kilo) wat tot uiting komt in de motorprestaties. ,,Met 320 pk haalt het schip 30 knopen, terwijl vergelijkbare schepen daar 1000 pk voor nodig hebben'', zegt de trotse jachtbouwer Martin Evers.
Zijn werf is in scheepsbouwland, waar werven van generatie op generatie gaan, zeer jong. Evers stapte zes jaar geleden uit het onderwijs na bijna 25 jaar te hebben gewerkt als docent werktuigbouw. Hij verkocht zijn eigen boot, nam een extra hypotheek op zijn huis en dook 'in het diepe' met zijn jachtwerf. ,,Dan zie ik deze onderscheiding toch wel als een beloning.'' De werf bouwde twee schepen per jaar (ook zeilboten) maar inmiddels wordt dat opgeschroefd naar vijf en is Evers personeel aan het werven. Want er wordt meer productie verwacht.
Zelfrichtend
Het genomineerde ontwerp is ontstaan na een aanvraag voor professionele patrouilleboten door een buitenlandse overheidsdienst. De bijna 70-jarige ontwerper Herman Langenberg (hij denkt innovatief) liet zich verder leiden door snelle wedstrijdzeilboten zoals de FD, Finjol en 470 met goed zeegedrag. Verder is de EverShip 38 Patrol zelfrichtend, net als KNRM- reddingsboten.
De werf gebruikt vrij uniek materiaal: strongplank. ,,Geen staal, geen hout, geen polyester en geen aluminium. Strongplank is een hoogwaardig pvc bekleed met glasvezel. Lichter, sterker en duurzamer dan alle andere materialen. Onze bouwmethode doet aan vliegtuigbouw denken. Maar we zijn ook doorlopend innovatief bezig.''
Op de afgelopen Hiswa toonde Evers de EverShip 38 Patrol voor het eerst en hij verkocht er twee schepen (elk 269.000 euro). ,,Na een lange aanloop komt er schot in de zaak. En de pret van de nominatie voor boot van het jaar is natuurlijk helemaal top.'' In de toekomst verwacht hij door dit motorjachtontwerp nog wel eens orders van overheidsdiensten om toch patrouilleschepen te bouwen. ,,Dit schip is zo sterk en toch zo licht waardoor het weinig brandstof verbruikt. En we zijn snel. Je kunt 's morgens vertrekken naar Engeland, lunchen en dan 's avonds weer terug.''
Hier een mooie reportage van de werf:
http://www.eversail.nl/
en klikken op: OP STAPEL
groetjes ruud
Bron: Het Noordhollands Dagblad
PS. Toch maar eens een Staatslot kopen :wink:


Plaats reactie