Rijbewijs

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Rijbewijs

Bericht door hrobbers »

Ik heb hem toevallig vorige week weer moeten verlengen 49,50 euri kwijt voor een stukkie plastiek :evil:
Gouden handel voor die lui. :evil: :evil:

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Rijbewijs

Bericht door Bob R.I.P. »

Rose schreef:Kom ik vandaag om 1630 op het gemeentehuis....zijn ze al om 16u dicht !
Wat een weelde daar. Hier in de Langedijk is het gemeentehuis voor de burger 's middags dicht. Ik denk dat we de dames en heren ambtenaren teveel zouden storen in hun middagtukkie.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Rijbewijs

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

49,50 euri kwijt voor een stukkie plastiek
Dat is een vriendelijk prijsje.
In het schatrijke Griekenland ben ik dik 80 euro kwijt.
Dat wil zeggen: twee jaar geleden.
Ze hebben geen centen meer, dus nu zal het wel 100 euro zijn. :roll:
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Rijbewijs

Bericht door Brazuca »

Ik heb net mijn Braziliaanse rijbewijs hier in São Paulo vernieuwd, na een medische keuring en een gecomputeriseerde test op een aantal nieuwe verkeersregels. (30 vragen, 2 fout)

Had geen foto nodig, de foto wordt digitaal gemaakt bij de aanvraag, alsook digitale vingerafdrukken en digitale (gescande) handtekening, kosten;

+/- R$ 28 (€11) voor het rijbewijs en R$ 58 (€26) voor de keuring.

Mijn aanvraag moest eerst naar Brasilia gestuurd worden, omdat ik buitenlander ben, maar autochtonen kunnen hun rijbewijs in een periode van twee uur meenemen.

De service wordt verricht door de "Poupa Tempo" (spaar tijd), een instantie waar je vrijwel alle ambtelijke interactie met de diverse overheden snel kunt regelen. Of in ieder geval sneller dan vroeger, toen het soms een moeizaam en zeer bureaucratisch proces was.
jesse

Re: Rijbewijs

Bericht door jesse »

een neef van ons moest een nieuw rijbewijs hebben woont op tasmanie
we gaan naar het gemeente huis daar maakt men zelf een foto van je
10 minuten later klaar is kees
en de kosten 8 australiese dollars
of te wel += 5 euro
moet je hier eens voor komen
groetjes jesse
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Rijbewijs

Bericht door Ton Pekel »

De rijbewijzen verlengingsprijzen.... doet mij denken aan het rijbewijs te behalen.
1966-1968 Vlissingen ik dacht Rijschoolhouder Wolf had voor zeevaartschool scholieren (toen waren het nog geen "studenten"... :-D ) een speciale aanbieding. Gulden 2,75 per uur lessen in een VW kever. Ik ben pas bij het derde examen geslaagd want ik had tijdens de examenritten 2x een "ïngreep". De examinator had een een grote hoed op dus ik zag in die kleine kever geen zak wat van rechts kwam. En mondig om te zeggen van "kan die hoed af" dat durfde je toen nog niet.
De derde examen man was een gewone vent zonder hoed en toen was het zo gepiep. Ik moest door Middelburg rijden om 08:00 uur 's morgens
dus een makkie en geluk.

Ach vroeger was het niet alleen mooier....MAAR ook goedkoper.... :mrgreen:
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Rijbewijs

Bericht door jdbvos »

Mijn autorijbewijs was naar huidege normen een schijntje...
Ik ben van bouwjaar '52 en was in '70 dus 18.
De eerste les was F 9,50 + treinkaartje Hindeloopen-Sneek vv, de tweede les 1 week later was ("...sorry, maar het is duurder geworden...") F 10,00+ treinkaartje, weer een week later de 3e les (alweer met het"...sorry..."-verhaal) F 10,50 + treinkaartje, 2 dagen later examenrijden a F 25,00 + treinkaartje
Samen nog geen F 100,00

Mijn motorrijbewijs met nog een "oefenvergunning" Voor de buurtschappen rond Hindeloopen was nog minder....:afrijden in Sneek a F 25,00 + pak-um-beet: 4 ltr benzine a F 0,70/ltr
+ een verbaasd gezicht van de examinator toen hij vroeg op welke motor ik zou afrijden, en ik naar mijn Bonneville wees..... Hij wierp een blik op de oefenvergunning en vroeg hoe ik in Sneek gekomen was....
Op mijn "uhhhhh" haalde hij z'n schouders op en zei: "...nou, voorruit met de geit...".
Ik op mijn bonnie en hij in z'n kever.....


Alleen het verlengen kost idd héél wat meer tegenwoordig !!

Maar wat te denken van de verplichte ID-kaart a € 30,00 of zoiets ?
Zij verplichten jou om je te identificeren met een bij hun te kopen document tegen een door hun bepaalde prijs !!! En dan vragen ze ook nog 'administratiekosten' . Waar is mijn belasting dan naar toe gegaan ?? Dat was toch bedoeld tot instandhouding van het Utopia van een leger van ambtenaren, en voor de -inmiddels door hun verkochtte- nutsbedrijven als energievoorzieningen en openbaar vervoer ???
Oost, west...ook best


Plaats reactie