second hand from Canada

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

second hand from Canada

Bericht door Vaerderij »

OLST/WIJHE - Tientallen treinreizigers zijn gisterochtend achtergebleven op de stations van Olst en Wijhe. De trein richting Zwolle was zo vol dat er mensen op de perrons moesten achterblijven.
De oplossing:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens een NS woordvoerder zijn deze treinstellen nadat ze gewassen zijn in de Zwolse wasstraat (plek waar de foto's in het geheim werden gemaakt) weer als nieuw. Het reiscomfort zal -zeker staande- veel prettiger zijn dan in de Belgische treinstellen die eerder werden aangekocht en die nu vooral in de provincies Limburg, Noord- Brabant en Zeeland worden ingezet, omdat reizigers daar over het algemen steviger in de schoenen staan.

Zie ook:
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/113672

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

:-D :-D
Is dat wellicht een coupe van Harry Hogeboom?

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Spijker op z'n kop Bert. Er wordt een trein voor hem klaargemaakt als een soort "pausmobiel". Mocht hij onverhoopt de tocht der tochten niet kunnen voortzetten gaat hij hij per rail. Vanwege z'n chauvinisme is gekozen voor een trein van Canadese materialen. Iemand bekend of H. twee paspoorten heeft? Mocht hij inderdaad twee paspoorten hebben dan moet ook nog zijn loyaliteit worden gechekt. Zonodig wordt een coupé ingericht voor een personal coach c.q. integratieambtenaar.
Moi,
Anne
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Heel goed gedacht Anne

:lol: :lol: :lol: :wink:

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Dus niet alleen een coupe,maar ook nog een coupé :lol:
grts jan.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14385
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Ouwe Treinstelletjes

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis,

Nadat ik er door Anne via een speciaal Pb tje speciaal op attend werd gemaakt, moet ik toch wel even kwijt dat dit alleen maar mijn " vooruitziende blik" bevestigd :wink: :roll:

Ik zag het er van Koomuh, dat er vroeg of laat toch Canadese treintjes in Salland zouden gaan lopen, DUS dan maar:

" Niet getreurd, het hempje op gebeurd EN vrolijk rondgesprongen!" :wink: :roll:

Al met al toch een listige zet van die jongens in " Upper Canada" om dat ouwe ijzer aan de Hollanders te verpatsen, da's min of meer te vergelijken met " Sneeuw verkopen aan Eskimo's" :wink: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Bericht door henk kort »

Hallo Harry.

Het zijn toch niet toevallig die oude TEE dieselstellen die wij in de eind jaren zeventig aan CANADA verkocht hebben.
Wij namen na een respectabel aantal jaren afscheid,nadat zij bijna hun hele leven op de lijn
Amsterdam-zwitserland hadden gereden

Groetjes
Henk
Eens op het water,en voor altijd verkocht
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14385
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Canadese treintjes.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Henk,

Ik heb absoluut geen idee :wink: :roll:

We hebben hier een vrij grote klub, Bombardier, ergens in Quebec, die links en rechts over de hele wereld "Spoorweg systemen" aan legt, treintjes inclusief. ( Ze bouwen OOk vliegtuigies die knakkers!)

Ik zag toevallig vandaag een Jumbo bootje, meen de " Fairlift" die een heel prakkie treinstellen had geladen, of ze nieuw of oud waren weet ik niet want de handel stond net onderdeks en ik had geen tijd om aan boord te gaan kijken.

Ik zal proberen om " Jouw trofee" dit weekeinde in een doosje te knutselen en op de post te doen.

Mazzel
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Bericht door henk kort »

Goeden Morgen Harry.

Harry ik zie er naar uit,kan ik er nog een paar maandjes van genieten.
En ik ben trouwens verplicht om ook dit voorjaar naar de reunie te gaan om hem te verdedigen.
Maar als het goed is is het geen probleem,hotelletje is al geregeld samen met Cor.

Groetjes maar weer.
Henk.
Eens op het water,en voor altijd verkocht


Plaats reactie