TeamSpeak

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Plaats reactie
Inkspot

TeamSpeak

Bericht door Inkspot »

Hallo beste Kombuizers!

Ik heb contact opgenomen met onze forumgoeroe Jos Komen en toestemming gevraagd om dit te posten.
Ik weet uit ervaring dat website en forum thingy's enorm veel tijd geld en tijd kosten, echtelijke ruzies niet mee gerekend :roll: :lol: :lol:

Nu had ik een idee, daar ik zelf in het bezit ben van enkel servers, waar ik games op host voor de PCgame wereld heb ik ook de daarbij behorende TeamSpeak servers runnen.
Nu wil het geval dat ik nog niet zo lang geleden een server in het rack heb bijgeplaatst die staat alleen maar loos mee te hobbelen. met 4x500 GB

Nu bestaat er een progje dat TeamSpeak heet, wat in de PCgamers wereld meestal gebruikt voor onderlinge communicatie. ook wordt daar het progje "Ventrilo" gebruikt maar daar voor moet je betalen, dus als rechtvaardige Nederlander vergeten we dat effies!

TeamSpeak is geheel gratis en geschikt voor realtime communications (gesprekken zonder vertraging over de hele wereld) en volkomen veilig zonder spam en alle andere shitzooi.
Het enige wat men nodig heeft is een headset..koptelefoon met microfoon (9€ bij Blokker)
Dan het progamma'tje (TS Cliënt downloaden)op http://www.goteamspeak.com installeren en de aanwijzingen volgen.
Misschien is het leuk idee voor onze buitelandse (geëmigreerde) members in Margate, Melbourne of Griekenland of wat voor landen dan ook om te praten met in Nederland wonende members.
Het is ongeveer als Scheveningen-Radio of ship to ship, kanaal 88 vroeger.. alleen veel helderder net of ze naast je zitten.

Deze hele zooi werkt zelfs op een computer die nog op petroleum loopt om dat het bijna geen geheugen snoept van het systeem, daarom is het ook ontwikkeld, voor de gewone man of computer gebruiker.

Er is al een TS server in de lucht en operationeel jullie kunnen dit uit proberen met elkaar, lijkt het jullie wat dan gaat er een “Privé Kombuispraat TS server” de lucht cq het net op.

Dit is gewoon maar een ideetje!??

Groetjes,
Bert

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.goteamspeak.com
Downloads:
download: Cliënt version
Na het downloaden..installeren en een paar regeltjes invullen

Label: NABV TS server
IP: 84.244.137.67:8768 (let op de dubbelepunt)
Password: nabv
login als Anonymous, dit hoeft maar 1 keer te gebeuren, als er een admin aanwezig is kan hij of zij je registreren.

Voor Nederlandse gebruiks aanwijzing
http://www.ivao.aero/ts/manual_nl/index.html

Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Skype vergeleken met TeamSpeak

Bericht door Vaerderij »

Bert kun je mij, in het kort en niet te technisch, uitleggen wat dit voor voordelen biedt boven skype?
Moi,
Anne
Inkspot

Re: TeamSpeak

Bericht door Inkspot »

Hoi Anne,

Ik zal het in kort proberen uit te leggen, volgens de info die ik heb gekregen uit de gamerswereld daar ik niet zo op de hoogte ben van skype.
Maar ook na wat Googlen "Skype vs TeamSpeak" was er maar een die liever Skype had en dat was Skype zelf :roll:

Skype is en blijft telefoneren maar dan via de computer.
Skype is soms niet gratis. (sommige landen ondersteunen het niet)
Skype is wat audiokwaliteit betreft soms niet zo goed. (ligt er ook aan wat voor mic en hoofdtelefoon je gebruikt)
Skype is wat moeilijker instelbaar.
Met Skype is het wel mogelijk om met webcam tegelijk te werken.

TeamSpeak is daar in tegen een communicatie progamma, zodra je inlogt ben je online en is waar je ook in de wereld woond gratis.
Dat zien mede TS gebruikers ook dat je online bent. (en hoord dat ook door een inlog signaal)
TS heeft Codec's, dat wild zeggen je kan verschillende geluids kwaliteiten selecteren zodat je niet het getik van de klok of het neer zetten van een kopje op de achtergrond hoord.
Het is ook mogelijk om naar andere kanalen te gaan bijv. van Sleepbootkanaal naar Machinistenkanaal of naar wat voor kanaal dan ook..en ook weer terug keren als nog even wat te zeggen hebt
Deze zogenaamde kanalen moeten wel aan gemaakt worden in het progamma, maar dat is 1 minuut werk.
Hier is een voorbeeldtje
Afbeelding
Ook is het mogelijk om met meer dan 100 personen tegelijk in TS te zitten, gebeurd wel niet maar het is mogelijk.
Ook kan je als je ergens een familie/familielid in een verweggieland hebt wonen een uitnodiging sturen en in een apart privé kanaal gaan bijpraten.
Dit in het kort voor meer info heb ik hier een link,
http://www.ivao.aero/ts/manual_nl/index.html
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: TeamSpeak

Bericht door Bob R.I.P. »

[quote="Inkspot"]Hoi Anne,

Maar ook na wat Googlen "Skype vs TeamSpeak" was er maar een die liever Skype had en dat was Skype zelf :roll:

Skype is en blijft telefoneren maar dan via de computer.
Skype is soms niet gratis. (sommige landen ondersteunen het niet)
Skype is wat audiokwaliteit betreft soms niet zo goed. (ligt er ook aan wat voor mic en hoofdtelefoon je gebruikt)
Skype is wat moeilijker instelbaar.
Met Skype is het wel mogelijk om met webcam tegelijk te werken.

Hallo Inkspot,

Ik heb eens gekeken op Teamspeak maar daar snapte ik heel weinig van. Installeren, het was me een raadsel. Skype daarentegen ging heel gemakkelijk. In Nederland mag het dus daar is geen probleem. Het enige punt wat je hebt is dat de geluidskwaliteit van Skype soms wat slecht is. En als meer dan 13 miljoen mensen het gebruiken is het toch wel een teken dat het aardig werkt.
Na een paar goede afpraken via emails kan er tegen lokaal tarief met Verwegiestan gesproken worden. Denk eens aan een bedrijf dat vaak met een leverancier in Afrika telefoneert. (Dit is niet verzonnen maar een bestaand iets).

mvg

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Inkspot

Re: TeamSpeak

Bericht door Inkspot »

Je hebt volkomen gelijk dat er 13 mil. gebruikers zijn, maar het blijft een telefoon en idd je gebruikt zoiets voor zakelijke gesprekken.
Dat komt omdat Skype veel reclame heeft gemaakt en TS heeft dat nooit gedaan dat is ontstaan zo'n 10 jaar geleden en het progamma is geschreven door studenten die begrepen dat er behoefte in de gamewereld was aan communicatie, die in teamverband speelden.
En het is nu overgenomen door een groot bedrijf.
Het over de hele wereld toe gestaan!

Maar voor gezellig kletsen onder elkaar is TS het meest aangewezen en gratis over de hele wereld
De mogelijkheden met TS is ongekend, maar de meeste die er nooit van gehoord of mee gewerkt hebben vinden het meestal een vreemd iets.
TS wordt over het algemeen gebruikt door PC gamers omdat het veel directer is geen vertragingen dus bijna realtime (in de overdracht van gesprekken)

TS Downloaden en instaleren dat is niet moeilijk het komt alleen vreemd over.
Gewoon downloaden van www.goteamspeak.com, de Client version
Downloaden naar je buroblad, van af daar klick je op het TS icoon en de rest gaat vanzelf.
Dan verschijnt er dit,
Afbeelding
Click op connect..click dan met rechtermuisknop op server..select ad server, vul in NABV TS server.
Dan gewoon het zelfde in vullen wat er rechts in het grijze vak staat, that's all.

Lijkt moeilijk vooral als je voor het eerst ziet maar het is het niet.

Oh ja, vergeet ik nog het aantal TS gebruikers staat bijna op 2 miljard en dat is geen geintje!

Groetjes,
Bert
Jolly Sailor

Re: TeamSpeak

Bericht door Jolly Sailor »

Oh ja, vergeet ik nog het aantal TS gebruikers staat bijna op 2 miljard en dat is geen geintje!

En dat op een wereldbevolking van ongeveer 6,8 miljard. :lol: waarvan de meesten geen computer hebben laat staan een internetverbinding.
Inkspot

Re: TeamSpeak

Bericht door Inkspot »

:lol: ik zei bijna, China en Korea zitten de meeste, Google maar is!
Grtz,
Bert

:oops: sorry! Ik heb weer gegoogled, K#T nullen ook.. idd het moet 200 miljoen zijn, 198 mil. en nog wat om precies te zijn.
Ik zat er niet ver naast..toch?

Grtz.
Bert


Plaats reactie