Alle Oldtimers [No ships]
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Nog wat oudjes op de brug over de Noord bij Hendrik-Ido-Ambacht.
Groet, Paul G.
Groet, Paul G.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Een uit de oorlog stammende GMC, een Simca Aronde die had ik toen ik 24 jaar oud was met de hand geschilderd, een Opel, een Scania of Volvo?, en achteraan een DAF
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Ook een prachtige foto. Achter de GMC is een Volvo, die Simca had ik niet herkend.
Klaas
Klaas
Re: Alle Oldtimers [No ships]
mooie foto . Ik had vroeger ook zo'n Simca
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Prachtig plaatje. Rechts de NedStaal fabriek, nu zo goed als failliet. Voor die brug heb ik heel wat uurtjes duimendraaiend doorgebracht, of voor een open brug, of voor weer eens een probleem met het storinggevoelige bewegingsmechanisme van de rolbasculebrug, of gewoon in de avondspits. De tunnel was een grote opluchting in 1992.
De Simca vooraan is een 9 Aronde, bijgenaamd "Snor".
De GMC's hadden een laadvermogen van 2,5 t en uit de L6 motor kwam wel 91 pk. Maar misschien is er onder de motorkap wel een moderne(re) diesel ingebouwd, want die zopen niet zo erg als die L6 benzine.
De Opel is een Rekord P2 met 1500 of 1700 cc.
De Volvo lijkt mij een Titan uit de vijftiger jaren.
En de DAF is het model van na de facelift in 1959.
Adri
De Simca vooraan is een 9 Aronde, bijgenaamd "Snor".
De GMC's hadden een laadvermogen van 2,5 t en uit de L6 motor kwam wel 91 pk. Maar misschien is er onder de motorkap wel een moderne(re) diesel ingebouwd, want die zopen niet zo erg als die L6 benzine.
De Opel is een Rekord P2 met 1500 of 1700 cc.
De Volvo lijkt mij een Titan uit de vijftiger jaren.
En de DAF is het model van na de facelift in 1959.
Adri
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Een kleine ZigZag hier.
In Brazilie worden regelmatig al dan niet opgeknapte oude wagens geexporteerd
naar Europa. Ze worden in containers vervoerd.
Zo ook dit model Kombi Volkswagen T-1.
+ + +
De Kombi waar het in feite in dit verhaaltje om gaat is deze groene van 1974, bijna als nieuw
in Sao Paulo opgeknapt. Maar niet helemaal origineel. Onder de achterbank was een
dubbele bodem, voor het oog onzichtbaar aangebracht, met daarin verstopt 100kg
pure cocaine. Met in Europa een handelswaarde van plm 21 miljoen Euro's.
Twee Kombi's werden in een 40'' vervoerd. Bij afscheep in Santos - Guaruja werd de
container door een horizontale scanner gecontroleerd en niets verdachts gevonden.
De container a/b had als eindbestemming Antwerpen, maar werd in Hamburg van
boord gehaald op 30 november j.l. Daar werd de container door een verticale scanner
gecontroleerd en werd de verstopte 'handel' ontdekt. Er moest een snijbrander aan
te pas komen om de dubbele bodem te openen. +
De afscheper in Brazilie zegt alle medewerking te willen verlenen aan het onderzoek.
Een Belg had de wagen gekocht, maar verdere gegevens hierover ontbreken.
Moraal van het verhaal. De drugshandel zit niet stil in het vinden van methodes
om de handel van zuid Amerika naar Europa te verschepen.
Deze methode liep dus op niets uit.
In Brazilie worden regelmatig al dan niet opgeknapte oude wagens geexporteerd
naar Europa. Ze worden in containers vervoerd.
Zo ook dit model Kombi Volkswagen T-1.
+ + +
De Kombi waar het in feite in dit verhaaltje om gaat is deze groene van 1974, bijna als nieuw
in Sao Paulo opgeknapt. Maar niet helemaal origineel. Onder de achterbank was een
dubbele bodem, voor het oog onzichtbaar aangebracht, met daarin verstopt 100kg
pure cocaine. Met in Europa een handelswaarde van plm 21 miljoen Euro's.
Twee Kombi's werden in een 40'' vervoerd. Bij afscheep in Santos - Guaruja werd de
container door een horizontale scanner gecontroleerd en niets verdachts gevonden.
De container a/b had als eindbestemming Antwerpen, maar werd in Hamburg van
boord gehaald op 30 november j.l. Daar werd de container door een verticale scanner
gecontroleerd en werd de verstopte 'handel' ontdekt. Er moest een snijbrander aan
te pas komen om de dubbele bodem te openen. +
De afscheper in Brazilie zegt alle medewerking te willen verlenen aan het onderzoek.
Een Belg had de wagen gekocht, maar verdere gegevens hierover ontbreken.
Moraal van het verhaal. De drugshandel zit niet stil in het vinden van methodes
om de handel van zuid Amerika naar Europa te verschepen.
Deze methode liep dus op niets uit.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
In Baskenland(Sp) zagen wij nog deze HY die aan een ander leven begonnen is als bieraanhanger.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Tijdens een lang weekend in Freiburg en omgeving, een georganiseerde reis, maakten wij ook een tochtje met twee gerestaureerde autobussen.
Een Saurer uit de vijftiger jaren:
En een Mercedes uit ongeveer 1965: Beide bussen waren mooi gerestaureerd en ze deden het nog heel goed.
Teun.
Een Saurer uit de vijftiger jaren:
En een Mercedes uit ongeveer 1965: Beide bussen waren mooi gerestaureerd en ze deden het nog heel goed.
Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Mooi Teun die oude bussen.
Deze Chevrolet C10 van de Rotterdamse Politie kwam er bij een achtervolging op 29 april 1977 minder goed af.
De chauffeur verloor de macht over het stuur waardoor de auto over een sloot langs Rijksweg 16 bij IJsselmonde terecht kwam.
Zelf mankeerde hij niets, maar zijn 19-jarige bijrijder moest met heupletsel naar het ziekenhuis.
Groet, Paul G.
Deze Chevrolet C10 van de Rotterdamse Politie kwam er bij een achtervolging op 29 april 1977 minder goed af.
De chauffeur verloor de macht over het stuur waardoor de auto over een sloot langs Rijksweg 16 bij IJsselmonde terecht kwam.
Zelf mankeerde hij niets, maar zijn 19-jarige bijrijder moest met heupletsel naar het ziekenhuis.
Groet, Paul G.