Brabant live:

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,

Ik geloof dat 't zo moet:

http://members.chello.nl/~r.duin/sluis7.jpg

groetjes ruud,'t lijken nu wel de sluizen van IJmuiden,hihihi

Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,

Welliswaar niet erg actueel, maar toch:

* Verdachte vlucht met politieauto

Twee politiemannen stonden raar te kijken toen een verdachte er
zondagavond vandoor ging met hun politieauto. De agenten wilden een
22-jarige Eindhovenaar in Veldhoven aanhouden, omdat hij was
doorgereden na een aanrijding op de Markt in Bladel.
De politiemannen zagen de verdachte toevallig staan naast een auto
die voldeed aan de beschrijving. De agenten stapten uit en liepen
naar hem toe, waarop de verdachte plotseling hard naar de politieauto
rende, instapte en wegreed. De politieauto werd even later
onbeschadigd iets verderop teruggevonden. De verdachte, die onder
invloed was, zit inmiddels vast.
Volgens een politiewoordvoerder overkomt het de agenten geen tweede
keer. 'Voortaan zullen ze niet vergeten het sleuteltje uit het
contact te halen' :wink:

groetjes ruud
PS.Verdachte heeft zich zelf gemeld :!:
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Dit is geen Brabants Nieuws, maar zal toch veel mensen aanspreken:
Eén op vijf de straat op om prepensioen

ROTTERDAM, 3 AUG. Eén op de vijf Nederlanders wil 'zeker' actie gaan voeren tegen het kabinetsplan om de fiscale ondersteuning van het prepensioen af te schaffen. Dat blijkt uit eigen onderzoek van TNS NIPO.
Het onderzoeksbureau legde begin vorige maand ruim 1.000 mensen een aantal vragen voor over de kabinetsplannen. Daaruit blijkt verder dat 70 procent van de volwassen Nederlanders het kabinetsbeleid op dit onderwerp afkeurt.
TNS NIPO onderzocht verder in hoeverre mensen bekend zijn met de inhoud van het conflict tussen de vakbonden en het kabinet over een nieuw stelsel van VUT en prepensioen. De onderhandelingen hierover tussen kabinet, werkgevers en vakbeweging mislukten twee maanden geleden. Het kabinet wilde het huidige systeem afschaffen, waarin geen belasting wordt geheven over premies voor collectieve regelingen voor prepensioen vanaf het 60ste jaar. Werknemers kunnen dan alleen vóór hun 65ste jaar stoppen met werken als ze daar individueel voor sparen. De vakbeweging wilde de collectieve regelingen handhaven voor prepensioen vanaf uiterlijk 62,5 jaar. De bonden kondigden na het vastgelopen overleg na de zomer aan gezamenlijk actie tegen het beleid te zullen voeren.
83 procent van de Nederlanders heeft 'iets' over het conflict gelezen of gehoord, en 63 procent denkt dat de uitspraak dat het kabinet ,,wil dat iedereen doorwerkt tot zijn of haar 65ste, tenzij men zelf spaart voor een eigen prepensioenregeling'' juist is. Minder mensen (35 procent) weten dat het kabinet ook de VUT-regelingen wil afschaffen. Ook de inzet van de vakbeweging, die een collectieve fiscale regeling voor prepensioen wil behouden, is relatief onbekend.
De actiebereidheid die het onderzoeksbureau heeft gemeten van 40 procent die ,,zeker'' of ,,waarschijnlijk'' bereid is tot actie, komt overeen met de onderzoeksresultaten van vakcentrale CNV. In dat onderzoek in juni zei 40 procent van de ondervraagden, onder wie ook niet-leden, ,,in zekere mate'' bereid te zijn tot actie. Volgens TNS NIPO betekent de uitkomst van het onderzoek niet dat ruim twee miljoen mensen de straat opgaan. ,,Factoren als tijd (men heeft immers betaald werk) en afstand (demonstraties zijn meestal in Den Haag) zullen zeker van invloed zijn op het daadwerkelijke aantal actievoerders'', aldus het bureau.
3 augustus 2004
groetjes ruud
PS. Zou Jos ook de straat op gaan? :wink:
Bron: NRC/Handelsblad
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,

Zo maar uit Veghel:
Jongen (16) rijdt door na aanrijding

Dinsdag 3 augustus 2004 - Veghel - Een 16-jarige jongen uit Veghel is gisterochtend rond 9.20 uur opgepakt. De jongen was rond 1.40 uur op de Hortensiastraat in Veghel met een auto tegen een geparkeerde auto aangereden en doorgereden. Ook bleek dat hij zonder toestemming de auto van zijn vader had meegenomen en niet in het bezit was van een rijbewijs.

PS. Ben je klaar mee als ouders, valt nog mee dat ie niet gedronken had. :shock:

groetjes ruud

Bron: Brabants Dagblad
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Ditmaal uit Eindhoven:
Woongroep suicidalen in Eindhoven

In Eindhoven kunnen psychiatrische patienten met suicidale neigingen
tijdelijk gaan samenwonen in een zogenaamd bezinningshuis. Dat
schrijft dagblad Trouw.
Doel is mensen met een aanhoudende doodswens met lotgenoten te laten
onderzoeken of hun leven toch de moeite waard is. De woongroep, het
Klaverblad, is bedoeld voor patienten voor wie de reguliere
hulpverlening niet heeft geholpen.
Het project begint volgende maand en wordt gefinancieerd door een
aantal zorgverzekeraars.

PS.De reguliere zorg heeft niet geholpen?Dus maar een experiment. :?: Het is erg genoeg dat deze mensen er zijn, vaak tot overlast van hun zelf,naasten,vrienden,gemeenschap,maar toch?Je hoort zo vaak dat mensen voor een, bijvoorbeeld:een trein willen springen, en dat dan 1-20 x proberen en niet doen,maar diegene, die het gedaan hebben, hoor je nooit en doen het;hoe luguber ook.Lees reacties op de "schoentjes aan dek" :(
Het is in ieder geval, lijkt mij geen prettige werksfeer. :!: voor de hulpverleners.
groetjes ruud.
bron: RWN nieuws on line.
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Hoi Ruud ,het lijkt me ook niet echt goed voor een" potentiele" zelfmoordenaar om met nog een stuk of wat mensen met dezelfde neiging in een huis te zitten.
volgens mij steken ze elkaar aan.
ben het wel eens met de stelling dat alleen diegene die je er niet over hoort het doen.

die er over praten doen het meestal niet, dat is meer aandacht vragen.
hoewel die mensen natuurlijk ook een probleem hebben.
grts jan.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Zelf heb ik eens een tijdje een Kok aan boord gehad die ook bijna dagelijks liep te verkondigen dat hij zich zou gaan verzuipen omdat hij het niet meer zag zitten en zo voort enzovoort...
Op een gegeven moment stond hij in de kombuis boven de volle spoelbak en liet zich weer iets in die richting ontvallen. Omdat ik hem op dat moment goed zat begon te worden heb ik hem van woede in zijn kippenek gegrepen en hem een half minuutje of zo met zijn kop onder water in de spoelbak gehouden en laten spartelen. Toen ik hem er weer uit liet begon hij te schreeuwen of ik wel bij mijn verstand was omdat ik hem g.v.d bijna verzopen had!! Ik heb toen gezegd dat ik hem alleen maar een handje wilde helpen.
De overige 3 maanden géén last meer gehad en naar ik heb gehoord leeft hij nog steeds.

Bert de Boer
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Bert & Jan,
Dat was de beste remedie Bert, ik geloof dan ook niet zo in een soft beleid,waarschijnlijk daarom niet meer in die reguliere opvang, maar wat Jan zegt klopt natuurlijk ook; ik heb altijd geleerd waar je mee omgaat wordt je mee besmet'.
groetjes ruud
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Yep ik weet het,Brabant heeft niks met scheepvaart te doen,dat zegt dit topic al, doch gewone dagelijkse dingetjes die overal en nergens gebeuren,"leesplezier"?
Gezien de gelezen berichten en antwoorden, best redelijk scorend.Ik hoor wel of er mee gestopt moet worden.
Hier deze van vandaag:

HOE LAAT IK MIJN VROUW/VRIENDIN FF EEN AUTO VERDIENEN?
Woensdag 4 augustus 2004 - EINDHOVEN "“ Vijftienduizendtweehonderd euro valt er te verdienen voor 24 vrouwen die bereid zijn zestig dagen in bed te blijven. Dat lijkt misschien een hoop geld, maar de vrijwillige bedlegerigheid dient dan ook een hoger (wetenschappelijk) doel.
De Europase ruimtevaartorganisatie ESA is namelijk op zoek naar kandidaten voor een experiment dat moet bepalen hoe het vrouwenlichaam reageert op gewichtloosheid. Daar is betrekkelijk weinig over bekend omdat slechts een miniem deel van de ongeveer 140 mensen die tot nu toe een of meerdere ruimtereizen hebben gemaakt, van het vrouwelijk geslacht was. Omdat het logistiek onmogelijk en bovendien nogal begrotelijk is om twee dozijn vrouwen de ruimte in te sturen, is gekozen voor een 'bedruststudie'. De proefpersonen blijven daarbij zestig dagen in een bed waarvan het hoofdeinde zes graden naar beneden helt om een staat van gewichtloosheid te simuleren. De vrouwen worden ingedeeld in drie groepen van acht. De 'controlegroep' hoeft niets anders te doen dan in bed te blijven. De tweede groep moet in bed gymnastiekoefeningen doen om in vorm te blijven. De derde groep krijgt extra voedingsstoffen tijdens de proef. Voorafgaand aan en aansluitend op het experiment moeten de kandidaten nog eens twintig dagen beschikbaar blijven voor lichamelijke tests. Kandidaten moeten 25-40 jaar zijn, in de Europese Unie wonen, gedekt worden door de sociale dienst in hun thuisland, in goede gezondheid verkeren en tot 1,85 m lang zijn. Ze mogen niet aan tabak of andere genotmiddelen verslaafd zijn.
groetjes ruud
PS.80 dagen Heren, dat houden we toch wel vol? :wink: :D
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

", gedekt worden door de sociale dienst in hun thuisland, "

Geen wonder dat ze zo lang in bed moeten blijven liggen want daar werken (nou ja) er wel een paar!!

Bert de Boer


Plaats reactie