Re: Wonen in Warffum, IJmond en Heiloo

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Ik zal je eerlijk zeggen, we hebben 4 c.d.'s van Ede Staal. Waar jij nu mee aankomt ken ik echter niet.....................!!! ???.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Bericht door proet »

Rooie Rinus en Pe Pedaalemmer een cabaret duo uit stad. Een ik dacht Rooie Rinus is later door gegaan in z'n eentje als ?? Bufflo Bill ???
Maar samen hebben ze nog een versie van het Groninger Volkslied op plaat gezet. En dat klonk toen eeerg goed.

Trouwens wat ik weet heeft Ede staal helaas maar 4 CD totaal vol gezongen. Ede laatste is na z'n dood uitgebracht met studio materiaal wat hij nog heeft gemaakt tot vlak voor z'n dood. De laatste doet mij ook het meest. Het zijn meest allemaal korte stukjes.

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door jdbvos »

Peter was doorgegaan met enkele anderen als "de bende van Baflo Bill"
Sinds vorig jaar zijn ze er mee gestopt. Ze hebben een werkelijk schitterend afscheidsoptreden gemaakt in de Martinihal (uitgezonden op de lokale TV). Geen idee of dit op DVD te krijgen is, maar zou zeker een aanrader zijn !

Ik weet niet hoe het in de rest van nederland is, maar in Grunn leeft TV-Noord en Radio-Noord behoorlijk, en is een bron van vermaak en informatie !

De Groninger taal is ook niet moeilijk: je zegt voor iedere "ie" een "ij", en voor elke "ij" een "ie" ......denk maar aan het woord drijfriem..... en je komt een héél end ! :-D

http://nl.youtube.com/watch?v=hAhn8vUH82s
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Proet,
Inderdaad heb ik alles van Ede Staal inmiddels, maarre Pe Pedaalemmer.... doet me denken aan Flip Fluitketel, maar ik krijg de indruk dat Pe toch op een hoger niveau acteert. :wink:
We kopen het huis rond 1 september en rond 1 oktober gaan we verhuizen.
Jan Vos, bedankt voor de driefrijm-tip. :lol:
All the best
Jos
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Peter de Haan oftewel Pedaalemmer is in Loppersum geboren.

Nu woont hij in Zuidhorn en is Apotheker in Hoogkerk.

Ik heb dat optreden wel opgenomen voor mijn Zwager die in Brabant woont.

Ze hebben wel al eerder een Videoband uitgegeven of die nog te koop is weet ik niet.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Bericht door proet »

Het duo Pedaalemmer en rooierinus hebben enig zaken opgenomen ik zelf bezit 2 cd's met hun werken.
Maar met het groniger volkslaid zijn ze voor mij nummer 1
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Rooie Rinus en Pedaalemmer

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ik heb een paar filmpjes van deze artiesten op YouTube bekeken. Een beetje zoals Oerend Hard, maar dan heel anders.......:wink:

Ferry
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Het eerste wat Jos en Akkie zullen moeten leren is het Groninger Volkslied.

De echte Groninger weet dat elk dorp een Raad der Wijzen heeft die alle Import zal keuren of je in het Dorp past.

Als je voor de Raad der Wijzen in volle borst het Groninger Volkslied kan zingen heb je al 99.9 % gewonnen.

Hierbij de link die je op je Pc kan zetten Jos en tot oktober maar goed oefenen.

http://www.youtube.com/watch?v=463Ls18RLeg
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

proet schreef:Het duo Pedaalemmer en rooierinus hebben enig zaken opgenomen ik zelf bezit 2 cd's met hun werken.
Maar met het groniger volkslaid zijn ze voor mij nummer 1
Helaas Proet ik had het over een VHS band Film Live Concert, niet over een CD.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Op LimeWire is alles van Pé Daalemmer & Rooie Rinus te downloaden.

Dat is mooi, man!!!

:-D :-D


Plaats reactie