Je eigen woonplekkie

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Bob

Je eigen woonplekkie

Bericht door Bob »

Regelmatig drijven we af van het topic onderwerp. Zoals Anne en ik over Langedijk en het Hoge Noorden in -Wonen in Warffum-. Laten we die topic nu maar over aan Jos. Dan kan hij daar al zijn ideeen en verwachtingen van wonen in Warffum op kwijt en kunnen wij hem daarbij "wijze" raadgevingen geven.
Het onderling "jennen"over de voordelen van je woonplaats en de nadelen van de andere woonplekken, laten we dat hier doen.
Om meteen al te beginnen over de vermeende koollucht die Anne in de Langedijk geroken zou hebben. In het noordelijke gedeelte, tegen Warmenhuizen, Warmentuut dus, is men inderdaad al begonnen met het koolsnijden. Het zou kunnen dat daar een klein vleugje koollucht bij is vrij gekomen, maar dan moet je er wel vlak langs gereden hebben met open ramen.
Jullie hebben alleen de geneugten van de kool. (Zuurkool). Wij offeren ons wel op door de lucht diep in te ademen, dan is het gauw weer over. :)

mvg

Bob

Harry Bernd (R.I.P.)

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Ik zal de volgende keer toch een beetje beter kijken.Tot nu toe is Langedijk voor mij alleen maar een verkeerslicht waar ik rechtsaf moet naar Oudkarspel.
Harrry
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Harry,

op weg naar Eecen?

mvg

Bob
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Re: Je eigen woonplekkie

Bericht door Vaerderij »

Bob schreef: de vermeende koollucht die Anne in de Langedijk geroken zou hebben. In het noordelijke gedeelte, tegen Warmenhuizen, Warmentuut dus, is men inderdaad al begonnen met het koolsnijden. Het zou kunnen dat daar een klein vleugje koollucht bij is vrij gekomen, maar dan moet je er wel vlak langs gereden hebben met open ramen.
Jullie hebben alleen de geneugten van de kool. (Zuurkool). Wij offeren ons wel op door de lucht diep in te ademen, dan is het gauw weer over. :)
mvg Bob
Zo'n dorp jaagt je wel op kosten. Ramen dicht helpt niet. Ik zoek nu een auto die uitgerust is met een installatie voor recirculatie van de lucht. Snap nu ook waarom ik Japanse fietsers (ja met een helmpie op) amechtig langs de kant zag neergezegen. Totaal van de wereld. Sterkte, ik passeer die velden wel aan de hoge kant. Wanneer was de gondelvaart in Koedijk alweer?
Moi,
Anne
Bob

Gondelvaart

Bericht door Bob »

Hall Anne,

De gondelvaart is 18 augustus. Altijd de derde zaterdag in augustus. Omdat dan in Broek op Langedijk een enorm rommelmarkt is (practisch voor mijn deur) heb ik de gondelvaart nog nooit gezien. Of als marktkoopman of als koper, je bent de hele dag bezig en dan heb je 's avonds geen puf meer om nog naar Koedijk te gaan. Eigenlijk schande. Maar het toch vaak zo dat je evenementen, bezienswaardigheden etc in je directe omgeving nooit bezoekt en als je in het buitenland bent dan sjouw je van de een naar de ander.
Het buitenland begint voor mij aan de Oostkant van de Afsluitdijk en zuid van het Noordzeekanaal. Lekker benepen he.

mvg

Bob
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Ik dacht dat Koedijk bij Aalsmeer lag of ben ik zo in de war.

Ja ik ben in de war want heet kudelstaart of zoiets.
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Harry Bernd (R.I.P.)

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Bob,
Nee,naar mijn dochter.
Harry
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Harry,

Kijk eens op de volgende site voor je weer naar Oudkarspel gaat.

http://www.langedijkerverleden.nl/index.html

mvg

Bob
Harry Bernd (R.I.P.)

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Bob,
Natuurlijk had ik die site al gezien, ben namelijk geinteresseerd in alles wat met geschiedenis te maken heeft.Helaas,waar mijn dochter woont is het een slaapwijk,alles nieuwbouw.
Harry
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Harry,

Het Regthuis is vlakbij, helaas alleen op zaterdag open. Neem de fiets, ga eens door de Spoorstraat naar de Roskamsluis, aardig terras bij de Buizerd, de bediening is sterk afhankelijk van hoe haar humeur is.

Ja Harry, iedereen wil wonen, vandaar al die nieuwbouwwijken. Helaas kwam de langedijk daar ook niet onderuit. Het voordeel van die nieuwbouw was dat wij een huis in de Spoorstraat konden kopen omdat de bewoner naar de nieuwbouw ging. Ik heb er 10 jaar met plezier gewoond, afgezien van het onkruid na de vakanties.


mvg

Bob


Plaats reactie