filmpjes

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: filmpjes!

Bericht door leo-shof »

Nou Jan
Ik ben het met je eens , die schipper heeft heeeeele grote ballen !
wat zou er gebeuren als hij de brug zou raken ? ik vrees het ergste
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

Fluks
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: filmpjes!

Bericht door Fluks »

Ik moet eerlijk bekennen,dat vooral bij een hoge waterstand,de zenuwen door mijn keel gierden.De laatste jaren voer ik,indien mogelijk,aan de Wettsteinbruecke meer de bocht in,dan kwam de stroom rechter van achteren.Het was dan iets minder spectaculair.Elk vak heeft zijn moeilijkheidsgraad.Als stuurman op de KHV maakte ik ook spannende dingen mee. Groet,Arie.

P.S.Om wegens de hoogte van het schip onder de brug door te kunnen keken we in de sluis van Birsfelden,enige km stoomopvaarts,hoeveel traptreden er boven water waren.Waren het er te weinig,dan moesten we wachten tot het water wat gezakt was.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

keken we in de sluis van Birsfelden,enige km stoomopvaarts,hoeveel traptreden er boven water waren
Staat dat in de opleiding van het Rijnpatent ? Daarin staan heel veel van dergelijke praktische zaken.
....en met de strikvragen (was dit niet Duisburg, of Homburg ?) Vr: Hoeveel bolders staan op de kade van Duisburg ? Antw: géén! Duisburg heeft ringen op de kade

Maar goed, dan nog....
Zoals Jan ook al zei over Woudsend, ken je de eigenschappen van de brug een beetje....
Op de 4-sprong (Indijk Hindeloopen naar de Morra) was een brug die 2,25 m hoog was, en een beetje scheef stond.
Met m'n destijdse motorbootje en een hoogte van 2,20 m stoof ik er ook altijd zo onderdoor, maar op een bepaald moment dacht ik: "verrek, die brug lijkt wel lager....", waarop ik er toch maar deadslow onderdoor ging. Maar wél halverwege vast onder de brug met aan bb m'n (nu ex) toetertje en aan sb m'n (nu ex) marifoonantenne=knikhouder.....
Dus het (ervaren) oog doet ook heel wat....

Met van de KHV het nog altijd ijzingwekkende trukje (vooral Thames en Seine) vlak vóór een iets te lage brug vollekracht achteruit slaan zodat de kop naar beneden ging en je kop precies onder de brug door, en dan vlak voordat de (scheeps-)brug bij de brug was vollekracht vooruit, zodat de schroef nét genoeg water wegzoog onder je kont om ook daar onder de brug door te passen.
Met het schip van pa, bij de 1e eigenaar - dus toen pa zelf nog in kortebroek rondliep- is dat truukje (zoals wel vaker gebeurde) mislukt.... en zattie mooi een tij vast ! Haalde daarmee het Pathé-nieuws (bioscoopjournaal), en de krant, nog ! De link van Pathé is hier ..... (Wat je allemaal niet vindt op vele zoektochten op internet !)
Dus kijk maar uit, Arie ! Met zo'n snelheid heb je meteen een 'krasje in je mooie lak' !
Bijlagen
democraat1934WB.jpg
democraat1934WB.jpg (103.55 KiB) 8709 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
hondasevenfifty
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
Locatie: Poeldijk
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door hondasevenfifty »

[https://www.youtube.com/watch?v=lnBzexS ... freload=10][/url]
in HD met mooie opname van het meren van een groot passagiersschip.
https://www.youtube.com/watch?v=lnBzexS ... freload=10
Hans
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

De bouw van (vlgs mij) een Stork Werkspoor Lugt..... maar dit type is van vér veur mien tiet, dus kwait nait zeukers
Kijkt hier !!
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: filmpjes!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Them were the days, hieronder are the days. D'r is nog steeds olie in de krukkast! :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=_XWwJ24mL9g

Dat Zwitserde Duuts en dat Schotse en Japanse Engels koopt er " op de koop bij" :roll: :mrgreen: Zulke Nederlands talige fillumpies worden er niet meer gemaakt, the dagen van " Works Poor" are over! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door ferryvaneeuwen »

Een groep kunstenaars en technici bedachten een plan om 100 drones in te zetten voor een futuristische lichtshow, waarbij de drones zouden bewegen op muziek die live door een orkest ten gehore zou worden gebracht. Er moest hiervoor speciale software geschreven worden waarmee de drones vliegpatronen zouden kunnen uitvoeren, precies synchroon met elkaar zouden vliegen en waarmee ook nog eens de lichtjes aan- en uitgeschakeld zouden kunnen worden. Virtueel vuurwerk!

Het resultaat is hier te zien. Honderd drones tegelijk in de lucht houden was ook nog eens goed voor een plaats in het Guinness Book of World Records.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

Mooi, die drones....

Dit 'manneke' blijft gewoon ongewoon-goed....
Ziet hier !!
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

Goed aandachtig publiek ! Kijkt hier !
Oost, west...ook best


Plaats reactie