Brabant live:

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Man bijt agent in linkerzij

kropswolde - Een 25-jarige snorfietser uit Groningen heeft in recreatiegebied Meerwijck in Kropswolde een politieman in de linkerzij gebeten. Dit gebeurde toen agenten de Stadjer in de boeien wilden slaan.

De verdachte was direct agressief en beledigde de politieagenten. Met gepast geweld werd de Groninger overmeesterd.

De snorfietser reed met hoge snelheid op de Waesingeweg. De politie wilde hem aanhouden maar de man weigerde te stoppen, waarna hij uiteindelijk werd klemgereden. De agent moest de wond laten behandelen

Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Omdat BRABANT LIVE ook veelal gebruikt wordt, met berichten van buiten de regio, moeten we misschien deze TOPIC misschien maar veranderen in Live Nederland, want anders denk ik dat we de Brabo's te kort doen, met berichten van buiten de regio.Zo dat iedereen z'n plaatselijke,cq nieuws kwijt kan.
Dus maak ik alvast een beginnetje:
* Schoonmaakmiddelen in ijs

De Consumentenbond heeft schoonmaakmiddelen gevonden in ijs, maar
over het algemeen was de bond wel tevreden over de hygiene in de
ijszaken. In totaal werden twintig ijssalons twee keer bezocht. Van
de veertig onderzochte ijsjes waren vier niet in orde. Bij een
ijssalon in Zeist werden ook bij het tweede bezoek schoonmaakmiddelen
aangetroffen, bij een andere ijsjesverkoper in Wassenaar was de
concentratie van een veelgebruikt desinfectiemiddel erg hoog. De
Consumentenbond heeft haar bevindingen overhandigd aan de
Keuringsdienst van Waren.

Afbeelding
Met dit ijs was vroeger niks mis mee.
groetjes ruud
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Uit de persberichten politie regio Brabant-Noord:
DIEFSTALLEN TIJDENS WEEKMARKT

Uden - Maandagmorgen zijn ten minste twee personen slachtoffer geworden van diefstal tijdens de wekelijkse markt in Uden.
Een 52-jarige vrouw uit Volkel had haar boodschappentas met daarin haar handtas om de rolstoel van haar moeder gehangen. Tijdens het winkelen zijn beide tassen ongezien weggenomen. Toen de vrouw vervolgens om zich heen keek zag zij de tassen onder een kledingrek bij een marktkraam liggen. Haar portemonnee met ongeveer 150 euro, rijbewijs, bankpas en mobiele telefoon bleken weg te zijn.

Terwijl zij bij een marktkraam stond om iets te zoeken werd van een 64 jarige vrouw uit Sint Oedenrode haar portemonnee met 100 euro en een bankpas gestolen.Toen de politie op de hoogte kwam van de diefstallen is, teneinde verdere diefstallen te voorkomen, onmiddellijk door twee man voetsurveillande op de Markt verricht. Daarna zijn er geen aangiftes meer ontvangen.

groetjes ruud
PS.Zou de politie weleens gehoord hebben van preventief surveilleren?
Als het kalf verdronken is delft men de put.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Dit kwam zojuist binnen:
bron:RNW NIEUWS-NED

* Vrijspraak gevraagd bij kluisjesroof

Het Openbaar Ministerie in Breda heeft vrijspraak gevraagd voor drie
verdachten van een kluisjesroof in een bank. Op een vrijdag in mei
vorig jaar lieten twee of drie mannen zich opsluiten in een bank,
waarna ze in 65 uur tijd zeshonderd kluisjes openbraken. Toen de bank
's maandags weer openging werd een medewerkster overmeesterd, waarna
de overvallers ervandoor gingen met 940.000 euro, sieraden en
waardepapieren.
Volgens getuigen hebben de verdachten kort na de roof veel geld
uitgegeven en heeft een van hen een pakket gestolen aandelen in zijn
bezit. Maar harde bewijzen dat ze de bank hebben overvallen, zijn er
volgens het OM niet. De officier van justitie voegde hier opmerkelijk
genoeg aan toe dat de roof ouderwets vakwerk betrof, waarvoor je
eigenlijk alleen maar bewondering kan hebben. Verder wees hij erop
dat er minder geweld is gebruikt dan bij een gemiddelde tasjesroof

groetjes ruud
PS.U LEEST HET GOED"VRIJSPRAAK",zijn nu HELEMAAL van de pot gepleurt :!: Dat zooitje[OM] heeft echt een klap van de malle molen gehad,zal wel door het weer komen, VOLKOMEN MATTEKLAP
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Hier weer een berichtje:
* Verblijf aan Spaanse Costa uit AWBZ-pot

Ziekenfondspatienten kunnen binnenkort naar verpleeghuizen aan de
Spaanse kust, waarbij ook het verblijf wordt betaald uit de Algemene
Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ). Daarover wordt vrijdag een
akkoord ondertekend door zorgverzekeraar Agis en een aantal
zorgaanbieders. Agis wijst erop dat de geboden zorg in Spanje veel
goedkoper is dan in Nederland, zodat de AWBZ-pot zelfs wordt ontlast.
Vooralsnog zijn er slechts vijftig plaatsen beschikbaar in twee
Spaanse verpleeghuizen. Zorgaanbieder Royalcare Residence hoopt een
derde locatie in gebruik te nemen. Bovendien zegt Royalcare
vergevorderde plannen te hebben voor een verpleeghuis in Suriname,
waar Surinaamse Nederlanders terecht kunnen. De kosten daarvan zouden
de helft bedragen van verpleging in Nederland
groetjes ruud
PS.Kijk dat bedoel ik nou:Als Agis er maar beter van wordt, als ze MOETEN betalen, na een verloren rechtzaak zijn ze niet zo vlot, ik wacht nog steeds :oops: :oops: op een door de Raad van Beroep veroordeelde Agis
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Die PS. heeft z'n uitwerking:
quote:
PS.Kijk dat bedoel ik nou:Als Agis er maar beter van wordt, als ze MOETEN betalen, na een verloren rechtzaak zijn ze niet zo vlot, ik wacht nog steeds op een door de Raad van Beroep veroordeelde Agis.
unquote:
Ik was al begonnen met wat kritiek op 't web te zetten bij de diverse nieuwsmedia, en werd zojuist gebeld door deze club[raad van bestuur] en zij willen z.s.m. met mij om de tafel gaan zitten, dit gesprek vindt as. maandagmorgen bij mij thuis plaats, ik hou jullie op de hoogte.
groetjes ruud
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Ruud,

Ik wens je heel veel succes en dat het geprek maar positief nag zijn.

gr Gerrit
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Gerrit,
Yep en bedankt, ik zat de laatste dagen steeds meer op hete kolen, want ik hoorde maar niets, plus dat m'n advocaten zeiden, dat IK maar initiatief moest nemen, en dat zij dat niet konden, vanwege de geldende juridische correspondentie; en dat heb ik dus op MIJN manier duidelijk gemaakt.
groetjes ruud
John Vrijdag

Nieuwe Buren

Bericht door John Vrijdag »

In dit Indianendorp hebben we nieuwe buren gekregen.
Een buurman die netjes gedag zegt en een knappe buurvrouw met een leuk wit hondje.
De buurman komt uit Bergen op Zoom en is politieagent op het Marconiplein in Rotterdam.
We maakten een praatje over het wel en wee op de Schiedamscheweg en zo blijven we op de hoogte van onze vroegere buurt.
Toen hij verder liep met z'n hondje zei hij "DE MARZEL" en dat hoor je niet veel midden in Brabant.

Gr.John
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Het gesprek op niveau met de Agis, heeft een goed verloop gehad.Er zal zo spoedig mogelijk naar een oplossing worden gezocht, en dit zal plaats vinden op "HOOG NIVEAU" opdat het niet in één of andere bureaulade terecht komt; de sercretaris van de Raad van Bestuur zal zich persoonlijk inzetten voor deze zaak.Er zal worden gesproken met ALLE partijen, die hierbij betrokken waren,d.w.z. de Ziekenfondsraad[thans CvZ]Dijkzigt[thans AZR]VGZ en ANOZ[thans Agis] zelf.Men zag de ernst van de zaak in, en hopen dat er zeer snel een besluit genomen kan worden, dus wachten we maar weer af.[Hoe lang nog?]'t Zal mij benieuwen,wanneer ik de verlossende uitslag mag ontvangen.
Wordt vervolgd....
PS.Mail ontvangen van de Secretaris Raad van Bestuur:
Er is reeds contact gemaakt met de VGZ en deze hebben zich bereid verklaard om mee te denken over een oplossing[bijv. inschrijving met terugwerkende kracht] en ook de CVZ[Alg.Dir.]wenst met spoed een gesprek met de juristen van de partijen om te zien of er een oplossing kan komen[kosten ten last Algemene Kas].Vandaag [17-08-2004]wordt er contact gezocht met AZR.Het kan dus wel!
groetjes ruud


Plaats reactie