Re: Wonen in Warffum, IJmond en Heiloo

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum, IJmond en Heiloo

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik zal maar een nieuw topic over Warffum openen, tot nu toe werd dit op een ander topic besproken, maar dan worden daar allerlei meer belangrijke zaken misschien ondergesneeuwd. :wink:
Vanmiddag na een stormachtige reis weer thuisgekomen in Haarlem.
Helaas slechts drie fotootjes, druk bezig geweest met de aankoopkeuring en iedere keer als we buiten liepen kregen we een stortbui over ons heen.
Dus helaas geen foto's van onze direkte overburen, twee Schotse Hooglanders met hun twee kalfjes die druk bezig waren om het gras daar bij te houden. :-D
All the best
Jos

Officiele binnenkomst in Warffum zonder welkomstcomitee. :lol:

Afbeelding

De haven van Warffum, er schijnt een havenmeester in Warffum te zijn.. :)

Afbeelding

Deze paarden kwamen meteen op ons aflopen toen ze ons in de peiling kregen. :-D

Afbeelding

Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Mooi werk Jos..ik hoop dat je er met veel plezier in Warffum zal wonen...aha..misschien een schone taak voor jou in de toekomst.. :-D
havenmeester van Warffum...
Wij verwachten :wink: natuurlijk wel openhuis of een "warming-up"party
van jou Jos...en dan bedoelen we niet de verwarming een beetje omhoog draaien... :lol: :lol: .
Mvrgr Roelof
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Roelof,
Uiteraard komt er als we helemaal gesetteld zijn een warming-up party. :wink:
En dan maar hopen dat de schapen niet van de leg raken en de koeien geen zure melk gaan geven of zoiets...want ik moet me wel helemaal omturnen wat het agrarische leven betreft. :lol:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Afbeelding


Het Verloat te Warffum.

Een prachtig historisch sluisje dat in deplorabele toestand verkeert. Ter verbetering van kanoroutes zijn er in- en uitstapvlonders gemaakt, maar men liet het sluisje voor wat het was. Samen met aangrenzende bewoners hebben wij aangedrongen op herstel van de sluis. De plannen voor restauratie en het weer doorvaarbaar maken van de sluis zijn inmid-dels gemaakt. Het restauratieplan zal als leaderproject worden ingediend. Hoewel het financieel nog niet helemaal rond is, komt er nu zicht op dat de sluis in ere zal worden hersteld.
Bron: Stichting Natuur en landschaphttp://www.landschapeemsmond.nl/index.php?opti ... 4&month=09

Niet alleen havenmeester ook de functie van sluismeester komt dus mogelijk nog vrij. Ik las laatst dat de sluiswachterswoning nog te huur werd aangeboden.

Overigens zijn er sinds Jos en Akkie van plan zijn in Warffum te gaan wonen al verscheidene natuurrampen gebeurd. Er viel vandaag een boom op een auto. En gerst, onmisbaar voor het brouwen van het goudgele vocht, lag hier en daar door de harde wind plat op het land.
Bron: De plaatselijke RTV Noord weerman Jaap Nienhuis.
Moi,
Anne
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Wat moet die sluiswachterswoning aan huur kosten !?.
Enig onderhoud aan de sluis en aanliggende terreinen moet natuurlijk ook tot de mogelijkheden behoren......................

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Anne,
Ik voelde de bui al hangen dus zijn we eerder dan geplanned afgereisd.
Ik heb dat bericht met foto's van die omgevallen boom van een anonieme afzender ontvangen.
Maar zoiets kan overal gebeuren en toevallig vandaag in Warffum... :(
Wij hebben twee nachten in het huis van een campingeigenaar gelogeerd. De eerste nacht was onze badkamer zeiknat vanwege afvoerproblemen en vanmorgen om 7 uur dachten we dat we weer op de "Vanessa" zaten waar kaptein Jan Luursema, hij rust in vrede, op zaterdagochtend op dit tijstip de dekwasslang tegen onze poorten met full porry even aan het sopp'n was.
Een eerste stuurman hoort toch op zaterdagochtend in een hav'n niet te pitt'n! Nei, mien jong, dan mot er gesopt word'n. :wink:
Ach, misschien hebben wij hem 's nachts om een uur of drie wel wakker gemaakt. :lol:
Die gasten begonnen vanmorgen om 07.00 uur dus precies voor ons slaapkamerraam in de grond te spitt'n en da ga ja nait geruisloos.
Achteraf ergens goed, want we waren op tijd afgereisd. :wink:
All the best
Jos
Adrie

Bericht door Adrie »

Deze paarden kwamen meteen op ons aflopen toen ze ons in de peiling kregen. :-D


Prachtige foto Jos,

Dat zijn Hafflingers, En wel wat beter als blik voor je deur.
Alleen ik hou niet van prikkeldraad, dan maar liever schrikdraad.
Groetjes Adrie
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Moi Roy. Ik ken ja nait meer vinden waar ik 't vandoan gegoogled haad. Probair zulf nog moar emen.
Moi
Anne
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Aha...ik heb het door waarom je die foto van die paarden heb genomen Jos...het verbaasde me al dat je zonder auto in Warffum ging wonen...
:lol: :lol: ...het is je vervoer aldaar...slim bekeken :wink:
Mvrgr Roelof
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door jdbvos »

hoe dan ook Jos: van harte welkom "bie ons int ooge noord'n"

Warfum is niet het einde van de wereld.....al kun je dat daarvandaan wel zien..... :-D


Plaats reactie