Ratjetoe

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2409
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Ratjetoe

Bericht door peelander »

leo-shof schreef: 10 aug 2018 13:38 Leuk vijvertje
Destijds viel er bij onze buren in de vijver ook van die hapjes te scoren, zeer tot genoegen van deze reiger, die dat ook uitstraalt.
bezoeker 12 -4 -8 (3).jpg
bezoeker 12 -4 -8 (3).jpg (244.21 KiB) 6284 keer bekeken
maar niet van de buren.
groeten
Jan van der Pluijm

Patru (R.I.P)

Re: Ratjetoe

Bericht door Patru (R.I.P) »

Ieder jaar is er bij de donderdagse Meppelerdagen een dag met het motto: Mokum in Meppel.
Er treden dan tal van Amsterdamse artiesten op en als oud-Mokumers zijn wij daar trouwe bezoekers van.
Vanmorgen was er voor de tweede keer een alternatieve Gay-Pride: de Pride Meppel, aangevoerd door het historische stoombeurtschip Vereeniging III (1902). Een leuke happening.
Op de foto's zijn ze vlak voor de brug tussen de Hoofdstraat en het Zuideinde en varen ze de Keizers-/Heerengracht in. :-D

Pride Meppel 16-8-2018a.jpg
Pride Meppel 16-8-2018a.jpg (176.63 KiB) 6193 keer bekeken
Pride Meppel 16-8-2018b.jpg
Pride Meppel 16-8-2018b.jpg (187.53 KiB) 6193 keer bekeken
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: Ratjetoe

Bericht door Patru (R.I.P) »

Vandaag naar het Fries Museum (Escher) in de culturele hoofdstad Leeuwarden geweest. Mooie expositie.
Ook een beetje sfeer van Venetië gezien in de gracht met zicht op de Lange Pijp. :-D

Venetië in Leeuwarden.jpg
Venetië in Leeuwarden.jpg (205.48 KiB) 5935 keer bekeken
Groet, Paul G
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ratjetoe

Bericht door Jacob Bothof »

bankschroef.jpg
bankschroef.jpg (128.42 KiB) 5712 keer bekeken
Et voila,uuuut Grootvaaaars tiet,
zou dit het prototype geweest kunnen zijn waardoor Harry heeeeel vroeeeeger geinspireerd raakte en
dacht : ik als aankomend massinissie op de massinissiessschool in Zwolle kan dit als werkstukkie veeeeel
beeeeter maken. :lol:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ratjetoe

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Harry heeeeel vroeeeeger geinspireerd etc.....als werkstukkie veeeeel beeeeter maken. :lol:
Nou Jacob ik moet je toch -met pijn in de plek waar andere personen een hart hebben :roll: -ik moet je toch teleurstellen "in deze" :lol: Teneerste was er toendertijd -wat dat vijlen en smeden etc.betrof- maar verduld weinig " inspiratie"....ik vond-en met mij velen van mijn klas-tijd-genoten...dat al dat gesodemieter met ronde assies vierkant vijlen of anderom etc....allemaal maar ouderwets gelul was. Even aannemende EN er van uitgaande dat " HET verstaaand met de jaren kwam"....ook iets wat soms door de direktie in twijfel wordt getrokken!! :roll: ..met de latere jaren kwam de waardering voor wat die Meneer Bresser en die Meneer Ronteltab EN niet te vergeten Pietje van Harten bij electromontage EN zeker " Johnie Diesel" van Woerkom-ex KPM baas- ons in die korte tijd bij wisten te brengen.De genoemde stukkies ijzer helpen me nog steeds vrijwel dagelijks daar aan te herinneren als ik toevallig een hamer in de klauwtjes heb. :lol:
Ik denk dat we beiden wel weten dat dit ouwe bankschroef ontwerp er misschien wat verpekeld uitziet, maaaar voor "veel beter maken" moet je toch van hele goeijuh huize komen. :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ratjetoe

Bericht door v+d »

Maar ja , dit is ook een startbankschroef (hij staat op zijn staart) en die werd gebruikt in smederijen naast het aambeeld.
Je kon dan niet de bankschroef van de werkbank af meppen. Iets wat al heel gauw gebeurde als je met een smeedhamer op een gewoon tafelbankschroefje te keer ging. Dat bankschroefje van Harry is meer voor werk aan Friese staartklokken en meer van dat fijne spul :lol:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ratjetoe

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dat bankschroefje van Harry ....Friese staartklokken etc.
In eerste instantie...in de vorige eeuw dus Jan...was het voor mij " gewoon een ijzeren bankschroefie" dat ik toefallig zelf had gemaakt,,,,ik kleunde er dus vrolijk OP los, met alle gevolgen. TOT ...met het stijgen der jaren... het verstaaand de overhand nam :lol: ...en ik het "in bescherming" nam....opgepoetst, gestraald en gelakt EN een herinnering aan " WAT eens was" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Ratjetoe

Bericht door Joost.R »

Dad,s Army. :roll: :roll: Den-Bosch Maximakanaal.
P1090880.JPG
P1090880.JPG (259.88 KiB) 5536 keer bekeken
P1090881.JPG
P1090881.JPG (314.86 KiB) 5536 keer bekeken
P1090883.JPG
P1090883.JPG (257.44 KiB) 5536 keer bekeken
Patru (R.I.P)

Re: Ratjetoe

Bericht door Patru (R.I.P) »

In de Stadkamer (centraal) in Zwolle.
De pepernotenmachine van Sinterklaas, met een heuse telegraaf (aan de andere zijkant) om de productie te regelen.
Helaas vanmorgen geen pepernootje; de stekker zat er nog niet in. :-D

Pepernotenmachine Stadkamer.jpg
Pepernotenmachine Stadkamer.jpg (117.53 KiB) 5020 keer bekeken
Pepernotenmachine telegraaf.jpg
Pepernotenmachine telegraaf.jpg (69.81 KiB) 5020 keer bekeken
Groet, Paul G.
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Ratjetoe

Bericht door Johnny »

Geinig ding voor op een warme zomerse braderie :mrgreen:
Het leven is geen facebook


Plaats reactie