filmpjes

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jan Vos

Re: filmpjes!

Bericht door Jan Vos »

Er was wat met dat Cruise Schip aan de hand, vandaar dat die helicopter er was.

johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: filmpjes!

Bericht door johan.H »

Jan Vos schreef:Er was wat met dat Cruise Schip aan de hand, vandaar dat die helicopter er was.
hallo Jan

dat vroeg ik me dus ook al af :shock: , leek me niet normaal hoe dat cruiseschip slingerde, daar wil je als passagier- die voor zo een cruise veel geld op tafel moet leggen - niet opzitten lijkt me :roll:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

VAN HOREN ZEGGEN !!!

er waren geen passagiers aan boord
het schip voer -ask me niet vergis- over de atlantic op weg naar eoa werf (ik geloof Las Palmas, of Malta). Op dit moment waren er alleen 1 kapt, 2 strm, een paar matozen en een man of 5 wtk's aan boord; men dacht echt dat ze zou kapseizen, en de rest van de bemanning was al van boord.
de helicopter(s) waren stand-by om de rest er ook af te halen.
er was iets loos met de aandrijving waardoor ze de kop niet meer echt op de wind konden houden, en de kimmen slingerden zelfs boven water uit (te zien op de video !)


Tsja....de moderne bouw......
Die Meijer-schepen komen steeds naar de Eemshaven, en op 't waark hebben we 't dan vaak over die moderne schepen: nog geen 8m diepgang, en 50 m boven water. Als je ze zo ziet stel je je in gedachten voor waar het zwaartepunt zou liggen, en dan denken we allemaal hetzelfde :"ze krijgen m'n klompen nog niet mee...."
Maar ongetwijffeld is alles wel goed berekend.
Een stuurman van de Galaxy vertelde mij wel eens -toen ik hierover met hem sprak- dat die schepen wel beperkt zijn in windsnelheden; ze schijnen verplicht te zijn om zware stormen heen te moeten varen....
maar of dat waar is......lijkt mij toch sterk......ik denk dattie me in't ootje wilde nemen..... :roll:
Oost, west...ook best
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: filmpjes!

Bericht door johan.H »

Jan Vos

Re: filmpjes!

Bericht door Jan Vos »

Jan Vos ze varen om de stormen heen, maar wanneer gaat het een keer mis, dan is de ramp niet te overzien en dan zal je ze horen.
Dat is net als die Ferries naar Engeland een Shipsspotter maakt een foto dat het schip naar zee vaart met de boegdeur open niet geleerd staat er onder de foto.
Maar op die schepen kom je niet aan dek je zit opgesloten wat moet je als Zeeman niet meegaan op zon drijvende kist.

Alles wordt berekend maar of die Ing wel zo goed zijn betwijvel ik, leerlingen die naar de Pabo gaan moeten eerst een toelatingstest afleggen die schijnen de Nederlandse Taal en Rekenen niet zo onder de knie te hebben.

Ze beginnen trouwens weer op de OUDERWETSE MANIER tafels te leren zoals wij dat vroeger ook deden komt van Den Haag.
Maar de kinderen doen dat hier al een paar jaar op school lopen wij Groningers nou voor op Den Haag.

Dacht dat de Parkeergarage's op de Ossemarkt, Westerhaven en het Damsterdiep ook door Ing berekend waren ben blij dat ik geen woning of zaak aan het Damsterdiep heb.

Alle Gasleidingen moesten omgelegd worden aan het Damsterdiep maar daar zitten ook van die ouwe gietijzeren buizen in de grond die aan de uiteinden in mekaar geschoven zijn.
Dat geeft verder niets maar dan moet je geen 20 meter buis vrij laten hangen dan schieten die verbindingen wel uit mekaar, zou je toch denken dat een aannemer dat wel weet.
Nee dat moet een uitvoerder van Essent constasteren en die sluit alles af. :lol: :lol: :lol:
Heb van horen en zeggen dat er ook geen bordjes met verboden te roken stonden bij die bouwput wel bordjes met GAS.

Maar je hoort ook wel van die Essent monteurs die in een kuil in de straat werken alles is afgezet komt er een toeschouwer sigaretje draaiend aanlopen door de afzetting.
En Aardgas blijft mooi boven de straat hangen, als er geen wind staat.
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: filmpjes!

Bericht door johan.H »

wat een effeciëntie tijdens het laden en lossen halverwege de film :-D

http://www.youtube.com/MaerskCom/#p/u/13/vD05HCJsci0
Gebruikersavatar
gerardk
Berichten: 383
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door gerardk »

Dit is een vrij recente Url van enkele weken oud, er vliegt een helikopter over Rotterdam richting nieuwe waterweg naar de 2e Maasvlakte, het zijn hele mooie opnames, veel plezier met het kijken naar dit filmpje.

http://vimeo.com/29538909

Druk wel even op groot scherm rechts onder aan het filmpje

Groet
Gerard
l
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

voor wie de wereld nog eens op z'n gemak wil bekijken....
(dit scheelt een heleboel vakantiegeld ! )
http://www.wereldwonderen.tv/
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

En voor de Nederlanders in het buitenland: http://www.hollandtoer.nl/#

kunnen ze nog ff kijke hoe of 't hier is......
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

Druk, hier......

Maar choet: we chaan door.....

Dit kunnen we allemaal wel gebruiken:

This has a pretty boring beginning, watch it to the end, you will definitely like it.
SOUND UP !!
http://www.youtube.com/watch_popup?v=oX ... o&vq=large

weer us un beetje optimisme....
Oost, west...ook best


Plaats reactie