Batterijen voor fotocamera's

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Plaats reactie
Bob

Batterijen voor fotocamera's

Bericht door Bob »

Ik heb een digitaal fotocameraatje (wie niet?). Daarin zitten twee oplaadbare penlight's cellen, nikkelcadmium. Al na een paar foto's geven ze er de brui aan en moet ik andere cellen inscheren. Het beroerde is je kan geen wetenschappelijk onderzoek doen naar het stroomverbruik, omdat de deksel dicht moet. Heb ik slechte batterijen, worden ze niet goed opgeladen, neemt de camera zoveel stroom op? Misschien met een vergelijkend warenonderzoek kan ik er een beetje achter komen waar de fout zit. Hoe vaak moet er van batterijen gewisseld worden. Of anders gesteld, hoeveel foto's kan je maken met één batterijlading? Wat voor batterijen gebruiken jullie?
Ik hoor wel van jullie.

mvg

Bob

Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Hallo Bob,

ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik jaren geleden een digitale camera kocht een Canon A20, was toen als beste getest. Na een paar foto's batterijen leeg, nieuwe batterijen erin, paar foto gemaakt batterijen leeg. Ben toen terug gegaan naar de fotozaak en kreeg zonder meer een andere mee. Daarna geen probleem meer, kan met volle batterijen zeker een honderd foto,s maken. Ik weet niet of je nog garantie hebt maar ik zou zeker terug gaan.

Succes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Gebruikersavatar
kees
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 jul 2004 19:56
Locatie: klundert

Bericht door kees »

Hallo Bob,

Kan zijn dat ze nog moeten "inwerken"
Joop.O.H.
Berichten: 135
Lid geworden op: 26 jul 2004 19:40
Locatie: Hengelo

Bericht door Joop.O.H. »

Hallo Bob

De ene batterij in niet de andere want ik heb hier veel mee te doen ivm met de modelbouw

Ten eerste moet je kijken wat het vemogen is van die batterijen ,dat kan varieren van500 mAh tot de nieuwe generatie van 2700 mAh.Je hebt het over nikkel-cadmium batterijen die je bijna niet meer tegen komt om dat die met een geheugen werkt.Tegenwoordig zijn het allemaal Nmih batterijen die zonder geheugen werken die je dan steeds bij kunt laden ,ook als ze half leeg zijn,en zeker met de 2700 mAh kun je veel foto's maken.

Gr Joop
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Joop, Jos, Kees

Bedankt voor de tips. Ik ben nu eerst maar eens begonnen met een "wetenschappelijk" onderzoek. Draadje, lampje, motortje, je kent het wel. En dan eens kijken hoelang duurt het voor een cel leeg is.
Ik weet dat de Ni-CD een geheugen werking hebben. Ik trek ze ook altijd helemaal leeg. Dat gaat gemakkelijk in mijn tondeuze. Als die moeite heeft met het prikkeldraad dan laat ik hem draaiend liggen tot hij echt stopt. In de camera zitten de modernere cellen Ni-MH van 2100 mAh.
Ik ga verder met het onderzoek. Het ging me er meer om te weten of het batterijen gebruik hoog is bij de camera's. Ik had tot nu toe wel ervaring met filmcamera's, maar die werken met lithiumcellen. Dat is heel wat anders. En meteen na gebruik weer laden zodat de camera altijd klaar is voor gebruik.
Bedankt voor de informatie.

Bob
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Bob,

Ook ik gebruik NiMH batterijen 2700,gekocht bij de mediamarkt,
en ze werken prima kan zeker 100 foto's op de camera zetten
groetjes uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Joop.O.H.
Berichten: 135
Lid geworden op: 26 jul 2004 19:40
Locatie: Hengelo

Bericht door Joop.O.H. »

Ik heb hier nog een "link"met alles over HOE en WAT betreft MiMH batterijen.

Zie hier onder.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms ... php?aid=44

Gr.Joop


Plaats reactie