Toen geluk nog heel gewoon was

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door v+d »

Geep, de technieken om krakende wagens nog langer te laten rijden worden steeds beter en verfijnder. Zolang je zelf nog steeds die wagen mag besturen en de koers kunt uitzetten is het goed, daarna moet je maar hopen op een bekwame roerganger die niet van omwegen houdt.

Met de viervoeter komt het wel goed, die weet dat de baas even in slecht weer zit.

Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Geep »

Kombuizers, bedankt ! ……….Rustig maar, ik ga geen liedje zingen!

De vermaning vanuit het onderzoek; De eerste paar dagen rust nemen.
Is niets van terecht gekomen.
Het taxi bedrijf; ,,We houden contact, met u. We weten waar jullie zijn.
We zijn gedropt bij uitgewerkte geneeskundigen nu bos/plattelanders, ergens in rustige stille bossen.
Wij hebben de namen Loenen, Eerbeek, voorbij zien komen, stoppen bij B….zicht., de naam van een bungalow midden int bos, waar ??? Gewoon midden tussen bomen. De taxi werd gelijk omsingeld door 2 heftig jubelende blaffende waakhonden!.
Gevolgd door het gast-echtpaar, onze hond werd gelijk overrompeld door de andere honden.
Vrolijk, blij dat wij er eindelijk waren, de 3 honden verdwenen, gelijk naar donkere plekken.
Kon geen kwaad, werd ons verzekerd!
Na de welkomst koffie, vertrok Wim de chauffeur, weer richting het westen.
Elke ochtend zou de basis, bellen, voor de retour-rit.
Zij konden dan rekening houden, met fileverkeersdrukte.

Het gast-echtpaar, waren al op de hoogte, wie de patiënt was, en de oorzaak.
Regels waren er niet, niet voor ons, noch voor onze hond! Wel de zelfde regels aanhouden die onze kwispellaarster thuis ook had. Er was een mooie goedgevulde boekenhal, als boekenkast!
Tv was alleen in hun gasten/woonzitkamer, wij hebben alleen interesse in het weer!
Maandagochtend kwam de verrassing, na het ontbijt (mooi weer) wilden wat wandelen in het bos,
wij kregen 1 gids mee. De blij druk kwebbelende kwispelende blafster, de reu bleef thuis.
Kregen de boodschap mee, als de reu zich bij ons meld, was het wenselijk naar huis terug te gaan, verdwalen of zoeken was geen punt. De honden wisten uiteraard de weg terug!
Wij mochten geen straten of wegen oversteken. Alleen op zand of wandelpaden,
wel in het zelfde bos blijven.
Rust…? Onvermoeibaar, die honden, we bleven takken gooien….
Hun werkverleden, kwam nergens te spraken, alleen nieuwsgierig, naar mij?
Zij kwamen met dezelfde conclusie, als jaren eerder mijn Zwitserse pleegbroer (arts) mij,
voorhield, thuis, gewoon thuis. Thuis uitzieken.

Zij weten mijn inzinking, aan de afdeling EHBO, spoedeisende hulp waar ik tijdelijk geparkeerd was.
Merkte na driedagen al vooruitgang, het harde kloppen en bonzen, in de oren werd minder.
Wij wilde vandaag weer naar huis.

Ik kreeg een afspraak, voor onderzoek morgen, Maandagmiddag.
Vrgr. De Geepen bende!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door jdbvos »

het harde kloppen en bonzen, in de oren werd minder
Da's dan iig weer een stap in de goede richting, Geep ! Hou dat koersje aan !

Weet je inmiddels wát er aan het handje (of beter gezegd: knietje) is ???
Oost, west...ook best
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Geep »

Heren goedenavond
Was vanmiddag voor een spektakellichtshow, (opseFrans), een ,,Son et Lumiĕre’’
Vorige week zijn er al afspraken gemaakt, van dag al het een en in gang te brengen.
Zij hadden begrip voor mijn verontwaardiging. Is plezierig uitgepraat.
Ik heb mijn boze bui in een mooie omgeving kunnen oplossen.
Mooie show, allerlei kleurtjes, op het ritme van mijn hart.
Groot beeldscherm, aan het plafond totaal geen privacy, mocht zelf meekijken en ondertitelen. J
ammer dat er geen bijpassende sfeervolle muziek meedraaide, Aida, Lohengrin. De sterfscene van Lucia di Lamme-oor
Wat een bende daar binnen, ik snap niet, dat deskundige er iets mee kunnen, zag een boel gekronkel!
Kleuren die van rood naar paars en groen overvloeiden. Geel naar bruin, M’n borst was net een schaatsbaan. Spekglad!!
,,U bent klaar; ik ben nu even, uw moeder’’??? werd aan voorkant stevig afgedroogd.
Ik zou bericht krijgen over de uitslag..
Van het een komt het ander, loop de chirurg, in de armen, die anderhalf jaar geleden een onderdeel van het landingsgestel, heeft vervangen. Geeft mij de boodschap, U krijgt een berichtje voor de 2e operatie, in de week na uw verjaardag.
Voel mij als kind aan huis.

Zie de maan nu, lichtzilverig vanuit mijn werkkamer aan grijsdonkerblauwe hemel staan!
Wij danken U allen voor Uw steun, binnen en buiten, beeld!
Vrgr. Geep
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Geep »

In de tuin staat een stevige geglazuurde bruine pot met een mooie grootbladige Hosta. Als sier!
U gelooft het niet, wij stonden met stomme verwondering, toen wij de uitslag hoorden over de oorzaak,
die mij enkele weken geleden, getroffen heeft.
Een doodgewone ouwe (antieke) Keulse inmaak; pot 75 ltr.
Absoluut ouder als ik, zeker ver, ver voor mijn stichtingsdatum!
Van Moeder op dochter, op de boerderij, koolsoorten ,snijbonen en andijvie inmaken.
Op zout zetten, en nog meer, want in de winter had je immers geen verse groente!
Aan mijn vaders kant was een vischhandel, de ansjovis, mosselen en krabben gingen bij ons thuis…, opnieuw, het zilte nat in.
Mijn moeder was een echte, ouwerwesse starre stoôterse boerin. Inmaken moest! Klaar zijn voordat de winter viel! Brijnzout.
Van af mijn jeugdige, jeugd, was zout eten het parool.
De vijf jaren 40/45 was voor mij een hemelse tijd, alles was schraal en spaarzaam, ook zout.

Gelukkig, leer ik bij mijn pleegouders in Zwitserland, dat er ook ander eten bestaat!
Had eerste jaren, zoveel zout op gedaan, ik de zoutstrooier nooit gebruikte. Nu (2017) nog niet! Ik, was een zoutloos figuur! Hum!….., tisnet, hoejeutlezenwil….?
Thuis smaakte mij niets meer, mijn moeder had een starre pedagogische, opvoeding; ,,als je het niet lust, laat je het maar staan’’!
Mijn vader en mijn broer, vraten gewoon door. Om mijn honger wat te stillen ging ik, struinen, op markten, na afsluiten.
Van vegetariërs, had ik nog nooit gehoord. Totdat mijn leven aan boord een andere wending nam, mijn chefkok had gelukkig een andere strooihand; op je bord kan je er wel bijdoen, maar niet afhalen!
Decennia’s ging het goed, als een sluimerende -zout- tijdbom, die kwam los, tijdens, mijn laatste onderzoek. (wegens m’n 2e knie operatie)
Zij, die mij moesten onderzoeken en begeleiden, hebben mij, met raad en daad, bijgestaan, goedgekeurd, voor mijn volgende operatie.
De boeven……direct na m’n 82ste kruisje…

Ik heb vandaag, het feestelijk gevoel, dat ik naar de volgende klas mag.
’t Is wel zo; ouwe k?arren, krakende schepen, gaan lang mee.
Vrgr. Geep

Ps. Ben bevorderd, van 9 tabletten, naar 3 pillen per dag!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door jdbvos »

Gaat goed, Geep ! Gefeliciteerd alvast !
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door v+d »

Geep, het is toch bijzonder dat we met hier en daar een reservewiel aan de gang kunnen blijven.
Het lijkt wel machinistenwerk :wink:
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Knisten »

'k Weet eigenlijk niet goed of dit het juiste topic is om mijn "hersenspinsels" te plaatsen, maar andere topics leken me me minder goed. Net even een uurtje op Facebook doorgebracht en het overgrote deel daarop stemt niet tot vreugde. Eerder tot geweenklaag en tandengeknars. Zelfs zes zakken zout helpen niet ter vervanging van dat korreltje... Hieronder volgt wat ik meende daar te moeten plaatsen:

Ondanks -of dankzij- het feit dat ik nu in de Verenigde Staten leef en werk, volg ik het nieuws vanuit Europa en met name Nederland, op de voet.Ik ben en "voel" me nog steeds een Nederlander, alhoewel dat, vooral het gevoel, tanende is Hier is ook niet alles "koek-en-ei", verre van dat, maar we hebben hier niet die "krampachtige. opgelegde, politieke correctheid" en dat, op zichzelf, is al een verademing! Ik lees me suf... Opus Dei. complottheorieën hier, Circle-9 excessen daar, koningshuizen verbonden met lugubere jachtpartijen. New World Order, Rotschild's en Soros verder in 't verhaal. Wie het weet mag het zeggen. Ik weet zo langzamerhand niet meer wat er nog "echt" is in deze verrotte wereld. Mij is altijd voorgehouden en geleerd om het goede in de mensheid te veronderstellen en daar na te leven. Ongetwijfeld heb ik daarbij fouten gemaakt en daar heb ik spijt van. Maar zo als de gehele wereld nu werkt? Ik weet het niet meer, weet het ECHT niet meer. Wat was het leven als eenvoudig zeeman toch mooi, niets van dat -bovenstaande- alles. Gewoon je job doen, met respect voor je mede-opvarenden en je aanpassen aan de zeden en gewoonten van het land waar je dan -toevallig- was. Dat lijkt me toch niet zo heel veel gevraagd? Seks, politiek en geloof, die discussies gingen we uit de weg aan boord om dat ze vaak leidden tot problemen. Het "uit-de-weg-gaan" was natuurlijk geen oplossing, maar het zorgde wel voor een beter leefklimaat , zo je wilt verdraagzaamheid.onderling. Dat die dialoog ooit eens aan "de wal" gevoerd zal moeten worden staat buiten kijf, maar dan wel zonder de "ene" partij in een slachtofferrrol en de andere partij als "zijnde" superieur. "ONS" Nederland heeft zijn sporen wel verdiend op het gebied van immigratie en bovenal tolerantie. Chinezen, Hugenoten, Hongaren, Italianen, Indonesiers, Spanjaarden. Vietnamese (boot-vluchtelingen). om er eens een paar te noemen en allemaal integreerden ze volledig en -what's more- volwaardig in "onze" maatschappij, in "ons" bestel, zonder ooit één wanklank en werden zo een waardevolle aanvulling op "ons" Nederland. En daar ontbreekt het aan bij de huidige vloedgolf aan zogenaamde vluchtelingen, voor wie "God-noch-gebod" geldt. behalve de sharia... Het wordt tijd dat deze -om in nautische termen te blijven- tsunami wordt gekeerd, al was het maar ter bescherming van Europa in het algemeen en Nederland in 't bijzonder. Want dat dit niet zo langer door kan gaan is een ieder wel duidelijk.Ik. en ongetwijfeld velen met mij, weten de oplossing van dit dillema niet, maar een stop op immigratie zou een begin kunnen zijn. Niet dat vrijblijvende, dat makkelijke... 'k Zal maar niet uitwijden over hetgeen ik heb moeten doen alvorens mijn "Green Card" te krijgen. Dit wilde ik even kwijt, na een klein half-uurtje op Facebook, waar het ene na het andere schandaal, het ene na het andere "slechte nieuws" elkaar opvolgt, met slechts af en toe een klein zonnestraaltje aan "goed" nieuws... Het ga jullie allen goed !

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Knisten »

Op de valreep bedenk ik me zo nog even wat:

Zou het geen goed idee zijn om de hele regering te vervangen door de "etat-major" van een willekeurig koopvaardijschip ? De intra-departementele problemen nemen we op de koop toe en het "torentjes-overleg" in de Ambuggie. We hebben tenslotte nog 3 miljoen over !

Just kidding,
Dirk










op
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door v+d »

Ahoy Dirk,

Ik ben pas 75 jaar en verbaas mij nog elke dag over de wereld om mij heen.
Tot mijn vijfenzestigste verjaardag heb ik veel buiten Nederland gewerkt en niet op de mooiste plekkies en ook niet met het mooiste werk.
In dit land zijn we op zijn minst een beetje verwend, het is hier prachtig en prima in orde vergeleken met vele andere plaatsen op de wereld.
De Achterhoek waar ik niet geheel toevallig woon is in het bijzonder meer dan prettig en goed.

Nederlanders hebben wel een groot probleem, na de tweede wereld oorlog was delen heel gewoon en werken niets bijzonders.
Nu is werken niet erg populair en delen al helemaal niet bij hele volksstammen. We weten al heel lang dat diegenen die relatief veel hebben moeten gaan inleveren omdat er velen zijn die niets hebben. Een moeilijke zaak want wat is weinig en wat is veel of teveel?

Jij en vele anderen zijn verhuisd naar andere landen omdat het hier te vol was of om andere al dan niet dwingende redenen.
Prima had ik ook gedaan als ik beter had opgelet. Ik kan mij heel goed voorstellen dat er overal op de wereld mensen rondsjouwen met een blik gericht op Europa denkend: "Daar moeten we zijn, werk en eten" .

Als we dat willen stoppen moeten we zorgen dat "Daar" werk en eten komt, maar helaas is vluchten handel en politiek geworden.

Ik ga onder de notenboom in het zonnetje zitten. Dit probleem moet helaas door de jongeren onder ons opgelost worden.
Jongeren die we overigens zelf opgeleid en begeleid hebben, dus oogsten we dat wat we zaaiden.

We doen ons uiterste best om d.m.v. automatisering en robotisering de mensen van het werk af te houden, waar we eigenlijk zouden moeten zorgen voor werk. Ook werk voor de minder handige en minder geleerde onder ons. Immers als je werkt verveel je je niet en zorg je voor een inkomen.

Eenvoudig voorbeeld: We staan als bejaarden te klooien bij allerhande onbegrijpelijke kaartjesautomaten.
Die dingen gaan stuk en zorgen voor ergernis. In kleine kernen zijn geen bankfilialen en winkels meer enzovoorts.
Bij al dit soort gedoe zijn mensen uitgeschakeld en als troostprijs is er werk gekomen voor hoger geschoolden.
We hebben juist eenvoudig werk nodig!
Vreemd genoeg klagen de werkgevers dat er geen ongeschoolden zijn om te komen werken.
Dus dat werk Dirk, doen nu de mensen die de moed hadden naar Nederland te komen .
Er veranderde dus geen reet in al die jaren, alleen de locaties en de spelers denk ik :( :wink:


Plaats reactie