Powerlfting

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.

moet ik er mee doorgaan

Peiling eindigde op 31 aug 2006 11:02

JA
6
75%
NEE
2
25%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Bram

Powerlfting

Bericht door Bram »

:D Powerlifting

hoe het begon

Nee dit heb niets te maken met big lift maar wel met een zware tak van de krachtsporten,normale training is 4 dagen in de week ,maar voor de wedsrid sport is het elke dag ,met uitzonding van de zondag,als er geen wedstrijden zijn.
hoe ben ik er toe gekomen zullen sommigen zich mischien afvragen,nu dat is een verhaal apart,maar het is net zoals Arie zegt ,toeval bestaat niet
toen ik in 1977 weer met Jiujitsu begon bij mijn oude goeroe J.Kuilman,wat helaas nog geen jaar duurde vanwege zijn overlijden ,ging ik voor mijn eigen trainen ,net als aan boord ,maar dan in de duinen van Castricum,toen een half jaar later onze jongste van haar fiets werd gereden op het fietspad bij Uitgeest ,moest ze na een half jaar Leiden,revalideren en wou ze dat op de Sportschool doen in Heemskerk,waar ook vriendinnen van haar aan het fitnesse waren,affijn na het Pap ga eens mee want dat is ook wel wat voor jou,je speelt toch altijd al met gewichten,ben ik met haar mee gegaan voor een zogenaamde proefles,dat beviel me goed en ik dus fitnessen maar dat duurde tot Zaterdag toen de wedstrijd jongens met het powerliften begonnen,ik raakte daar zo geobseveerd van dat op de vraag of ik mee mocht doen ,natuurlijk ouwe mag je meedoen,want Sunny {de sportschool houder en wedstrijd tiller in de licht gewicht klasse} doet ook zo mee en dan heeft ie weer een trainings maatje.
Zo ben ik er dus ingerold.

Wat is powerlifting?
Het powerliften bestaat uit drie onderdelen

het Kniebuigen{Squat} Bankdrukken en deadlift {doodgewicht tillen}
hieronder de specifiekle uitleg over de drie onderdelen uit mijn coach cursus.

Afbeelding
Afbeelding

Hier het logo toen van de Sportschool in Heemskerk
Afbeelding

en een blik op mijn trofeeen.
Afbeelding

zo dit was het voor de eerste keer,ik doe er een poll bij en dan zie ik wel of er genoeg belangstelling is ,voor de volgende aflevering.Reisverslagen en foto`s

Afbeelding

Groets Bram

Bram

Bericht door Bram »

:D deel 2
foto`s en verslagen van de begin periode

de eerste wedstijd
Afbeelding

voorbereiding Nederlands Kampioenschap 1ste keer
foto 2
Afbeelding

Het Ned Kampioenschap voor mijn eerste maal
Afbeelding
Afbeelding

zo dat lucht weer op
Groets Bram :D
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Brammetje,
Goed gedaan, Jochie. :D
Ik krijg wel meteen nog meer pijn in mijn rug als ik het lees... :wink:
All the best
Jos
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Bram. Heb gestemd voor doorgaan. Hier in Brabant zeggen ze ,,just sing it out man...." :D Gr.Gerard.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Bram,

Ik heb gestemd voor stoppen. Het spookt namelijk al een paar maanden door mijn hoofd dat hier wel eens mede de bron van al je tegenwoordige lichaamlijke ongemakken zou kunnen liggen. Roofbouw op het lichaam.
Sorry Old Boy

Groeten,
Bert de Boer
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Bert,
Ben het hier niet mee eens, mijn man heeft het nooit gedaan en heeft dezelfde klachten.Maar we weten nu de oorzaak.
Gr. Adrie
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Compass Bert. Volgens mij is Bram al jaren gestopt ouwe reus, maar bedoelde hij ,,doorgaan met het verhaal". Och, als hij in het weekeinde zijn pilsie maar kan liften...... :D
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Jos ,Bert ,Gerard,Adrie, ik heb nu genoeg gezien om met deze topic door te gaan,ik weet dat een hoop mensen denken dat ik roofbouw heb gepleegd ,daarom zal ik het volgend stukje van van Opa Fitnees van het krachtsportwereldje morgen plaatsen,nog eventjes naar mijn Groningse maat toe ,Bert ik begrijp het volkomen dat je zo denkt ,want er lopen genoeg mensen krom op hun wat oudere dag in de Noordelijke Provincie`s ,maar dat is ook van het werken,net als hier.
de jongens van onze generatie die op de Vaart hebben gezeten,en de zware industrie in gingen,daar hebben/hadden de meeste van ons het net zo zwaar gehad als in Delfzijl bij akzo chemie{ook ex HO}.
Meer wil ik er niet over kwijt ,behalve dat ploegendiens 4 of 5 pld,niet erg op je gezonde leven inspeeld, en als je daarbij nog topsport beoefend wat dus niet net als voetbal goed betaald wordt,dan hakt het er aan alle kanten in,wat ik er wel bij wil zeggen ,je maakt keuzens in het leven,en dit was er voor mij ook een van.
waar ik dus geen soijt van heb.{spijt bestaat niet in mij woordenboek}
om af te sluiten nog even dit
Longemfyseem krijg je niet van bier en sporten,wel van een vuile omgeving en roken
Sport staalt spieren,als je wat ouder wordt verslappen de spieren maar dat heb je niet in de gaten,totdat je weer iets gaat doen in de tuin(voorjaar enzo} nieuw hekkie maken,heg weg snoeien en wortels eruit spitten{toen dacht ik ook aan spit ,helaas niet goed wel een wervel er uitgeperst {die komt wel weer goed voor ik een meissie ben.}en nu zenuwen in de knel houden{soort hernia}
Verder hoef ik niet te gaan ,maar ik ben toch net als altijd blij met je ,want je komt er weer recht voor zijn raap mee naar buiten voor wat je denkt.
Afbeelding

Afbeelding

Bert Proost,eerst maar een van de Familie van onze ouwe rederij
Afbeelding

en dan maar een bacootje er achter aan
Afbeelding

Jos Arie.Albert,Bert ,Gerard,Adrie bedankt
ik ga gewoon door ,want me laatste jurk heb toch geen zakken.
Groets Bram :D
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi lezers en lezeressen , omdat het toch bij de hand lag hier maar even het stulje van opa fitness,het is dus echt niet alleen maar dom tillen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en dit was het echt voor vandaag
groets Bram :D
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Akwanaut »

Bram, dit onderdeel mis ik een beetje bij de oefeningen........ :lol: :lol: :lol:

Groet Frank

Afbeelding
Groet Frank


Plaats reactie