Recept voor wafels

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Plaats reactie
Bob

Recept voor wafels

Bericht door Bob »

Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een recept voor wafels. Niet van de dunne harde maar zacht en wat dikker.
Ooit was ik getrouwd met een duitse en zij kon heerlijke wafels bakken. Ik heb nu wel het bakijzer maar niet het recept. Op diverse sites vind ik wel recepten maar allemaal van die Brusselse wafels en die bedoel ik niet.
Met een lading aardbeien en slagroom erop vrat je je volledig klem.
Hieronder een foto van het wafelijzer. Dit is een moderne uitvoering maar het motief was het zelfde.
mvg
Bob

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Hallo Bob,

dit recept vond ik voor je:

Wafels op z'n Duits

Omschrijving: Wafels voor hoofd- of nagerecht.
Bereidingstijd: plusminus 30 minuten.

Ingredienten:
375 gram zelfrijzend bakmeel, 200 gram suiker (basterd), 250 gram (room) boter, 3 zakjes vanillesuiker, 5 eieren, 1/8 liter melk, snufje zout, (luchtiger te maken door meer bakmeel (of extra bakpoeder)

Bereiding:


Roomboter smelten.
Daarna alles in een kom doen en goed kneden.
Daarna het beslag goed verdeln als je een modern wafelijzer hebt. Bij een oud ijzer gewoon in het midden deponeren en hard dicht duwen! Klaar als ze licht bruin zijn.
Serveren met: Poedersuiker, Warme kersen, vanille ijs, warme aardbeienjam, rum, cognac (door het beslag).

Kijk op: http://www.recepten.net/detail.php?q=656

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Jos,

Dit lijkt er verdraaid veel op. Ik zal het eens uitproberen. Ik was zelf uiteraard ook op zoek geweest maar er staan zoveel recepten op Internet, dat je door de bomen het bos niet ziet.
T.z.t. laat ik wel weten hoe het gesmaakt heeft.

bedankt
mvg

Bob


Plaats reactie