Brabant live:

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Ruud (R.I.P.)

Brabant live:

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Allemaal,
Helaas is dit [nog] niet uit Brabant, maar wel typerend,voor de drinkebroers,dit bericht kwam mij zojuist binnen rollen, werd ook op 't Journaal al belicht,het gaat nlm. over het drankje Absinthe, alwaar men ,volgens de geschiedenis de groene Fée, zou zien,na het nuttigen hiervan;vanwege mijn studie heb ik hier ook vroeger veel over moeten lezen,en moeten leren,wat mij toen is bij gebleven,was het verhaal van één onzer docenten, en die had er een mooi verhaal over, wat gelijk verbonden werd met het bekende "pastis"gebruik in Frankrijk; er was ooit in Frankrijk een wet aangenomen dat deze pastisachtige drankjes geserveerd dienden te worden met een karaf water; de Franse Militairen, kregen in diensttijd dan ook ruimschoots hun Gauloises Caporal[off. Gitanes] en dus ook hun Pastis[Absinthe], tegen belachelijke prijzen,en dus werd er zéér veel genuttigd en dat heeft in de Algerijnse oorlog zijn tol geëist, en zijn veel soldaten blind geworden van dit drankje, omdat zij wel de Absinthe hadden,maar geen water, en dan wordt dit een gevaarlijk drankje.Er werd zelfs in de jaren,dat Frankrijk overzee bezig was met het veroveren van de diverse eilanden, dit meegeven om ziektes te voorkomen, nu hoor ik die meneer op de TV zeggen, dat vele Nederlanders,als zij in Frankrijk zijn dit veel drinken, nou ik weet wel beter, want een Pastis'je OK, maar geen absinthe als je daar de bijwerkingen ervan weet.
groetjes ruud
PS. Ik kan helaas nog geen plaatjes cq foto's erbij plakken, dus wacht wel dat deze erbij gezet worden
Hier het persbericht:
* Rechter laat 'groene fee' uit de fles

De rechtbank in Amsterdam heeft het verbod op de alcoholische drank
absint buiten toepassing gesteld. De Absintwet uit 1909 verbiedt het
groene drankje in Nederland dat de betoverende bijnaam groene fee
meekreeg. Volgens de rechtbank is de Nederlandse wet ingehaald door
Europese regels. Absint mag worden verkocht zolang de werkzame stof
thujon binnen de Europese norm blijft.
De zaak was aangespannen door de Amsterdamse slijter Menno Boorsma.
De Keuringsdienst van Waren nam in februari vorig jaar een fles
absint bij hem in beslag. In plaats van de boete van 450 euro te
betalen, begon de slijter een proefproces.
In de rechtbank in Amsterdam vierde Boorsma de uitspraak op gepaste
wijze: met een fles absint.

Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Zo deze weer uit de regio:

WINKELDIEF AANGEHOUDEN

Boxtel - Een 35 jarige man uit Boxtel is op 23 juli 2004 aangehouden ivm diefstal van levensmiddelen twv € 4 uit een winkel aan de Van Beekstraat te Boxtel. Hij kreeg een boete van € 115.

groetjes ruud
PS.Je zal maar honger hebben

bron:Politie Persberichten
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Hier weer iets:



Cum laude zonder les

Zaterdag 24 juli 2004 - Den Bosch - Johnny Weber uit Den Bosch is cum laude geslaagd voor drie schoolvakken. Het staat zwart op wit op de certificaten. Alleen heeft hij de cursussen nooit gevolgd.


Een 9 voor tekstverwerken, een 8,5 voor ICT en nog eens een 8,5 voor internet- en netwerkgebruik. Wilma Hermans is apetrots op haar 19-jarige zoon. Hij kreeg deze week certificaten opgestuurd van de drie cursussen die aan het Koning Willem I College in Den Bosch worden gedoceerd. Het is ook iets om trots op te zijn, ware het niet dat Johnny nog nooit aan een van de cursussen heeft deelgenomen. Koen Free, algemeen directeur van het Willem I: "žWe hebben dit jaar 2200 geslaagden, dus dan kan er wel eens iets misgaan. Hoewel het natuurlijk nooit mag gebeuren."

groetjes ruud
PS. Foutje meneer Sonnuhhberg!!!!

bron: Brabants Dagblad
John Vrijdag

Re: Brabant live:

Bericht door John Vrijdag »

ruud schreef:Ahoy Allemaal,
Helaas is dit [nog] niet uit Brabant, maar wel typerend,voor de drinkebroers,dit bericht kwam mij zojuist binnen rollen, werd ook op 't Journaal al belicht,het gaat nlm. over het drankje Absinthe, alwaar men ,volgens de geschiedenis de groene Fée, zou zien,na het nuttigen hiervan;vanwege mijn studie heb ik hier ook vroeger veel over moeten lezen,en moeten leren,wat mij toen is bij gebleven,was het verhaal van één onzer docenten, en die had er een mooi verhaal over, wat gelijk verbonden werd met het bekende "pastis"gebruik in Frankrijk; er was ooit in Frankrijk een wet aangenomen dat deze pastisachtige drankjes geserveerd dienden te worden met een karaf water; de Franse Militairen, kregen in diensttijd dan ook ruimschoots hun Gauloises Caporal[off. Gitanes] en dus ook hun Pastis[Absinthe], tegen belachelijke prijzen,en dus werd er zéér veel genuttigd en dat heeft in de Algerijnse oorlog zijn tol geëist, en zijn veel soldaten blind geworden van dit drankje, omdat zij wel de Absinthe hadden,maar geen water, en dan wordt dit een gevaarlijk drankje.Er werd zelfs in de jaren,dat Frankrijk overzee bezig was met het veroveren van de diverse eilanden, dit meegeven om ziektes te voorkomen, nu hoor ik die meneer op de TV zeggen, dat vele Nederlanders,als zij in Frankrijk zijn dit veel drinken, nou ik weet wel beter, want een Pastis'je OK, maar geen absinthe als je daar de bijwerkingen ervan weet.
groetjes ruud
PS. Ik kan helaas nog geen plaatjes cq foto's erbij plakken, dus wacht wel dat deze erbij gezet worden
Hier het persbericht:
* Rechter laat 'groene fee' uit de fles

De rechtbank in Amsterdam heeft het verbod op de alcoholische drank
absint buiten toepassing gesteld. De Absintwet uit 1909 verbiedt het
groene drankje in Nederland dat de betoverende bijnaam groene fee
meekreeg. Volgens de rechtbank is de Nederlandse wet ingehaald door
Europese regels. Absint mag worden verkocht zolang de werkzame stof
thujon binnen de Europese norm blijft.
De zaak was aangespannen door de Amsterdamse slijter Menno Boorsma.
De Keuringsdienst van Waren nam in februari vorig jaar een fles
absint bij hem in beslag. In plaats van de boete van 450 euro te
betalen, begon de slijter een proefproces.
In de rechtbank in Amsterdam vierde Boorsma de uitspraak op gepaste
wijze: met een fles absint.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Jos & Jannuh,
Bedankt voor het platsen van de plaatjes, ik hoop dat ik ze gauw ook zelf op kan zetten, helaas 2 dezelfde, en 1 ontbreekt nog, DE GROENE FÉE uit het glas.Maar dat mag de pret niet drukken.
groetjes ruud
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Leuk John, dat je ook ben aangeland op het nieuwe forum.
Wat mij betreft van harte welkom.

Gr. Harry
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Verjaardag vierder

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:D Zeg eh Hogeboom C. ik dacht dat jij een verjaardag had te vieren??? :D
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
John Vrijdag

Hallo Harry

Bericht door John Vrijdag »

Hallo Harry,

Er was een kleine storing maar ik ben er nu toch.

Groeten John
shipwis
Berichten: 602
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:19
Locatie: rotterdam

Bericht door shipwis »

:lol: :lol: :lol:
leuk, dat jullie er ook zijn (althans de meesten)
:D :D :D pete
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Allemaal,
Ditmaal weer een stukje nieuws gelezen,géén Brabant, maar toch.

BINNENLAND
Dode door explosie op Nederlandse gastanker

ESSEN (ANP) - Door een explosie op een Nederlandse gastanker is in de nacht van zaterdag op zondag in de Duitse stad Essen een man om het leven gekomen. Het slachtoffer zou de kapitein van het schip zijn. Een bemanningslid raakte volgens de politie gewond.

Twee van de tien tanks op het schip explodeerden door een nog onbekende oorzaak, waarop het schip vlam vatte. De brandweer kreeg het vuur binnen anderhalf uur onder controle, maar het schip liep aanzienlijke schade op.

De gastanker had zaterdag in de haven van Essen zijn vracht gelost en was in de stadshaven voor anker gegaan.


SP!TS Actueel, zondag 25 juli 2004, 07:46

PS. Zal de regering wel weer zeggen, zie je nu wel, dat kan er met gas gebeuren,dit ivm het sluiten van LPG stations in de woonwijken.


Plaats reactie