Wonen in Breezand

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Mission accomplished!! :-D
Hallo medekombuizers :-D :-D Haarlem is verleden tijd 8) Het is hier heerlijk stil en aardedonker! Ik moet zeggen dat we beter en dieper slapen.... Ik moet nog foto's maken en plaatsen, maar we zijn nog druk bezig met uitpakken.
In de werkplaats is een industriële vloer gegoten; zuur en olievast. Dinsdag hebben we de machines geplaatst; in 4 uur tijd Haarlem uit/ Breezand in. :twisted: Tuurlijk trok het veel bekijks in de Maasstraat; een grote wagem met kraan en een 1200kilo zware freesbank door een poortje van 93cm ziet met niet elke dag! We zwemmen in de ruimte hier in Breezand en heeeel veeeel privacy. De mensen in het dorp zijn een stuk vriendelijker dan in Haarlem( je merkt het in winkels vooral) enne... geen parkeermeters of problemen van dien aard.
Nou Jossie, ik kan begrijpen dat jullie je happy voelen in daar in Warffum
Ik hou jullie op de hoogte :-D

Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo Bokkum »

Ton van der Sluijs schreef:Mission accomplished!! :-D
Gefeliciteerd Ton, en nu dus definitief welkom in West Friesland.

De mensen in het dorp zijn een stuk vriendelijker dan in Haarlem( je merkt het in winkels vooral)
Hahaha, wat een bekende opmerking!! :-D
Op die manier heb ik Resi overgehaald om de randstad te verlaten.
Dat zat zo: We hadden in Schagen een logger gekocht.
Ik moest daar nog een zooi klusjes aan doen voordat hij veilig de reis naar Rotterdam kon maken.
Jawel, we hadden in Rotterdam al een ligplaats geregeld want een fatsoenlijk mens gaat de randstad toch niet uit?? :shock:
Toen de honger begon te knagen moest ik natuurlijk om boodschappen.
En in een supermarkt in Schagen kwam ik dus voor het eerst van mijn leven een vriendelijke cassiere tegen én verliet ik de tent zonder stressgevoelens.

In het weekend kwam Resi over, dus zeg ik: "Ga jij eens even winkelen hier".
Hoop tegengestribbel want ze had niks nodig en waarom moest ze nou..enz..
Ik zeg: "Ga nou gewoon winkelen, en dan merk je vanzelf waarom je dat ff móet doen."

Ze komt terug en het eerste wat ze zei: "Wat zijn de mensen hier vriendelijk!! :-D "
De beslissing om in deze streek te blijven was daarna een kwestie van minuten.

Zodoende dat deze Katukker nu een beetje het relaxte boertje aan het spelen is, ipv zichzelf op te laten fokken door de randstadmentaliteit.:P


Veel plezier en woongenot in je nieuwe hokkie,

groetjes, Leo.:-D
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hey Leo :-D Ik vond het erg keuk dat je even een bakkie koffie bij ons bent komen doen en ik kom binnenkort wel es even bij jou buurten. de Randstad wordt een getto, waar onvrede en irritatie hoogij vieren. ikke ikke ikke en de rest kan stikken en uiterlijkheden zijn belangrijker dan het "wijgevoel" . Ze doen maar......
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Gefeliciteerd Ton, welkom in de Noord Kop.
In Augustus ga ik een maandje mijn ouders lastigvallen, in Heerhugowaard, kom dan wel eens een bakkie bij je doen.....
Wil wel eens weten hoe je dat met die vloercoating hebt aangepakt.
Groeten,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Is goed Eric :-D :-D Stuur je wel even een pbtje
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ton,
Hoe bevalt het eigenlijk na een paar maanden in Breezand? :)
Of mis je Haarlem Noord? :roll: :lol:
All the best
Jos
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ton ik ben stiekum jalours op je. Ik hoop dat je vele jaren genieten moogt van die mooie woonplek! :-D
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo Jos en Gerard :-D :-D :-D Neen Jos; ik mis Haarlem Noord voor geen meter :twisted: We werken nog wel in Haarlem maar we zijn altijd weer blij dat we er weg kunnen gaan.
Het leven is hier erg aangenaam. De mensen op het dorp zijn een stukvriendelijker, gemoedelijker maar ook directer; ze zeggen precies wat ze bedoelen. We gaan erg leuk om met de buren; de achterdeur (die tevens de toegang is tot het huis 8) ) staat altijd los of open en we lopen gewoon bij elkaar overdek naar binnen. We helpen elkaar waar nodig en delen van alles.
We tuinieren ons een rotje, maar wat is dat ontspannend!! We hebben elke week drie tot vier courgettes van eigen grond en de uien en de sperziebonen zijn ook al bijna rijp. dit weekend hebben we sla en andijvie gepland en de cherrytomaten kleuren ook al. Vorige week kregen we een grote bak pruimen van de boom van de buren; heerlijk sappig; ik heb me er bijna misselijk aan gegeten.
We genieten van de rust en zelfs de tractoren overdag (als we es vrij zijn) zijn een prettig geluid om te horen. We voelen ons hier vrij en onbekeken. 'snachts is het hier aardedonker en "oorverdovend stil".
Als je hier op het dorp iets koopt 9 zoals wij de televisie( krijg je hem zo mee; betalen doe je maar als ie bevalt) en dat gebeurde ons ook al bij de houtwinkel! De teneur is, dat je toch wel terugkomt en... ons kent ons :wink: .]
De werkplaats is ook al bijna klaar en ik draai en frees al weer. Ik ben nu bezig om mijn Norton Atlas weer aan de praat te maken Gerard!! Ik heb voor het eerst in mijn leven de motorfietsen aan huis.
Als ik mijn eigen pc weer bij heb staan zet ik wel weer wat foto's.

groetjes Ton
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ton,
klinkt prima zo, ook voor jullie katten zal het wel een wereld van verschil zijn. :wink:
All the best
Jos
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hoi Jos :-D Onze katten kregen bijna pleinvrees :-D :-D :-D . we hebben het erf afgerasterd en de voordeur staat altijd op een kier zodat ze naar buiten kunnen.


Plaats reactie