Ratjetoe

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Patru (R.I.P)

Re: Rattjetoe

Bericht door Patru (R.I.P) »

dita schreef: de jonge wijk Stadshagen waar je zo te zien fietsend kan komen.
Mooie fiets trouwens.
Geen idee van wie die fiets op de dijk is. Ik neem aan dat hij niet van die fotograferende dame is, maar van een heer fotograaf.
Je kan inderdaad via de speciale fiets-/OV-brug, de Twistvlietbrug, over dit prachtige deel van het Zwartewater aan de overkant komen.
Behalve als de schapen erover moeten, want die hebben dan echt voorrang. :)
Schapen op Twistvlietbrug-1.jpg
Schapen op Twistvlietbrug-1.jpg (110.35 KiB) 4455 keer bekeken
Foto van vorig jaar.
Groet, Paul G.

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Rattjetoe

Bericht door dita »

Ik vind elke fiets mooi zodoende viel die me op.
Maar de foto met zo'n schapenhorde is veel mooier.
Heb de link bekeken naar die Gazelle fietsen. Eerste klas spul met een Bosch machientje.
Zijn die de beste? Met het meeste uithoudingsvermogen?
Hier zie je die e bikes niet zo bar veel. 's winters sowieso niet en 's zomers weet ik nog niet.
Dus Volle kracht naar de long hot summer.
Go Go
Martin
Bijlagen
WP_20140304_09_46_31_Pro – Kopio.jpg
WP_20140304_09_46_31_Pro – Kopio.jpg (92.74 KiB) 4408 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Rattjetoe

Bericht door ferryvaneeuwen »

Er is een hype gaande met de elektrische fiets. Het is een welvaartsverschijnsel, die dingen zijn peperduur. De prijzen lopen van €1000 of meer tot €4000. Battery packs gaan niet al te lang mee en kosten zo'n €600. Zelfontlading gedurende de winterperiode zorgt voor snelle slijtage. Elke accu of batterij wordt alleen maar beter van veel gebruik. Kijk maar naar een autoaccu, die gaat vier tot zes jaar mee onder dikwijls barre omstandigheden, die van een fiets schijnbaar één of twee jaar. Neem de berichten van de fabrikant hierover met een flinke korrel zout evenals die over het bereik. Dat loopt binnen de kortste keren terug. De battery packs zouden te repareren zijn, wat meer dan de helft van de kosten zou kunnen besparen, maar de fabrikant blokkeert uit eigen belang, heel slim, die mogelijkheid.

GPS tracker voor de fiets
GPS tracker voor de fiets
image.jpeg (17.52 KiB) 4377 keer bekeken
Klik op het plaatje.

Zou ik er al één aanschaffen dan kocht er wel een GPS tracker bij. Hoewel, een beetje steeldief heeft die waarschijnlijk zo gevonden, zoveel bergplaatsen zijn er op een fiets nou ook weer niet te vinden. Ik blijf nog maar even mijn ouwe Fongers trouw, ik moet ook meer bewegen.......
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Rattjetoe

Bericht door v+d »

Ferry, ik heb al zes jaar een goedkope (950,= euro) elektrisch gedreven vouwfiets. Het ding gaat overal mee naar toe in de camper, wel laad ik direct na een ritje de accu weer op. Er zit nog steeds de eerste accu in! Ik moet wel mee trappen en het ding heeft maar drie versnellingen, maar toch een prima fietsje voor weinig. Ik ga er rustig 60 kilometer mee weg, geen probleem. Wat dat bewegen betreft, ik heb mij altijd behoorlijk ingespannen, geen liften maar trappen en meer van die gein, het is geen enkele garantie, soms is de koek zomaar op :wink:
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Rattjetoe

Bericht door ferryvaneeuwen »

v+d schreef:Er zit nog steeds de eerste accu in
Zes jaar is wel heel erg lang! Wellicht is dat een loodaccu. Die willen bij regelmatige ontlading en goed bijhouden over het algemeen best wel lang meegaan. Een batterij herstelt zich ook als deze af en toe heel diep, tot maximaal 1 V anders treedt er schade op, ontladen wordt en meteen daar na weer geheel geladen. Bij Li-ioncellen is diepe ontlading kritisch en daarom houdt de oplaad-elektronica elke individuele cel in de gaten. NiMH-cellen zijn gevoeliger voor te ver ontladen dan NiCd-cellen.

Wat nogal eens voorkomt is dat een batterij overladen wordt. Er wordt gedacht dat het wel goed is om de batterij constant aan de tiet te laten liggen maar hierdoor krijg je juist een zogenaamde 'luie' batterij met als gevolg te weinig capaciteit. Bij een goede batterijlader kan dit effect trouwens niet optreden. Het is verstandig om altijd goed de laad- en ontlaadinstructies te lezen en te volgen, daar kan je geld mee besparen!
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Rattjetoe

Bericht door Joost.R »

P1050654.JPG
P1050654.JPG (220.05 KiB) 4251 keer bekeken
P1050656.JPG
P1050656.JPG (195.25 KiB) 4251 keer bekeken
DC 10 Tanker.... waarschijnlijk de JSF wezen bijtanken :idea: op de terugweg naar Eindhoven.
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Rattjetoe

Bericht door b-bootsman »

Hallo.

Vanmiddag een aardige wandeling gemaakt op Terschelling.
Kwamen deze jongens tegen deed me meteen denken aan saté in Singapore :wink:

Groet Bob.V.
Bijlagen
DSC_0124.JPG
DSC_0124.JPG (650.74 KiB) 4163 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Rattjetoe

Bericht door jdbvos »

ah, yesssss "sateh gambing"....
Maar dat kenden ze ook aan de andere kant van de Straat Malacca ook wel ! :-D

trouwens....nu ik er aan denk: bij de Chinees (en dat ligt toch echt een mijltje of wat verder dan die Straat) -bijvoorbeeld hier "om de hoek"- kennen ze die benaming óók 8)

Een oud-collega van ons allen, maar vooral een oud-collega voor mij van de centrale, had twee geitjes rond z'n woonboerderijtje lopen: de ene noemde hij "Kebab", en de andere heette "Schaslik" :-D

Trouwens: er zijn mensen die hun beesten de vreemdste namen geven.....

Wanneer een vriendin van ons wat geld “uit de muur” gaat halen, neemt ze altijd haar Smith & Wesson mee…
Ze heeft nog nooit last gehad van overvallers, of mensen die de pincode proberen te zien…
Smith&Wesson.jpg
Smith&Wesson.jpg (66.38 KiB) 4146 keer bekeken
Tussen haakjes: Smith staat hier aan de rechterkant......
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Rattjetoe

Bericht door Joost.R »

P1050227.JPG
P1050227.JPG (816.83 KiB) 4040 keer bekeken
Evacuatie van vee i.v.m. verwacht hoog water in de Waal bij Rossum. :idea:
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Rattjetoe

Bericht door Joost.R »

P1030342.JPG
P1030342.JPG (346.54 KiB) 3983 keer bekeken
P1030344.JPG
P1030344.JPG (292.67 KiB) 3983 keer bekeken
Rondje om Den-Bosch. :oops:


Plaats reactie