Wonen in Breezand

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Hoi Ton

Dat is drankmisbruik bier weggooien die over datum is, het is tevens flauwekul want vroeger stond er geen datum op en dronk je het ook op al wist je niet eens hoe lang die al in de kelder had gestaan.

Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Ik gooi wel vaker bier weg :shock: eigenlijk, het enige waar wij zelf bier voor gebruiken, is vlees sudderen.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bier.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

bier moet gekocht worden als er iemand bier wil; de laatste flesjes Amstel zijn overdatum over de muur gegaan
eigenlijk, het enige waar wij zelf bier voor gebruiken, is vlees sudderen.
Hallo Ton,

Ik had je willen feliciteren met de aankoop van je nieuwe stekkie en de verkoop van je ouwe etc. etc. maar na het lezen van de bovengenoemde opmerkingen raak ik een beetje van slag af:

1) Als WIJ bier willen, dan moeten we dat OOK kopen, dus tot hier is er niks het speciale vermelden waard, gratis bier is een droom van " Elke zeeman van d'n langen omvaart :lol:

2) Overdatum bier????? Nog nooit van gehoord, in mijn tijd had bier geen kans om " overdatum" te raken :oops: :roll: , DAT bestond gewoon niet EN maakten we ons ook geen zorgen over. WEL maakten we onz zorgen of " de railing met liggende of met staande flessies werd VOL gedronken" ( DAT was het werk van de 5e Scheepswerktuigkundige om dat bij te houden, als we d'r "voor gingen zitten op een bankie" :cry: :cry: )

3) Het " Enige" waar wij bier voor gebruiken is voor vlees sudderen :cry: :oops: :roll: :twisted: Ik dacht even dat ik op de website van " Martha Steward" terecht was gekomen :wink: toen me te binnen schoot dat die geen Nederlands spreekt :lol: :-D Is er soms boorolie in je bakkie thee geschoten en kriig je daar vreemde idee-en van???

Ton jonge, veeeel te lang "onder water" geweest en NOU al die drukte daar in Haarlem, ga jij nou eerst maar eens een pooossie naar de zonsondergang in Breezand zitten kijken, dan trekt het langzaam maar zeker wel weer bij, je bent veel te druk geweest we hebben dat allemaal wel eens gehad :wink: , geen zorgen het wordt wel weer beter :lol: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Bier.

Bericht door leo-shof »

geen paniek harry het was maar amstel :-D :-D :-D :-D :-D
gr leo
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo Harry :-D Sterker nog; wij bakken ook "bierpannekoeken" :-D :-D
En wat te denken van een in port gesudderd stukje vlees?? hmmmmm
Maar..... een belgisch biertje van 11% op een vrijdagavond... ik slaap ervan als een blok :oops: . Hoedan ook, als we visite krijgen, zorgen we dat er vier biertjes in de koelkast liggen 8)
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo medekombuizers. zondag gaan Helen en ik bij de mensen in ons "nieuwe"huis op visite... Heel apart idee, dat je ergens op de koffie zit ,waar je twee maanden later woont :shock: :-D
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo medekombuizers :-D ik kreeg vandaag bericht, dat de sleuteloverdracht twee weken eerder is! Dat betekent dat we relaxed verhuizen! Ik moet erbij zeggen ,dat mijn werkplaats al half in Breezand staat, bij mijn kameraad. Alle kasten zijn leeg en zondag gaat er zoveel weg ook nar breezand, dat alleen het hoog nodige er nog staat. #juni komt een vrachtwagen met kraan de machines op halen.
Kees H.

Bericht door Kees H. »

Ton, we zijn, worden buren. Wij wonen op de Balgweg, de kant van Ewijcksluis.
Groeten, Harrie.
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door Nick »

Ahoy
Met bier koken of braden doe ik hier
in England ook wel eens maar bier weggooien
en over de datum heen wat is dat nog nooit van gehoord
daar krijg het toch geen kans voor
Al is het Amstel dat is tegenwoordig ook heineken
of visaversa.
wat een alcoholmisbruik hier zeg
lijk de duitser wel toen de Tirpitz gezonken werd
in dat Noordse fjord
Door de schock van de explosie sloegen de grote vaten lek en ruim 22duizen liter biet stroomde in het fjord according de boeken
Nu weet ik ook waarom Johnny Hoes toen zong van als het water in de maas nu toch eens bier was lekker bier was Schuimend bier was
:lol: :lol:
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Nou Kees; dat is me ook wat :-D :-D Dan woon je op 4,5 km gaans van ons :wink:
Hoi Nick; Het gebeurt ons regelmatig; bier over de datum :oops:


Plaats reactie