Muziek

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
leo-shof

Re: Muziek

Bericht door leo-shof » 16 jun 2015 12:12

muziekkie van Jos zijn tanker/ferry´s
https://youtu.be/CQtn6sywL0g :oops:
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

BS.

Bericht door BS. » 20 jun 2015 17:01

Over prachtig gesproken!!!

https://player.vimeo.com/video/55175112?v=0

Bertus.

Allen

Bericht door Allen » 21 jun 2015 12:12

Deze mag er ook zijn.

>>> STAND BY ME
Grtn

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 13 jul 2015 15:24

------------------------------------------------------------------------Afbeelding

---------------------------------------------------------------------------------John Vickers 1926-2015

De Canadese tenor John Vickers is afgelopen vrijdag op 88-jarige leeftijd overleden. Hij trad in 1988 voor het laatst op, waardoor hij misschien wat in de vergetelheid is geraakt, maar het was een geweldige operazanger die in zijn carrière bijna alle grote rollen zong. En speelde, want John Vickers was vooral ook een geweldig goed acteur.
Voor de liefhebbers: HIER is Vickers te horen en te zien in de aria La fleur que tu m'avais jetée, uit Carmen van Bizet. Hij is hier samen met de Amerikaanze (mezzo)-sopraan Grace Bumbry (1937), eveneens een groot actrice. Wie haar in diezelfde rol wil horen, moet HIER klikken.

John Vickers kon op latere leeftijd niet meer optreden omdat hij alzheimer had. Ik was hem eerlijk gezegd ook vergeten. Vanmiddag heb ik dat weer een klein beetje ingehaald.
Website: Schepen & Boeken

Oh my friend we're older but no wiser
For in our hearts the dreams are still the same.
Those were the days my friend...

KJHvanBeek

Bericht door KJHvanBeek » 13 jul 2015 15:48

Ook operaliefhebber Theo ?

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 13 jul 2015 15:57

Ja, al heel lang. Ik zocht naar YouTube opnamen van John Vickers met Maria Callas, maar vond die niet. Maar ik bleef kijken en luisteren naar een slechte tv-registratie van Medea met Callas, ik meen uit 1951. Daar krijg ik kippenvel van, man. Wat een vrouw, wat een actrice. Er waren - en zijn - anderen met mooiere stemmen, maar net als bij Vickers was het ook bij Callas die unieke combinatie van stem en acteertalent. En dan het verhaal achter Callas. Die is werkelijk gestorven aan een gebroken hart. Iemand zou daar eens een opera van moeten maken. :)

Operaliefhebber, inderdaad. Niet voor niets speelde Madame Butterfly een rol in "De Prijs". En Rosa Ponselle. Wie kent haar nog? De grootste onder de groten. Dat zei Callas. Wonderlijk wat ze nog hebben kunnen doen aan de kwaliteit van die oude opnamen van Ponselle.

KJHvanBeek

Bericht door KJHvanBeek » 13 jul 2015 16:38

Theo,

Moet je eens zoeken op Spotify naar Joyce DiDonato en Simone Kermes.
Die zijn net zo goed, zo niet beter dan Cecilia Bartoli.

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 13 jul 2015 17:33

Zal ik zeker doen.

KJHvanBeek

Bericht door KJHvanBeek » 13 jul 2015 17:45

Leuk om een operaliefhebber te ontmoeten op Kombuispraat.

scheepswtk

Bericht door scheepswtk » 13 jul 2015 21:02

Dat is toch geen unieke gebeurtenis, dat mensen van opera houden. Ik heb met meerdere mensen gevaren die van opera hielden en als ze de kans kregen waar het schip ging laden/lossen/repareren een bezoek aan het theater brachten.
Leuk ook om ergens te zijn met de dame om dan een mede zeevarende met aanhang daar te ontmoeten.
Nu zijn de gangen naar muziektheater of wat verder weg, minder geworden omdat andere dingen tijd en geld vragen.

Wat wel gebeurd, is naar filmvoorstellingen gaan met opera's uit grote theaters. o.a Pathe theaters.

Groet, Derk

KJHvanBeek

Bericht door KJHvanBeek » 13 jul 2015 21:26

Ik ging in de Middellandse Zee met de Hercules in italiaanse havens met de Hofmeester regelmatig naar de Opera.
Wij genoten daarvan.

BS.

Bericht door BS. » 03 aug 2015 10:21

Wist u dat bekende Country zangeres
Lynn Anderson is overleden.
Hier
Maar ook is overleden de zeer bekende Cilla Black.
Hier

Bertus.

ferryvaneeuwen
Contacteer:

Bericht door ferryvaneeuwen » 20 nov 2015 11:54

Alweer een overlijdensbericht, nu van de exentrieke protestzanger Armand. Zijn grootste hit was het bekende: "Ben ik te min" wat indertijd lang in de Top 40 heeft gestaan.

Laatst gewijzigd door ferryvaneeuwen op 20 nov 2015 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.

rspeur
Contacteer:

Bericht door rspeur » 20 nov 2015 12:04

Net nu hij weer helemaal "in" was, hoewel zijn publiek zich altijd heeft ververst. De oudjes namen kun kinderen mee, en ook die bleven komen.
Hij maakte onlangs nog een plaat met The Kik, trad ook met die jongens op.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

jdbvos

Bericht door jdbvos » 20 nov 2015 20:03

Een jaartje of 3 geleden heb ik al m'n platen van de hand gedaan....
Heb er nu allang héél veel spijt van, maar ja....
Alle platen + nog wat bootlegs van Robert A. Zimmerman had ik....maar ook 2 LP's van Armand.
Dat lied "Ben ik te min" vond menig jongeman destijds 'op het lijf geschreven', omdat je idd soms nog wel eens "te min" werd bevonden door ouwelui. Na het bezoek hadden die ouders dikwijls een vriendelijk gesprek gehad met dochterlief met als gevolg je ineens welkom was....
Maar goed, die 2e LP van Armand heette "Rue de la pais", en vond ik z'n beste LP. Ook al omdat er een mooie juffrouw op de cover stond in een stalen kuisheidsgordel.. Dat trok écht de aandacht !
Maar zoek die nummers maar eens op, en luister naar die liedjes. Dat waren echte luisterliedjes, en met heel veel gevoel gespeeld en gezongen... Met uiteraard toch nog een protestnummer: "Er is geen enkel excuus meer te bedenken / voor het falen van het kapitaal...." En nog andere...."De Nederlander is een meelzak"....of deze hier......
Hij ging gewoon door met z'n protestliederen....
Net, bij afwezigheid van vrouw en jongste dochter, tóch nog maar eens de gitaar erbij gepakt.....
Helaas, de stem is niet meer als destijds..
m'n gitaarspel trouwens ook niet meer....

Hoe dan ook: ik vond Armand een vreemde snoeshaan. Maar z'n muziek kon mij altijd wel bekoren.
Een glas bier hoort daarbij ! Een toast op die ouwe, langharige en blowende bard !
Om z'n eigen tekst te gebruiken (eveneens op die "cover van Rue de la pais"): "King Hash is sure to come" (whatever that means !)
Zet dit hier ff aan....ook van hem.... Ad fundum !

PS Robert Zimmerman is bekender onder z'n artiestennaam: Bob Dylan
Greetz!
Jan DB Vos

ferryvaneeuwen
Contacteer:

Bericht door ferryvaneeuwen » 21 nov 2015 12:37

Jan schreef:Heb er nu allang héél veel spijt van, maar ja....
Heel herkenbaar, maar wie overkomt dat niet op zijn tijd?

Ik heb nog wat links op merkwaardigerwijs een Russische site gevonden met nummers van Armand, zie de link hier met een paar video's en hier. Bij de laatste het pop up schermpje met het kruisje wegklikken. Toch een goede smaak die Russen of is het omdat het een zanger uit het proletariaat voortkwam.....

Dit heeft niets met Armand te maken, hoewel haar naam begint ook met een A, maar met Adele die enigzins vermomd meedoet aan een wedstrijd als haar eigen 'look alike'. Wel grappig.

Plaats reactie