Re: Wonen in Warffum, IJmond en Heiloo

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Niet te filmen.
Ik kan mij na vandaag best voorstellen dat steeds meer mensen vanuit het westen naar het noorden van het land willen verhuizen. Ik reed langs het Noordhollands Kanaal en ik zie me daar toch een lelijke opbouw. Ik denk nog even daar staat vast een boerenkar onder want het hele zwikkie doet natuurlijk mee aan de een of andere corso maar nee hoor. Verderop in Alkmaar schijnen zelfs mensen te wonen in een flatgebouw van containers. Nou oordeel zelf maar. Ik was blij dat ik op de terugweg de frisse mestgeur in Friesland weer kon opsnuiven een verademing zo puur en geen namaak ...
Moi,
Anne
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Het doet me denken aan een kartonnen periscoop die je vroeger als kind gebruikte om over de menigte te kunnen kijken.

Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Anne

S
Zo zie je maar weer dat touristen andere dingen zien dan de locals,als je nu eens er wat bijverteld dan kan ik ook eens naar deze touristische atracties gaan kijken,je heb het over Alkmaar ,maar ik zie allen maar wat Noord Hollands Kanaal. :shock: dus gaarne tekst en uitleg want de stank van de mest hangt daar volgens mij ook :lol: :lol: 8)

Groets Bram :-D
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Hallo Bram,
De wooncontainer: Vanaf Stompetoren rechtsaf, de ring op 1ste linksaf juist voor de brug staat dit mallotig ding(brug zijn ze aan het verbreden). Aan de andere kant van het kanaal lagen de schepen van Provinciale Waterstaat. De Sacharein spotte ik bij kilometerpaal (geen kilometerraai) 93,6 tussen Alkmaar en Nieuwe Diep.
Moi,
Anne
Bram

Bericht door Bram »

:-D Mogge Anne

Daar zal ik dan toch nog even heen moeten :lol:

Groets Bram :-D
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Môge Bram,
De Sacharein voer gistermiddag in de richting Alkmaar en de brug ligt in de Nieuwe Schermerweg. Het is een mooie dag voor sightseeing ondanks de voorspellingen. Ik was gisteren in de Oldeburgh in Oudijk. Ik heb mij daar maar niet ingeschreven. 't Was me te doods.
Moi,
Anne
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door Henk van der Moolen »

http://admiraliteit.nl/Default.aspx?tabid=67

Kan je even kijken wat die "Soeverijn" ( of Sacherijn volgens Anne)eigenlijk voorstelt.
Iemand heeft er toch zijn ziel en zaligheid ingestopt.
Ik vind het niet mooi, maar ja wie ben ik.

vr gr Henk[/quote]
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Het is de voormalige "Ameland" van de V.T. uit Rotterdam. Een ex tanker dus. Tsja, mooi of niet mooi. Het schip heeft een totaal andere taak gekregen. De eigenaars zijn erg gelukkig, ja zelfs trots op hun schip. Toevallig ken ik deze mensen.
Maar ja, als je de "Ameland" als tanker gekend heb, krab je je nog wel eens achter de oren. De "Voorne" is ook zo'n tanker, die mogelijk het zelfde lot wacht !.
In de wandelgangen, ( of in het gangboord ), werden deze type tankers de "reddingsboten" genoemd. Dat kwam omdat ze een zware leguaan voor de kop hadden.
Ach ja, V.T. schepen van weleer.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
aad overweg

Bericht door aad overweg »

Roy
de ameland voorne en vlieland,waren de eerste schepen van de VT
die specifiek voor de bunkerwerkzaamheden waren gebouwd met
een draaibare bunkergiek waar een trap op gemonteerd was i.v.m.
het aan boord komen van de zeeboten.Wat met de normale schepen
nog wel eens problemen gaf met losse ladders en zo meer.Ze waren
ook uitgerust met radar,voor een 24 op 24 af dienst .ze waren 460 ton
met 240 pk brons motor.later is de vreeland er bij gekomen 500 ton
en 300 pk brons.hier liep je 14 dagen op en 1week af i.v.m. bunkers
in amsterdam en antwerpen.
Dit was mijn vt historie.
groetjes Aad Overweg
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Aad,

Toen ik in de bunkers zat, dat was bij Gebr. De Haas, kwamen we deze schepen dagelijks tegen.
Gek he, met zo'n zelfde vaargebied........................

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bob,
Bestaat de camping nog?
Ze doen hun best, maar het was echt bar en boos met het weer toen wij er waren.
Maar de trekkershutten waren vol. :wink:
En die kano's die ze verhuren zien er niet uit, maar blijven wel drijven zo te zien. :(
Het is wel een mooi plekkie voor een camping, maar er zijn wel heel erg weinig faciliteiten.
All the best
Jos


Plaats reactie