Kronkels uit Halifax

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Vooooorraad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Jos,

Net terug van weggeweest, zal naar wat Kronkels "goan kiek'n" :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Weer tied veur ne krunkel uut et envelopje.
All the best
Jos

Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Kronkels

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Jos et all,

Jos ik ben de draad een beetje kwijt, hoeveel kronkeltjes ik naar je heb gestuurd. Ik had me voorgenomen om m'n leven te beteren en het weer uit te vogelen HOE ik die dingen zelf kan plaatsen, maar aangezien het meehelpt om jou eerste plaats als "Hoogst geplaatste Kombuizer" te handhaven kan ik nu niet van koers veranderen natuurlijk anders denken "ZE", dat ik je van je troon wil stoten :wink: :wink:

"ZE" is in Salland een broer van "Hullie" t'is maar dat je het weet voor je opkomende " Salland's Studie" :wink:
Ter voorbereiding voor de navolgende serie "Kronkels uit Halifax" heb ik deze uiit de oude enveloppe gevist, ik moet ze nog scannen echter:

34) Een Roos.
35) Huisvuil.
36) Niet Hier.
37) Grote Ziekte.
38) Lagerhuis.
39) Nieuw Uitzicht.
40) Zeer Brits.
41) Liefde.
42) Downingstreet.
43 Vijf maal acht.

Zo te zien treffen we het niet wat betreft "de achterkant" van de Kronkel knipsels, er staat weinig zinnigs te vermelden, dus houden we het maar bij de wijsheden van Simon Carmiggelt.

PS je. Jos, wat zou je denken?, zou deze kolom wellicht nog eens net zo beroemd kunnuh worduh als bv. :

" Hier is Parijs, Jan Brusse" uut oe en mien tiet toen geluk nog heeeel gewoooon was?? :wink: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Voor mij benaderen ze meer de praatjes van Hilterman op zondag na het eten voor de AVRO. Iedereen aan tafel moest stil zijn als die man zijn denkbeelden de ether inslingerde. Vriend van Luns. Wie weet nog de naam van dat programma? Later manifesteerde zich mijn afkeer van zijn politieke denkrichting. Als gevolg van .....hem en de combinatie met draadjesvlees? De Iessel ziet er vandaag weer heel anders uit als gisteren Harry. Hoe lang kun jij eigenlijk zonder? Onze kroonprins voer verleden week met ons mee van Zwolle naar Kampen. WiIde zich op de hoogte stellen van de plannen: 'Ruimte voor de rivier.' Is nu ook IJssel-liefhebber.
Moi Anne

http://www.volkskrantblog.nl/pub/blogs/blog.php?uid=611

Een stukkie Iessel
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

D'Iessel

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Anne,

D'Iessel is in m'n leven sinds ik amper lopen kon en dat zal wel zo blijven tot het lopen niet meer lukt :wink: . Ik kom regelmatig even kijken en hou op een afstandje in de peiling wat er allemaal gebeurd EN wordt door m'n zwager volledig op de hoogte gehouden van de diverse plannen, krantenknipsels inkluis, al met al lijkt het me een goed plan.
Bedankt voor je foto.
Wat betreft Hilterman kan ik me vaag herinneren, meen dat het :

" De Toestand in de wereld" heette??
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door Henk van der Moolen »

Dat is het Harry "de toestand in de wereld door mr G.J.B. Hilterman" zo werd het aangekondigd en als dat klaar was kreeg je een programma voor de dienstplichtige militairen die dan plaatjes aan konden vragen in die tijd een unicum trouwens zo'n aanvraag programma.


vr gr Henk
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Sjonge, sjonge om met Jaap Kooiman te spreken. Schrik van mijn reactie hiervoor. Ik bedoelde te zeggen dat ' Hier is Parijs, hier Jan Brusse' meer het Hilterman nivo had. En dat sloeg dus niet op de Halifax kronkels. Het was kennelijk vannacht nogal laat of vroeg toen ik de 'Belgische Keizer' op de Melkmarkt verliet. Sorry.
GJB Hilterman zijn column heette inderdaad 'De Toestand in de Wereld'. Al googlend kwam ik deze uitspraak nog tegen: 'Toen Hiltermann nog op zondag sprak, moesten de kinderen zwijgen, anders wist de vader des huizes niet wat hij die week moest denken.'
Met betrekking tot de foto van de IJssel. Harry als je een volgende keer aan de Geldersedijk rijdt richting Kleusien en je kijkt in de richting van de Peperbus schrik dan niet van een grote kantorenflat die deel uitmaakt van de Zwolse skyline. Foto staat op de Volkskrantblog onder die mooie IJssel.
Anne
Bram

Bericht door Bram »

:D Ik ben met Arie vanmiddag nog even wezen struinen bij de kringloop,en hij vond dit boekje Kleine avonturen aan de tap,van Simon Carmiggelt ,dit boekje is een speciale uitgave ter gelegenheid van de introductie van jonge Bols.
en het zijn een twaalftal verhalen,ik zal er af en toe een opzetten als het op me rug staan wat te moeilijk voor me wordt :lol:

Afbeelding
Afbeelding

ik hoop dat de liefhebbers van deze toch wel zeer mooi schrijver verteller hier ook van kan genieten
Groets Bram :D
Bram

Bericht door Bram »

:D Aangezien Harry weer ff weg is heb ik maar een kronkeltje voor hem opgezocht

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was ook nog uit de tijd dat geluk doodgewoon was
ik weet het nog als broekeman:
op Derp{Egmond a/zee }zaten alleen maar zeelui in het tehuis,sommige met hun echtgenotes,dat waren meestal meestal hoge ex off.
in cafe `de Klok `die bestaat nu bestaat nog steeds ,kwamen de oudjes net als de trawler en logger lui altijd biljarten,op de Zondag middag als ze binnen waren ,sommige van die Prins Hendrik gasten vertelden dan ook dit soort verhalen,en wonnen altijd met biljarten,toen snapte ik het niet,maar nu wel.
solidariteid heette dat toen ,en nu nog,maar ja :roll: :wink:

Groets Bram :D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Ouwe Timmerbaas

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hee Bram,

Heeeeel mooi en helemaal met die ouwe baas eens!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie