serieuze waarschuwing

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Plaats reactie
aad overweg

serieuze waarschuwing

Bericht door aad overweg »

serieus bericht!!


* POLITIEBERICHT waarschuwing, geen grapje!
* Zeg nu niet dat gebeurt mij niet!!!!


POLITIEBERICHT



Waarschuwing voor methode van Autodiefstal.


Het schijnen Roemenen te zijn, met dank aan de EEG voor de vrijheid van personenverkeer in de EU.


Attentie,


Blijkbaar bestaat er nu een nieuwe manier om een auto te stelen.
We worden meer en meer met volgende soort klacht geconfronteerd
en wensen iedereen hierop attent te maken.


Het werkt als volgt: u begeeft zich naar de parking waar uw autozich bevindt, opent de deur met de sleutel en stapt in.

U sluit de deuren, steekt de contactsleutel in het slot en trapt de koppeling in om achteruit te gaan rijden.


U kijkt in uw achteruitkijkspiegel en merkt dan plots dat er een blad papier op uw achterruit kleeft. U ontkoppelt de wagen, opent de
deuren en stapt uit om dit papier, dat uw zicht belemmert, te verwijderen.

Wanneer u zich achter de wagen bevindt, duiken plots de dieven op,

die in uw wagen stappen en ermee wegrijden! Uw auto is immers startklaar.


De meeste mensen laten ook hun boord- en identiteitsdocumenten of handtas in de auto liggen.
En als het mis gaat, zullen ze u nog overrijden ook!


WEES GEWAARSCHUWD DAT DEZE LIST STEEDS MEER GEBRUIKT GAAT WORDEN DOOR HET HELE LAND.


* Mocht u dit overkomen, sluit de deuren af en vertrek dan gewoon.
* Verwijder het papier later op een veilige plek.
* Geef deze informatie door aan familie en vrienden en vooral aan de dames,
aangezien een handtas meestal alle identificatiepapieren bevat.


* De dieven zijn dan ook in het bezit van sleutels en adressen!


Met vriendelijke groet,
Politie Rotterdam Rijnmond
Districtssecretariaat d04
kamer C015
Doelwater 5

Groetjes, Aad

Joop Kieviet (RIP)

Re: serieuze waarschuwing

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Zijn er ook taxi's als je wil eten want hier is geen kippenloop of telefoonhokje

Groetjes Joop
Bijlagen
heavyliftancoradk5.jpeg
heavyliftancoradk5.jpeg (221.13 KiB) 4099 keer bekeken
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Re: serieuze hoax

Bericht door Leo Bokkum »

Dat politiebericht is een bekende hoax.

http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=270


Bij www.virusalert.nl kun je dat gratis opzoeken.
Scheelt weer onzinberichten.


Mvg, Leo. :-D
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
Jan Vos

Re: serieuze waarschuwing

Bericht door Jan Vos »

Iedereen kan een abonnement op Virusalert nemen, krijg je ook een nieuwsbrief toegestuurd.
O ja het is gratis.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10601
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: serieuze waarschuwing

Bericht door jdbvos »

hahaha Jan......

we zijn wel echte Groningers, nietwaar ? :-D
Oost, west...ook best
Jan Vos

Re: serieuze waarschuwing

Bericht door Jan Vos »

jdbvos schreef:hahaha Jan......

we zijn wel echte Groningers, nietwaar ? :-D
Denk eerder dat het een Nederlands gebruik is. :lol: :lol:
Jolly Sailor

Re: serieuze waarschuwing

Bericht door Jolly Sailor »

Update AVG virusscanner sloopt Windows

De nieuwe update van alle versies van AVG ziet user32.dll aan voor een Trojan en stopt het in quarantaine. Vervolgens kan Windows niet meer worden opgestart.
Berichten van het probleem doken al snel op diverse internetfora op nadat dit weekend de automatische update was verspreid.
Met het uitvoeren van een scan merkt AVG het cruciale Windows-bestand user32.dll aan als een Trojaans paard, PSW.banker4.APSA, en wordt het bestand verwijderd en in quarantaine gestopt. Als gebruikers hierna hun computer uitzetten, lukt opstarten daarna niet meer en blijft het systeem meteen hangen op een blauw scherm.

Herstelupdate

De foute update geldt voor alle versies van AVG, gratis of betaald, particulier of zakelijk en voor alle Windows-versies. Een woordvoerster van AVG Nederland spreekt van een 'nationale ramp'. "We proberen iedereen te woord te staan, maar de telefoon staat roodgloeiend." De zegsvrouw weet niet hoeveel Nederlanders AVG hebben draaien. De administratie hiervan gaat centraal in thuisland Tjechië.
AVG heeft zo snel mogelijk een nieuwe update uitgebracht die de schade herstelt, maar die werkt alleen voor klanten met computers die de eerste update nog niet hadden opgehaald of hun computer sinds de update nog niet hebben uitgezet. Zij ontlopen een gecrasht besturingssysteem. Desnoods kan een gebruiker handmatig het bestand uit quarantaine halen en terugstoppen in de system32-map van Windows.

Herstel vanaf CD

Minder fortuinlijke AVG-klanten waarvan Windows is gesloopt wordt aangeraden om hun pc op te starten met de originele Windows-cd en te kiezen voor de optie om de installatie 'te herstelen of te repareren'. Wie geen installatie-cd meer heeft, kan met een andere computer een schijfje branden van bijvoorbeeld de bootcd BartePE of een live-cd met Linux erop. In die laatste twee gevallen moet het user32.dll-bestand handmatig worden teruggezet in de juiste map.

Mogelijk alleen XP

Volgens Jonathan Flietstra, hoofd van AVG Nederland, lijkt het erop dat alleen de verschillende versies van Windows XP zijn getroffen door de destructieve update. "Maar ik kan dat nog niet met zekerheid zeggen, we zitten er nog middenin."
Hij noemt de kwestie 'stom, hardstikke stom', en is zelf ook enigszins verbolgen omdat het hoofdkantoor in Tjechië vooralsnog geen informatie heeft verstrerkt en 'de kop in het zand steekt'. "Ze weten dat er iets heel erg mis is, maar het blijft stil aan die kant."
Flietsta heeft de indruk dat gebruikers met een Engelstalige Windows de dans zijn ontsprongen, maar behalve Nederlanders zijn ook Fransen, Italianen en Spanjaarden de klos. AVG Nederland krijgt momenteel zo'n 300 telefoontjes en 'honderden' e-mails per uur te verwerken. Wereldwijd heeft AVG naar eigen zeggen zo'n 80 miljoen gebruikers, zowel gratis als betaald.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10601
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: serieuze waarschuwing

Bericht door jdbvos »

Waarschuwing!!!!


Ik wil iedereen die boodschappen bij de AH doet, waarschuwen voor misleidende praktijken die mij, en naar ik heb gehoord ook een aantal anderen, onlangs zijn overkomen.
Mij overkwam het op de parkeerplaats op de AH in Groningen.
Let op, het schijnt her en der in het land te gebeuren.
Het werkt als volgt:
Twee meiden van begin twintig (vermoedelijk uit Oost-Europa) spreken je hulpeloos kijkend aan op het moment dat je de boodschappen aan het inladen bent.
Ze hebben minirokken, en hele strakke T-shirts aan waar hun borsten bijna uitvallen; je moet een flinke vent zijn om niet te kijken.
Met een erg zielig, maar toch wel geloofwaardig verhaal bedelen ze om een lift naar een plaats in de buurt.
Eenmaal achterin gestapt, beginnen de dames elkaar te betasten, waarbij ze er goed voor zorgen dat je dat kunt zien via je binnenspiegel.
Daarna klimt een van hen naar de voorstoel en heeft orale seks met je .......
Ondertussen wordt door de ander je portefeuille of portemonnee gejat.
Die van mij is afgelopen dinsdag gestolen.
En woensdag…….en vrijdag.
Zaterdag zelfs twee keer!
Donderdag kon ik helaas niet....
:mrgreen:
Oost, west...ook best
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: serieuze waarschuwing

Bericht door Bob R.I.P. »

jdbvos schreef:Waarschuwing!!!!


Ik wil iedereen die boodschappen bij de AH doet, waarschuwen voor misleidende praktijken die mij, en naar ik heb gehoord ook een aantal anderen, onlangs zijn overkomen.
Mij overkwam het op de parkeerplaats op de AH in Groningen.

Die van mij is afgelopen dinsdag gestolen.
En woensdag…….en vrijdag.
Zaterdag zelfs twee keer!
Donderdag kon ik helaas niet....
:mrgreen:
Is dit alleen bij AH? Wij hebben hier geen AH. Jammer.
Mijn complimenten voor je conditie. Woensdag, vrijdag, zaterdag 2x :roll:

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: serieuze waarschuwing

Bericht door Nick »

Bob schreef:
jdbvos schreef:Waarschuwing!!!!


Ik wil iedereen die boodschappen bij de AH doet, waarschuwen voor misleidende praktijken die mij, en naar ik heb gehoord ook een aantal anderen, onlangs zijn overkomen.
Mij overkwam het op de parkeerplaats op de AH in Groningen.

Die van mij is afgelopen dinsdag gestolen.
En woensdag…….en vrijdag.
Zaterdag zelfs twee keer!
Donderdag kon ik helaas niet....
:mrgreen:
Is dit alleen bij AH? Wij hebben hier geen AH. Jammer.
Mijn complimenten voor je conditie. Woensdag, vrijdag, zaterdag 2x :roll:

Bob
Goh wat loop ik toch allemaal mis zo te zien in Nederland :lol: :lol:
En voor al bij AH


Plaats reactie