Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Zeg hee Albert, nou je het toch over meer hebt, wanneer maak jij dat verslag over die Palingvisser, waar je vorig jaar aan bent begonnen nou eens af :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Cor Leliard »

Over paling gesproken.Tijdens mijn reis naar N.Z. zijn we ook in een park geweest waar veel palingen voorkwamen.Maar dat waren echte ouderwetse jongens en meiden.
Er werd een kraan opengedraaid en dan wisten ze dat ze gevoerd werden.Ze waren allemaal minimaal een meter lang en zo dik als mijn bovenarm.
Ook in N.Z. wordt de paling bedreigd,oorzaak overbevissing en de glasaaltjes worden ook massaal gevangen.Je mag er nu maar 4 per dag vangen.Deze palingen gaan niet naar de Saragossa zee zoals "onze" palingen.Maar die gaan terug naar Tonga om kuit te schieten en te sterven.Ze hebben weleens zenders aangebracht,maar bij Tonga wemenlt het van grotten op grote diepte en daar verloor men het contact.
Groeten uit een zon overgoten Breda
Cor
Bijlagen
paling
paling
paling.jpg (164.47 KiB) 1042 keer bekeken
palingen.jpg
palingen.jpg (177.61 KiB) 1042 keer bekeken
het voederen van die vissen
het voederen van die vissen
palingen 1.jpg (181.47 KiB) 1040 keer bekeken
Il parle Il a parle
Bram

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Bram »

:-D Hoi Cor

Je verteld het weer goed en met prachtige foto`s van de paling,maar!!!! het water loopt me in de bek als ik deze jongens gekookt in een mosterddip zie ,in plaats van tussen de steentjes maar zelfs gerookt gaat er goed in met deze overheerlijke vette paling :lol: :lol:

Cor , enne bedankt voor je verhalen en foto`s ,tis maar dat je ut weet.
weekend nog zwaar geweest in Mokum??????? :wink:

Groets Bram
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Cor Leliard »

Hoi Bram,
Het week-end was grandioos in Mokum,zoals verwacht kon je over de koppen lopen op de wallen.Maar een prima sfeertje.Schotten en Nederlanders zingen,proosten en nog maar een slok.
Kwam thuis en had geen dorst meer.
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle


Plaats reactie