Vacantie informatie

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Vacantie informatie

Bericht door Compass »

Afbeelding

Onderweg naar de Ferry van het laatste eilandje wat nog aan North Uist vastzit, Berneray naar Leverburgh op South Harris kwam ik langs deze weg die je echt het gevoel geeft van “The Road Ahead Is Empty” (City to City) ....



...maar langs deze weg was genoeg te zien....



Afbeelding

....een kasteeltje waarvan je jezelf afvraagt waar of het ooit voor heeft gediend en wie er in verbleven.....



Afbeelding

....Schotse Hooglanders in hun natuurlijke habitat....



Afbeelding

.... en dit bordje .....



Afbeelding

..... waarbij deze steen behoorde. Het limonade flesje is van recentere datum en heb ik er bijgezet als maatvoering.

Deze Mijnheer Maclellan leek me geen figuur om ruzie mee te maken !!!



Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar mooi stukjes van de kust van North Uist ....



Afbeelding

.... en dan zijn we al weer bij de veerboothaven van Berneray. Ook niet direct een concurrent van Hoek van Holland. Ook hier weer een ‘kop en kont’ bootje.....



Afbeelding

....maar het was er dan ook niet echt beredruk.




Afbeelding

Bij aanloop Leverburgh een indrukwekkende wolkenlucht....



Afbeelding

Afbeelding

.... en toch ook wel een paar krikkemikken die omzeild moesten worden.



Afbeelding

Dan, op South Harris eindelijk het eerste strad waar kennelijk een beetje gebruik van wordt gemaakt....



Afbeelding

.... maar verder van de kust is South Harris ‘woest en ledig’ .....



Afbeelding

....totdat de toch iets grotere haven van Tarbert opduikt. Hier zal ik echter geen gebruik maken van de aangeboden veerdiensten maar slechts overnachten.

Wordt vervolgd,
Bert de Boer

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Vacantie informatie

Bericht door Compass »

Afbeelding

Nog even een andere invalshoek van het toch wel keurig nette haventje van Tarbert op South Harris ......




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

.... waar ondanks het druilerige weer toch wel mooie vergezichtente vinden zijn.

Soms, als ik te zwaar getafeld heb droom ik wel eens dat ik door de stuurman bovengeroepen wordt met de mededeling dat hij niet meer weet waar we zitten. Ik kijk dan om me heen en zie zo'n tafereel om me heen al op bovenstaande foto. Pffft, wat ben ik dan blij dat ik wakker schrik !! :shock: :?


Afbeelding

Onderweg trof ik ook nog dit aan. Het bord vermeld ‘Hotel’ en dus staan de klanten staan al voor de deur te wachten ! Maar kennelijk is de verbouwing nog niet helemaal afgerond.



Afbeelding

Maar om in de Nautische sfeer te blijven natuurlijk vond ik ook wel weer een haventje......



Afbeelding

Afbeelding

....... en om de H.H. machinisten te vriend te houden ook nog een motorretje.
Ik heb geen merkplaatje kunnen vinden maar ik hou het (na ruggespraak met iemand de er ECHT verstand van heeft) op een ‘Perkins’


Hierna heb ik eerst de trammelant van een lichte aanvaring, of beter gezegd, aandrijving afgehandeld en daarna van South Harris op North Harris verdaagd. Waar North Harris ophoud en Lewis begint is op de kaart niet echt vast te stelllen en ik zal het dan ook niet verder benoemen.



Afbeelding

Dit is wat in de volksmond “The Bridge To Nowhere” wordt genoemd. Ooit begonnen als een ambitieus project van de toenmalige Eigenaar van het eiland (ja, dat bestond toen dus nog in de 19e eeuw) om een afgelegen gebied te ontsluiten en op te stuwen in de vaart der volkeren maar door de locale boerenstand verguisd en dus op alle manieren tegengewerkt. Toen heeft de Landheer de handdoek maar in de ring geworpen.
Ik ben de brug over gereden omdat ik niet alles klakkeloos aanneem (zeg maar eigenwijs) en inderdaad; na 100 meter was het einde oefening. Gelukkig had men met mijn type rekening gehouden en een ruime draaicirkel aangelegd.


Wordt vervolgd,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Vacantie informatie

Bericht door Compass »

Afbeelding

Afbeelding

De vuurtoren van Tiumpan Head (oost van Stornoway) kon ik na het tanken nog even meenemen.....



Afbeelding

...... en daarna het hotel in Breasclete opgezocht. Ook midden in nergenshuizen

Volgende dag tot de middag regenachtig maar daarna droog en af en toe zon. Wel een stevige bries.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De naam ‘Bridge Over The Atlantic’ is een beetje overtrokken; Ligt verscholen in Loch Roag maar met een beetje NW storm zou je er best wel eens natte voeten op kunnen krijgen.



Afbeelding

Nabij deze baai ......



Afbeelding

.... een mooi stukje strand waar het statief door de wind onbruikbaar was .......



Afbeelding

..... een snel stromend riviertje zijn uitweg naar zee zocht .......



Afbeelding

Afbeelding

..... en daarbij in het strandje zijn eigen bedding uitsleet.



Afbeelding

En om spijkers met koppen te slaan ook nog een aangespoelde hamer :? :wink:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En al dit moois kun je hiermee afrekenen.



Wordt vervolgd,
Bert de Boer
Rose
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:20
Locatie: Westzaan

Re: Vacantie informatie

Bericht door Rose »

Beste Compass Bert,
Ik zeg het gewoon nog een keer,PRACHTIG !!! :shock:
Sommige foto's zijn zelfs van een professionele kwaliteit ! :-D
Havenmuts
Geniet !
Elke dag is er weer eentje !
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Vacantie informatie

Bericht door Compass »

Hoi Rose,

Nou, echt professioneel is nog heel wat anders.
Heb eens een serie gezien over fotograferen op de BBC. Daar werden drie echte professionele (analoge) fotografen op pad gestuurd met respectievelijk een semi-professionele digitale spiegelreflex ; een digitale camera uit het midden segment en een mobieltje met ingebouwde camera en elk 3 opdrachten; Industrieel, landschap en portret.
Zelfs met een mobieltje werden foto's gemaakt waar ik een lief ding voor over zou hebben het zo te kunnen.

Maar ik had me wel voorgenomen om wat minder snel te fotograferen en eerst wat meer op het totaalbeeld letten. Wat zie ik en lijkt het goed door de zoeker? Beetje voorgrond doet ook beter aan. Gewoon een aantal tips opgevolgd die je in elk fotoblad kunt lezen.

En overigens heb ik van jouw ook heel mooi materiaal gezien met die luchten en zonsondergangen.
Maar evengoed bedankt voor het compliment.

De rest van de foto's zijn allemaal wat meer scheepvaartgericht en zal ik vervolgen onder een nieuw topic op kombuispraat.

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Vacantie informatie

Bericht door Albert »

Hallo Bert, :-D

Net in een keer het hele gebeuren gelezen en bekeken. Goeie tekst en prachtige foto's, heb er van genoten!
Begrijp alleen niet waarom je, wanneer het over fietsen gaat, mij er steeds in betrekt. Besef je niet dat zoiets pijnlijke herinneringen oproept? :oops:
Op sommige van die eilanden zoals Isle of Islay Port Ellen, brachten wij destijds het graan waar ze "Schotse Landwijn" van stookten. In de stokerij was het vrij drinken maar wel van het verse, dus nog heldere spul, dat pas goudgeel kleurt in de eikenhouten (ex cognac) vaten.
Die reis van jou zou ik ook graag maken. Misschien doen we hem ooit, maar dan wel op eigen kiel.

Vr. gr. Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Vacantie informatie

Bericht door Compass »

Begrijp alleen niet waarom je, wanneer het over fietsen gaat, mij er steeds in betrekt. Besef je niet dat zoiets pijnlijke herinneringen oproept?
Goed zo Albert. Ook in je bescheidenheid ben je een sieraad voor dit forum. Het volmaakte voorbeeld van de 'eenzame fietser' zoals bezongen door Boudewijn de Groot. Het gaat me net te ver om 'en plein publique' een collecte te organiseren om een echte zeemleren en ingevette coureursbroek voor je aan te schaffen maar wie weet ....

Maar blijf aan de lijn want er zitten nog een aantal leuke haventjes in de pijplijn ook al gaat het door het werk wat met horten en stoten.

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Vacantie informatie

Bericht door Ton Pekel »

Hallo Bert,
Mooie foto's hoor... maar die foto van die "aangespoelde hamer" trok toch als speurneus onmiddelijk mijn aandacht.
In Elburg centrum is een info zuiltje van het VVV, een computertje achter glas, maar dat heeft maar een kort leven hier, glas ingeslagen door jeugd of iets ouder met de hamer er nog naast.
Nou denk ik dat die hamer weer de zee is ingespoeld en hier ter plekke is aangeland ....nou dan vraagt dit op een aktie op mooie dingen
Het kan ook zijn dat het een hamer is uit de Euro 2,50 bak van de bouwmarkt, made in China, waarvan er zoveel niet verkocht zijn dat ze maar de zee zijn ingekieperd met bijgaand resultaat zie foto........ :mrgreen:
De hamer is in iedergeval van het zelfde merk... :shock:
Bijlagen
DEZELFDE HAMER...VERDACHT..!
DEZELFDE HAMER...VERDACHT..!
Naamloos.jpg (81.16 KiB) 1865 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Vacantie informatie

Bericht door Compass »

Hallo Ton, :lol:

Dat is toch wel bon-ton zo'n hamerslag info scherm. :cry:

Ik denk dat een Chinese Armada tijdens een actie om de wereldhandel in hamers te veroveren, door een vliegende storm op de westkust van de Hebriden is vergaan. Dit zal wel door de politiek onder het kleed zijn geveegd om onze economie niet verder te ontwrichten maar aangespoelde bewijs heb ik dus onwetend gefotografeerd.

Het is mogelijk al begonnen toe Trini Lopez zong "If I Had A Hammer". Toen was er een slimme Chinees die dacht. 'Jij wil hamel? ; Ik maak hamel ; sambal bij?'

Ik kan er niet genoeg op hameren dat we dit in de publiciteit moeten brengen.

Maar ik heb nu genoeg geouweh.... en ga pit'n voordat de man met de hamer komt. :wink:

Groeten,
Bert de Boer


Plaats reactie