Toen geluk nog heel gewoon was

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door v+d »

Mooi en gefeliciteerd, en nu oefenen voor de vierdaagse want een elfstedentocht zit er niet meer in denk ik :wink:

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door jdbvos »

Mooi, Geep ! Gefeliciteerd !
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door rspeur »

Klasse.
Rene
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Patru (R.I.P)

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Patru (R.I.P) »

Geep gaat voor de ronde van West-Friesland.
Je bent een "ouwe taaie", Geep.
Vertel binnenkort weer eens een belevenis.
Groet en goed herstel, Paul G.
JaapTermes
Berichten: 874
Lid geworden op: 25 apr 2006 19:47
Locatie: Heemskerk

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door JaapTermes »

Beste Geep,
Ik hoop dat U weer gaat lopen als een kievit
maaar........... ik had U een PB tje gestuurd is dit wel aangekomen of al gelezen /
groet

Jaap Termes
ja
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Geep »

Ik heb de moed gevonden nu een groot project, uit te voeren, misschien wel de laatste zwaarste klus ooit!
Al mijn foto’s, dia’s, en smalfilm dubbel 8 &; super 8, digitaal, overzetten.
Heb maar vier voorbeelden Jacob Olie, Herman van der Horst; ex Passagier KNSM.,
Cas Oorthuis, mijn buurtgenoot, en Philip Mechanicus, mijn school en jeugdvriend.
Als eerste wil ik al mijn films, van af 1961 veilig stellen, voor al de filmopnamen, ruim 55jr.oud
tijdens mijn buitengaats, bestaan.
Scheepsmaten die je vergeten zijn, en binnen een tel je hen terug herkent.. met de ,,Oranje’’
naar Majorca, op de JvO. de Rode zee, invaart, aan een pier in New York,
de JvO als een streepje, aan een pier ziet liggen vanaf de Empire Building.
Door het Panamakanaal heen dendert, trap op, trap af!.
Foto’s van onbekende rietenrokjeseilanden, zomaar, misschien heb ik u ooit aan boord gefilmd, gefotografeerd,
U, uitgescholden, omdat ik de wal niet op mocht.
Niemand heeft mij herkent op de Zaandam, toch voel ik mij veilig, ik kwam altijd weer veilig in de thuishaven.
Zelfs op de Zaandam!
O, ja het medisch bulletin, trappen lopen, fietsen, en vooral de hond uitlaten, het gaat me goed!
Vrgr. Geep
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door leo-shof »

O, ja het medisch bulletin, trappen lopen, fietsen, en vooral de hond uitlaten, het gaat me goed!


Dat is mooi om te horen Geep
duimpie.jpg
duimpie.jpg (26.08 KiB) 7034 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door jdbvos »

Geep, ga met je films naar het Audio&beeld-Archief.
Daar willen ze dergelijke beelden héél graag hebben, en in grote dank krijg je ze allemaal gedigitaliseerd op dvd's....
Althans: zo ging het met de films van mijn vader, en zelfs die van mijzelf...
Ze zijn heel blij met beelden, waarvan de maker toelichting kan geven op alles.
Dat geldt trouwens ook voor foto's, en dan natuurlijk het liefste mét de negatieven !
Dan heb je het allemaal digitaal, en zij zijn blij met uniek 'nieuw' materiaal/documentatie MET verklaringen en/of uitleg.

Bel ze eens op, Geep !

Vergeet niet: het is UNIEK !!
Oost, west...ook best
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat lijkt me een heel goed advies.
Maar vooral gefeliciteerd met je voorspoedige herstel, Geep.
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Geep »

Heren dank voor u wensen wegens mijn vitaliteit, dank voor uw geduld, dank voor uw raad.
Ook mijn dank, voor de ondersteuning,
Uw suggesties, worden niet door de wind uiteengeslagen, toch ben ik voorzichtig, zuinig met mijn beschreven leven!
Iets wat u mij niet kwalijk kan nemen…..
Vanaf het eerste jaar (1942 ) om te beginnen met het wantrouwen, dat ik mijn hanenpoten, mijn verhalen thuis onder de aandacht bracht! Hoe vaak ik naar mijn kop geslingerd, kreeg…….Je liegt dat je barst……
Ik ging gewoon door, gesteund door mijn Juf en mijn beide meesters. Die mijn verhalen op waarheid onderzochten, met verbeteren, de juiste correcties (ene makke als ik wist wat dat was)?
Goed het was wel de taal van een jochie, die was blijven zitten in de eerste klas. (ook in de 4e klas)

Dit secreet blijft stug doorgaan, krijg wel steeds raad, voor het herstellen van mijn verhaal verloop.
Voltooi je verhaal in Artis, niet verder doorgaan op de boerderij van Opa.
Blijf met relletjes wel op de Dam! Stap niet gelijk over naar een matpartij, op het Rembrandtplein

Schrijf wel aanschouwelijk, duidelijk beeldend wat ziet: een plastische voorstelling; plastisch vertellen;
Bij voorbeeld ,,m’n hut-maat wil douchen, kleed zich in onze hut uit, stapt in zijn geboortepakkie, de gang op, met zichtbare kaantje’s……..

Ik hield mij aan de wijsheid, van mijn gymnastiekmeester. Volgde zijn raad tot nu toe. Ruim 75 jr
U heeft enkele van schrijfsel, gelezen. Nog bedankt voor de commentaren, altijd positief.

Wat weerhoud mij, de bemoeienis v/d redacties, de bemoeienis van betrokken instanties, de bemoeienis, van enkelen, waaraan ik (1: een vraag) stel om mijn verhaal compleet maken, op m’n gvd.
krijg, waar ik de moed vandaan haal, over de privacy van een klein joods jongetje [ Mordchel ] niet ouder dan 6 weken te vragen te praten, Begin van dit jaar heb ik de z/w. trouwfoto op internet van zijn ouders gevonden.
7 Mei 1945, de scene / Schietincident, op de Dam is al jaren en jaren bekend, mijn verhaal en aandeel van toen, heb ik een paar jaar geleden onder aandacht van het comité, gebracht!
Deze dag ( u kent mijn stijl ) uitvoerig beschreven, Na de eerstvolgende herdenking komt mijn verhaal, (via hun uitgave, geopenbaard onder mijn aandacht) . Ik weet wat ik geschreven hebt. Het verslag staat al jaren lang vast, En toch hebben zij het aangepast naar hun verhaal naar hun emoties, mijn eigen opmerking, mijn eigen persoonlijk verhaal, mijn eigen gevoelens, en ik….ik mag gvd mijn eigen privacy, niet schenden! Mijn eigen zichtbare getuigenis was gecensureerd.

Vandaar dat ik huiverig ben dat mijn levensverhaal, een Walt Disneystory, gaat worden.
Op m’n donder ga krijgen, omdat ik mij eigen steil wil aan houden!
Groetjes, Ouwe Geep, ik ben en blijf een opstandige Tweeling!


Plaats reactie