Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door leo-shof »

Oei oei toch wel link daar op dat eiland
https://transplace.eu/nl/articles/de-ro ... um=artykul :roll:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Leo, op dat karretje staat: " alles een Euro " moet je veel broodjes rond sjouwen om de kost te verdienen!
De man zal overspannen geweest zijn!
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der

Leo schreef:
Oei oei toch wel link daar op dat eiland
Ik had dit stukje nieuws nog niet gezien, maar ja de Canarians kunnen een driftig volkje zijn, dus het verbaast me niet.
Een paar jaar geleden kreeg een boswachter hier op Tenerife geen loonsverhoging, dus stak hij het bos in de brand met zeer ernstige gevolgen.
Maar zoals Jan al zei, broodjes verkopen voor een Euro per stuk, dat is ook een hard leven :roll:

Langs het wandelpad in Santa Ursula

Naar rechts beneden van hier, Santa Ursula kust

Afbeeldingsubir fotos a internet

en naar links in de verte: Puerto de La Cruz

Afbeeldingsubir imagen

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Santa Ursula

De platte daken zijn natuurlijk prachtig geschikt voor een zwembadje,

Afbeeldingsubir foto

maar de zon zal wel niet lang meer duren, het is bewolkt aan het worden, :(

Afbeeldingsube

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

De platte daken zijn natuurlijk prachtig geschikt voor een zwembadje,
Zijn de hanebalkies daar ook geschikt voor Gerard?? :lol:
In dit jaargetijde kijk ik met extra genoegen naar jouw zonnige plaatjes :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Zijn de hanebalkies daar ook geschikt voor Gerard??
Als ze net zo bouwen als hier in Griekenland, is dat een plaat van gewapend beton waar eventueel nog een of meer verdiepingen bovenop gebouwd kunnen worden.
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Jawel, het probleem is dat je daar in Spanje en (Portugal) niet van uit kunt gaan. In menig Spaans bouwwerkje is die vloer van een paar betonnen balkjes met wat ijzerdraad erin, tussen die balkjes flanzen ze dan holle bouwsteen en daarna stucen ze het plafond en storten een laagje cement op het dek.
We zijn er in Spanje al eens door gegaan met een machientje plaatsen, daar kan je pas later om lachen als iedereen onbeschadigd aan de koffie zit :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

daar kan je pas later om lachen als iedereen onbeschadigd aan de koffie zit :wink:
Met een beetje extra prik er in voor de schrik!! :lol:
En met dat beton in het laaand van de Griek'n zal ook wel eens worden gesjoemeld! :roll:
Ik zou m'n bakkie met vette lappies toch niet onder zo'n bak met water zetten :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Santa Ursula

Jullie hebben gelijk, dat huizen bouwen in Spanje laat wel wat te wensen over, en om zo'n zwembadje wat in elke DIY store te kopen is in taloze maten netjes verpakt verkrijgbaar,even opblazen met een pomp en dan maar tot de rand vol laten lopen met water. Dat op je platte dak te zetten kan heel gevaarlijk zijn. In princiepe worde er met 4 palen van gewapend beton gemaakt, een op elke hoek. Het opengedeelte word met geperste blokken opgevuld en kunnen geen belasting verdragen. Boven op word een plaat gelgd van gewapend beton, wat dan het plaffond van de een is en de vloer van de ander.Het geheel word dan afgesmeerd met cement enin de verf gezet. En zo lijkt het wel wat. De kwaliteit van de cement was in de "Boom" jaren liet natuurlijk ook wel te wensen over, vandaar dus het instorten van het huizen blok in Los Cristianos een paar maanden geleden met 9 doden, ze waren dus aan het werk in de kelder. :shock:

Afbeeldingsubir fotos online

Het spijt me Harry maar dat waren de laatste "Zonnige" plaatjes van Santa Ursula, ik heb hier nog de ingang van het huis wat ik leuk vond, maar je kunt natuurlijk niet rondgaan in iemend zijn huis en plaatjes schieten, dit was als ver ik durfde te gaan :wink:

Afbeeldingsube

O ja de man die hier woont is een soort kunstenaar, zoals ik al schreef in het begin, hij maakt ook wat beeldhouw werkjes en potten baken, enz wat hier erg in trek is bij de betere (Michelin) restaurants waar de maaltijd opgedient word in handgemaakte schalen en potten.

Afbeeldingsubir fotos a internet

Groeten van Tenerife, waar ik op mijn platte dak wel een douche heb maar geen zwembad :lol:

Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Ach Gerard, hier dondert af een toe een dak van een garage of supermarkt naar beneden tijdens een fikse regenbui :( .
Wat jaren terug moest alles snel en goedkoper, dus platte daken met een hoge rand eromheen voor de show, geen noodoverlopen!
Paar dooie meeuwen verstoppen de afvoer en zo'n staalconstructie is niet berekend op een laag water van 100 m.m. of zelfs meer.
Overal gebeurt wel eens iets :wink:


Plaats reactie