Verdriet

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Bert & Eric,
Ook ik weet wat het betekende, een trouwe viervoeter te hebben gehad.Helaas moest ik na mijn ongeluk in Frankrijk, er ook afstand van nemen.Dat was m'n Floris, een Duitse Staander[Draadhaar]
Afbeelding
Afbeelding
Dit soort dus.
Dus begrijp ik jullie heel goed en om Bert over de streep te trekken, hier een mooi exemplaar, kijk eens goed naar de ogen:
Afbeelding
Veel succes Bert :!:
groetjes ruud

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hoi Ruud,

Over de streep hoef je me niet te trekken; eerder wat afremmen met zo'n exemplaar en voor die draadharige voel ik ook wel wat maar zo lang ik nog mijn werk heb en dan een "vreemde" hond moet afschuiven op mijn 86 jarige moeder of anders mijn vrienden of vriendinnen er mee moet opschepen, dan nog maar even niet.

Hallo Eric,
Krijg net een telefoontje dat de stoel morgen klaar is!
Of 900 euro veel geld is of niet hangt inderdaad ook van de emotionele waarde én de oorspronkelijke prijs af en in beide gevallen heb ik het er voor over.
Bovendien, ik heb een kameraad die 15 jaar in een uitvaartcentrum heeft gewerkt en in al die jaren is daar geen overledene geweest die geld had méégenomen !!

Groetjes,
Bert de Boer
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Bert,
Die draadhaar heb ik toen vanuit Frankrijk in Nederland gehaald[Maartensdijk/Hollandse Rading] als Puppy, met stamboom, enorme fijne honden, moeten enorm veel/lang uit gelaten worden, liefst in de bossen/weilanden en als je niet uitkijkt na ruim één,twee uur wandelen en je komt thuis,dan naait ie er alsnog een keer uit.Als pup was de prijs in 1989 fl.600,--, maar dat had ik er graag voor over, want het zijn geweldenaars, erg trouw.
groetjes ruud
P.S. Nee dat had ik al begrepen, dat ik je niet over de streep hoef te halen,het moet ook haalbaar zijn, anders heb je er niets aan.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Snuf en Snuitje
Ook onderstaande foto is herinnering, maar we denken er nog dagelijks aan.
Snuf, de bastaardteckel, is na 8 jaar trouwe dienst op 6 maart 1999 overleden en Snuitje 20 juli 2004.
Snuitje had de laatste jaren gezelschap van twee rooie katten, een poes en een kater. De (ex-kater Rosco kwam uit het asiel en Loekie de poes uit de kroeg).
All the best
Jos



Afbeelding
Kees Bloemkool

Bericht door Kees Bloemkool »

Hallo Manne,
Je ken wel zien dat honde op hun baas lijke.
Wipmaster Kome had een kale bastaardteckel met een grote snor bevoorbeeld.
Dit was de hond van kees.
De Ballluuuhhhhhhhhh


Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Verdriet

Bericht door Ton Pekel »

Vandaag, 22 mei 2011, niet onverwachts, afscheid moeten nemen van onze grijze roodstaart papagaai “Victorien” Hij was 37 en een half jaar oud. Geboren in Ghana en nog piepjong bij mij aan boord gekomen op de Volta Wisdom in februari 1974. Toen nog blauwe oogjes en een roze tongetje. Een van de laatste serie papagaaien die we toen mee namen voor de handel. Ze mochten toen al officieel niet meer ingevoerd worden dus stiekem mee door de douane in Amsterdam in een weekend tas . Inkoop rond de 15 gulden, verkoop in Amsterdam 100,- gulden. Deze heb ik gehouden omdat die zo lief was. Hij heeft alles meegemaakt, ons huwelijk, het overlijden van een poes, een hond en vele familieleden. Ook het opgroeien van onze 2 kinderen heeft die meegemaakt. Hij liet altijd van zich horen en kon goed praten (alleen nette woorden hoor) Als de kleinkinderen op visite waren geweest konden we nog uren van het gekrijs en gejoel van deze nagenieten via de papagaai. Ook de TV serie Baantjer was een favoriet en hij kon de begin tune helemaal meefluiten. Maar als de serie allang begonnen was floot hij gewoon rustig door totdat we riepen van hé… hou daar eens mee op. Vanaf februari dit jaar begon de versukkeling, hij werd stijf in de pootjes en kreeg ook nog een aandoening aan de luchtwegen. Van de ene op de andere dag werd er niet meer gepraat. Dat kon opgelost worden met een medicijn via een spuitje in zijn bek elke morgen.(schorre papagaai heet dan in vaktermen) De ouderdom was helaas niet op te lossen met een pilletje uit een doosje. Het werd steeds erger en hij viel spontaan van zijn stok. De laatste weken zag je hem achteruit gaan. We hoopten op een spontane dood in de nacht, thuis sterven is toch mooier maar nee, het hart was erg sterk. Hij had momenten van opleving en ging van alles nog even weer doen en dan opeens was het weer mis. Zat vanmorgen net op kombuispraat een berichtje naar Dita ( Martin) af te ronden toen het gebeurde, hij viel weer van zijn stok en was niet meer aanspreekbaar en bleef liggen. De dierenarts, een dame met het hart op de juiste plaats, was genegen om de laatste gang in te zetten. Om 12:45 uur vandaag is die vredig ingeslapen helaas niet thuis in zijn vertrouwde omgeving.
We zijn erg verdrietig maar het is goed zo. Morgen zoeken we een mooi plekje voor hem in de tuin. Het was ons laatste huisdier, er komen geen nieuwe meer, afscheid nemen van een vriend valt ons steeds weer zwaar.
Bijlagen
P1010013.JPG
P1010013.JPG (91.43 KiB) 3268 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
klaas mulder (RIP)

Re: Verdriet

Bericht door klaas mulder (RIP) »

Veel sterkte Ton.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Verdriet

Bericht door dita »

Ton,

Sterkte kerel. Victorien was wel op leeftijd, zo moet je maar denken. Ze heeft een mooi leven gehad in jullie huiselijke kring, maar ondanks dat...het blijft een gemis.
Groeten uit Hamina
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Verdriet

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat zijn ingrijpende gebeurtenissen waar je een poosje aardig ontdaan van bent.
Sterkte ermee, Ton.
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Verdriet

Bericht door hrobbers »

Sterkte Ton,na al die jaren is het toch een beetje een kind van je.


Plaats reactie