Giftig melamine.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Plaats reactie
Gerard

Giftig melamine.

Bericht door Gerard »

Beste mensen: Het is geen prettig onderwerp, dat weet ik heel goed. (Het volgende is mijn persoonlijke mening)
We hebben allemaal gelezen en gehoord van dat melamine schandaal in China. Giftige vloeibare plastic aan melk en babyvoeding toegevoegd, en meer dan 500.000 babies zwaar ziek en velen een akelige dood gestorven. We hebben ook gelezen dat dat geboefte in die regering hun eigen biologische farms hebben voor hun eigen voedsel, en dat zij dit al twee jaar weten en het onder de mat hebben proberen te vegen. En we weten ook dat onze eigen overheden ons vertellen dat alles ,,veilig"is en we ,,niks te vrezen hebben" terweil ze zelf alleen hun vreten van biologische bedrijven betrekken en liegen dat ze barsten. Maar: Er zit hier een maar aan vast. Het is GEEN ver van m`n kooi show, het is ook hier aan de gang. 90% van alle Chinese producten bevat nu die giftige rommel, NEGENTIG procent: In China gemaakte noedels, bamie, koek, crackers, snoep, kip en eieren en eiproducten, melkproducten enz. enz. zelfs zijn Nederlandse fabrikanten met productie in China op hun gezicht gegaan. Als je in een Chinees restaurant eet, krijg je GEGARANDEERD melamine binnen, jij, je vrouw, en je kinderen. De effecten zie je pas na maanden, soms na enkele jaren, en die zijn vernietigend voor lever en nieren, zeker bij jonge mensen en babies. Nu is het al zo erg dat ze die rotzooi ongestraft toevoegen aan diervoeder. Vele tienduizenden honden, katten en runderen zijn de laatste jaren een ,,vreemde" dood gestorven van die troep. Hier in Europe en in de USA. Ik zeg dit niet zo maar, maar na een wekenlang onderzoek en correspondentie in binnen- en buitenland. Ze flikken het zelfs om het te vinden in Chinese eieren en eiproducten in Maleisië en de Filippijnen. Chinese bak-olie die is aangelengd met giftige afgewerkte industriële olie. Verbaasd van al onze ,,moderne" kwalen? Voor 40-50 % te ,,danken" aan die troep!! Ik heb altijd graag een goeie hap gehaald in een Chinees restaurant, maar altijd mijn eigen afgevraagd hoe ik en mijn lady toch aan de rezerij kwamen een dag daarna. De laatste anderhalf-twee jaar dan. Vroeger nooit. Ik, mijn lady, mijn vrienden en kennissen, boycotten voort ALLE chinese drank en vreten, ALLES. En voorgoed. We hebben hier in ons eigen land genoeg wat wel te eten is.

Waarom ik dit hier vertel? Omdat ik dat op ALLE forums vertel waar ik en mijn vrienden op ge-abbonneerd zijn, en omdat we woest zijn op dat tuig, daarom. Omdat we proberen zoveel mogelijk mensen te waarschuwen, maakt niet uit vriend of vijand. Omdat we hopen, en vragen, zegt het tegen jullie vrienden, familie en kennissen, en laat ze dit bericht maar lezen. En nog iets: Die maffiozen zijn niet gek, ze weten dat we het door hebben, en daarom exporteren ze die troep eerst naar Zuid Amerika, laten het daar verpakken onder een mooie Spaanse of Engelse naam, en storten het dan hier op onze markt. Dus: Compleet GEEN Zuid Amerikaanse drank en voedsel meer. Zelfs de NESTLË is in het nieuws geweest hierin. En dat niet alleen. Die rommel in die potjes zou je zelf niet willen vreten, dus ook nooit aan je baby voeieren.

Als iemand dit leest, en na gaat denken: Dan actie, zegt het tegen een ieder die je kent, en houdt het zoveel mogelijk bij erkende Europeese (Canadese-Amerikaanse) producten. Die zijn ook niet alles, dat weet ik, maar je kunt beter door een vlo dan door een ratelslang gebeten worden.

Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Informatie over Melamine.

Bericht door Vaerderij »

Veelgestelde vragen

Is Melamine gevaarlijk voor de gezondheid?

Informatie over Melamine. http://www.rivm.nl/milieuportaal/biblio ... ndheid.jsp

Anne


Plaats reactie