Ship Simulator 2008

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Mennojan

Ship Simulator 2008

Bericht door Mennojan »

Zijn er hier nog meer mensen die Ship Simulator 2008 al spelen?

Ik speel het sinds gister middag, en ik vind het al een hele verbetering ten opzichte van Ship Sim 2006. De schepen reageren nog niet zoals in het echt, maar er zit vooruit gang in :) De grootste verbetering is dat je nu ook 's nachts kunt varen en met slecht weer. De nieuwe schepen zien er goed uit, ook de "walkthrough" mode (een funktie waar mee je rond kunt lopen over de schepen) is grappig om te doen. De nieuwe havens zijn ook goed uitgewerkt. Een sleepverbinding tot stand brengen met andere schepen en het echt vast kunnen knopen van je schip aan de kade hebben ze leuk uitgewerkt.

Het adres is www.shipsim.com

Laat maar horen :-D

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Mennojan,
Ik ga me er straks, als ik in Warffum zit te vutten me er eens goed in verdiepen. :wink:
Tot nu toe ramde ik alleen maar steigertjes, net als vroeger. :lol:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Shipsim moet ik nog downloaden, of kopieren van iemand!

Ik speel wel geregeld Ports of call sim 3dII, ship sim 2006, heb ik één keer gespeeld, en daarna meteen van de laptop gegooid!!!

Visrtual sailor heb ik ook maar één keer gespeed, toen was ik het ook zat.

Ben erg benieuwd naar de 2008 van shipsim!
Mennojan

Bericht door Mennojan »

Morge,

Is POC 3d II nieuw? De gewone POC 3D heb ik wel gespeeld.

Ik zal wel eens wat plaatjes maken straks van SS08 :wink:

Groeten Menno-Jan
Mennojan

Bericht door Mennojan »

Plaatjes van SS08. Aankomst containerschip in Marseille


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mennojan

Bericht door Mennojan »

Dit was ook een leuke, containers lossen bij een oil rig met de Fairmount Sherpa :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Uit de scheepvaartkrant.

Afbeelding

Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Jan Tol

Ship similator

Bericht door Jan Tol »

Hallo amigo Menno Jan ken je voor Jan geen kant en klare simelater hier op dat Topic zette. Want Jan krijgt het niet voor mekaar om zo,n kolere boot te late vare. Vroeger wel maar nou maak je het wel lastig hoor. Jan Tol
ed bartels

Re: Ship Simulator 2008

Bericht door ed bartels »

Hoi Jan,
Google eens naar Virtual Sailor. Je kunt dan een demo downloaden waar je vijf minuten kunt varen. Je kunt als het op houd meteen opnieuw verder gaan met waar je was. Dat was wel lastig even maar daar wen je zo aan. Vorig jaar kreeg ik van mijn schoonzoon de 'echte' schijf van Virtual Sailor en vaar ik rond de wereld met allerlei typen schepen zoals de Nieuw Amsterdam Rotterdam Titanic maar het liefst met de moderne coasters zoals de Dintelborg en Kaapgracht of de Adriatic van Seatrade.
Ship Simulator heb ik ook een 2006 versie. Heeft ook hele mooie opdrachten en je hebt tegenliggers, dat heb je met VS niet of je moet ze zelf oproepen en plaatsen.
Ik kan je bij de originele versie van Virtual Sailor de scene Manhattan aanraden. Schitterend. En wil je storm, krijg je storm, dwars in en wordt je met sterke wind zo op de kust geblazen als je niet goed weet weg te komen daar. Ik heb eens een half uur liggen steken want ik wilde niet opgeven toen op het strand dreigde te verdagen.
Maar bij Ship Simulator kun je nu ook weer typen en tijden oproepen las ik. Interessant.
Maar Jan, probeer gewoon die Demo's eens en je raakt in de ban, for sure!
Een Virtual Sailor (via internet) kost 23 dollar. Valt toch mee niet?
groetjes Ed
ed bartels

Re: Ship Simulator 2008

Bericht door ed bartels »

Jan, tweede poging. Ik had de foto's te groot.
Komt ie.
Groetjes Ed

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie