Roken

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
gerard seacloud

roken

Bericht door gerard seacloud »

beste bert de boer: heb jij ooit boeken geschreven? dit is een serieuze vraag, of verwar ik jouw met een ander?

Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

en wat denk je dan van al die werklozen die er bij komen zoals die die arme boertjes die tabaks bladeren verbouwen in het buiten land ,krijg je weer een of ander actie groep help de boertjes
Hoeveel dacht je dat je op dit moment via Brussel al betaalt aan steun voor de Griekse tabaksboeren? Ik woon er midden tussenin. De Griekse staat neemt de tabak voor een vastgestelde prijs af. Die teringzooi is zo slecht, niet te pruimen en al helemaal niet te roken. Het is alleen geschikt voor de Gauloises en equivalenten want die stinken van zichzelf al zo, daar kun je rustig Apex Apehaar Kort bij de Kont Afgehakt doorheen mengen, dat merkt helemaal niemand.
Maar die Griekse boeren krijgen dus hun prijs van de staat. Die gaat die tabak dan op de markt brengen. Tegen de tijd dat het eindelijk is verkocht heeft het 5 keer meer gekost dan het opbrengt! Kijk, dát zijn leuke dingen voor de belastingbetaler, vooral als je in een land woont dat meer aan de EU betaalt dan het terugkrijgt.

Afbeelding

Die subsidies moeten worden afgebouwd en daar zijn ze nu inmiddels een paar jaar mee bezig. Minder vergunningen uitgeven om tabak te verbouwen. Maar hoe die Griekse boeren het doen, weet ik niet, ik weet alleen dat ik sindsdien alleen maar méér tabak zie verbouwen. Die zitten natuurlijk volop te knoeien met die vergunningen. Land waar ik in de afgelopen tien jaar dat ik daar met mijn honden wandel nog nooit tabak heb zien staan, staat plotseling helemaal vol. Zelfs de gesubsidieerde maïs moet ervoor wijken.
Het zou veel goedkoper zijn om die boeren allemaal een leuk pensioen te geven op voorwaarde dat ze nooit meer een blaadje tabak verbouwen, maar dat is natuurlijk een te eenvoudige oplossing.

Steekt u nog eens op! Een deel van de accijns gaat rechtstreeks terug naar Janis en Kostas en Spiros en Pantelis. Efgaristó!

Afbeelding
.
willum uit brielle

Bericht door willum uit brielle »

wat dag je van max havelaar shag of sigaretten
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: roken

Bericht door Compass »

gerard seacloud schreef:beste bert de boer: heb jij ooit boeken geschreven? dit is een serieuze vraag, of verwar ik jouw met een ander?
Nee Gerard, mijn literaire ontboezemingen zijn beperkt gebleven tot af en toe een verhaal op de diverse forums. Lijkt me al erg genoeg :D :wink:

Groeten,
Bert de Boer
gerard seacloud

boeken

Bericht door gerard seacloud »

oké, Bert, dan zal het een naamgenoot wezen, heb ooit jaren terug paar maritieme boeken gehad, zodoende. vr.gr. gerard.


Plaats reactie