Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Cor Leliard »

Even vertellen hoe het kwam dat ik naar N.Z. ging.
Vorig jaar tijdens een reunie van enkele K.R.L. mannen was daar ook iemand die net uit N.Z. kwam.Heb een paar jaar met hem gevaren op de N.Z.dienst,hij was verloofd in Wellington,
(en is later met die vrouw getrouwd)en zodra we er aankwamen ging hij naar haar toe.
Maar daar was ook altijd een vriendin aanwezig en mij werd gevraagd met haar de stad in te gaan.Dat heb ik een paar jaar gedaan, kwam op een andere dienst en de correspondentie verslofte en stopte op een gegeven moment.Tijdens die reunie vroeg ik hem of hij nog steeds contact had met Norma,hij zei nee,maar wist me te vertellen dat ze op de universiteit in Wellington als onderzoekster werkte,voor de inheemse dieren van N.Z.
Heb een e-mail naar die universiteit geschreven en kreeg de volgende dag een e-mail van haar.
Ze wist nog wie ik was etc etc.De correspondentie kwam via de e-mail weer op gang en op een gegeven moment schreef ze als je naar N.Z.wilt komen,je kan bij mij logeren plaats genoeg.Heb met mijn vrouw overlegd om daar heen te gaan,maar die vond de vliegreis veel te lang en zei ga zelf maar voor een paar weken.Dus op 4 februari was het zover en ik vertrok naar N.Z.Hier was het koud en er lag nog sneeuw in Breda.
Eerst naar Engeland,normaal 1 uur en 10 minuten,maar er was een drukte op Heathrow dus we landde pas na 1 uur en 50 minuten.Daar boarding pas opgehaald voor de vlucht naar Sydney.
Van platform 1 naar 4 gegaan per bus,door security,niet alleen de riem maar ook de schoenen moesten uit.
Na dik elf uur aankomst in Bangkok.wordt vervolgd
Breda 4 febr
Breda 4 febr
Breda 4 febr.2009.jpg (57.52 KiB) 2177 keer bekeken
Il parle Il a parle

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Cor Leliard »

Bij aankomst in Bangkok moest iedereen uit het vliegtuig en weer inchecken na een klein uur
weer door security,weer schoenen etc uit en toen weer in hetzelfde vliegtuig.
Daarna op weg naar Sydney vlucht ongeveer 8 uur met een 747.Had gelukkig slaappillen van de dokter gekregen 4 stuks,een soort eitje met een vloeistof.Twee ingenomen en wilde de andere voor de terugreis bewaren.Maar die zijn gesneuveld,voelde wat nattigs en die waren leeg gelopen.Bij aankomst Sydney boarding pas voor Wellington opgehaald,had daar wat tijd over en heb daar gedoucht.Toen de lucht in voor de vlucht naar Wellington een kleine 4 uur met een 737.Wellington heeft een kleine luchthaven,tussen twee heuvels en de startbanen zijn te kort voor een 747.
Bij aankomst stond de gastvrouw me op te wachten,koffer in de auto en weg waren we naar Lower Hutt(een voorstad van Wellington).Daar aangekomen eerst in de sopemmer en mijn geraamte afgestoft(stonk als een geit),korte peur aan,want het was tenslotte 24 graden.
Bak thee op en toen een strandwandeling gemaakt,was wel toe aan wat beweging.
Lekker op een bankje gezeten en maar lullen,moesten tenslotte 40 jaar bijpraten.
Om een uur of 7 terug wat gegeten en ben gelijk in de pietenbak gedoken.
Heb geslapen als een roos.
Wordt vervolgd 25 maart
groeten uit Breda Cor
Bijlagen
6 febr.aankomst WLG
6 febr.aankomst WLG
aankomst Wellington 6 febr 2009.jpg (31.32 KiB) 2170 keer bekeken
Il parle Il a parle
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Prima Cor,
Een mooi uitgebreid verslag met foto's! :-D
All the best
Jos
Bram

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Bram »

Hoi Cor

Ik kijk alweer uit naar de volgende story. :-D

Groets Bram
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Compass »

Ok Cor,

We gaan er effe lekker voor zitten.

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo Cor,
een prachtig begin, doe er maar lekker lang over, we hebben geen haast.
Groeten uit Heemskerk, Wim.
Eat your pie, before you die !
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Vriendinnetjes van 40 jaar geleden aan de andere kant van de wereld opzoeken, ik krijg alvast rode oortjes :lol: :lol: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Cor Leliard »

inktvisje
inktvisje
nz 043.jpg (77.41 KiB) 2008 keer bekeken
Zater 7 febr niet veel gedaan,wat boodschappen,wat praten een beetje gewandeld
Zondag 8 febr,Zijn we naar Wellington gegaan,eerst met de auto naar het station in Lowe Hutt
en daar op de trein naar Wellington.Dit was de laatste van de drie feestdagen hier in N.Z,
Langs de haven gelopen maar van de kroegen van vroeger was niets meer te zien,allemaal nieuwbouw,ook het haven terrein kwam je niet op, overal hekwerk.We zijn toen naar het nationaal nuseum van N.Z. gegaan het Te Papa.Veel te zien over de Maori's en hun gebruiks voorwerpen.Er werd altijd gedacht dat ze vanaf Tahiti etc naar N.Z. zijn gekomen maar vorig jaar bleek uit heel veel DNA testen,dat hun DNA overeen kwam met dat van de mensen op Taiwan.Dus???Er was ook een tentoonstelling van de Chines Warriors,ten minste een gedeelte ervan en zijn daar ook langs gelopen.Was trouwens wel geinig ze hadden allemaal een ander porum,



Verder was er nog een plaats,een soort huis,waar je in kon gaan en dan werd er een aardbeving na gedaan,herrie en schokken best heftig.
Verder was er een gedeelte van reuze inktvis of kolossale inkvis op sterk water te zien.
Grote jonge om op je bordje te hebben.
Kolossale inktvis
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
De Kolossale inktvis (Mesonychoteuthis hamiltoni) is de grootste bekende inktvissoort. De soort is voor het eerst ontdekt in 1925, toen men twee tentakels in de maag van een potvis vond.
·
Anatomie
Er wordt geschat dat de Kolossale inktvis een grootte kan bereiken van 12 tot 14 meter, wat hem tot de grootste ongewervelde diersoort zou maken. Deze schattingen zijn gebaseerd op onvolgroeide exemplaren en vergelijkingen met andere inktvissoorten.
In 2003 vingen vissers in de Rosszee bij Antarctica een compleet exemplaar. Het werd voor onderzoek overgebracht naar de University of Technology in Auckland (Nieuw-Zeeland). Het onvolgroeide dier had een mantellengte van 2,5 meter, wat groter is dan die van een volwassen reuzeninktvis (2,25 m). De tentakels van de Kolossale inktvis zijn echter beduidend korter. Wel is het dier breder en gespierder, hetgeen erop zou kunnen duiden dat het een jager is. Gedragsobservatie is echter de meest betrouwbare manier om dit vast te kunnen stellen en dat is anno 2007 nog niemand gelukt. Een ander opvallend kenmerk is dat de Kolossale inktvis op zijn tentakels naast zuignappen ook nog haken heeft, waarmee hij vermoedelijk zijn prooien vastgrijpt.[1]
Op 22 februari 2007 werd door vissers die in de Rosszee op IJskabeljauwen visten de grootste Kolossale inktvis tot dan toe gevangen. Het dier was 10 meter lang en het gewicht ervan werd op 450 kg geschat.[2] De inktvis werd voor onderzoek overgebracht naar Te Papa Tongarewa, het nationale museum van Nieuw-Zeeland, waar het exacte gewicht ervan 495 kg bleek te zijn. De lengte van het dier was groter dan deskundigen hadden verwacht. Op grond daarvan vermoedde een van hen dat het een vrouwelijk dier betrof, aangezien bij de meeste inktvissoorten mannetjes kleiner zijn dan vrouwtjes en hij het onwaarschijnlijk vond dat een mannetje nóg groter zou zijn.[3] Een andere wetenschapper merkte op dat calamares van deze inktvis het formaat van tractorbanden zouden hebben.[2]
[bewerken] Natuurlijke vijanden
Mogelijke natuurlijke vijanden van de Kolossale inktvis zijn de Potvis en de Slaaphaai. Van potvissen is bekend dat ze duiken tot dieptes van 2.000 meter om op reuzeninktvissen te jagen. In januari 2004 bestudeerden Franse zeebiologen 36 dode slaaphaaien en troffen in de magen van de dieren resten aan van grote inktvissen, waaronder delen van tenminste 49 Kolossale inktvissen.[4] Onbekend is of de slaaphaai actief op de kolossale inktvis jaagt of het dier als aas eet.
Bijlagen
big bos?
big bos?
nz 042a.jpg (88.47 KiB) 2008 keer bekeken
kraken.jpg
kraken.jpg (65.95 KiB) 2008 keer bekeken
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Cor Leliard »

Zoals jullie zien heb de info over die inkvissen en de foto van Google geplukt
Ze hebben er daar op die tentoonstelling wel wat bij geschreven maar het meeste was ik alweer vergeten.
Verop in het verslag geef ik ook nog informatie over sommige meren plaatsen etc,
indien geen commentaar ,dan plaats ik dat ook maar.
Na al dat cultureel gedoe,kreeg ik dorst als een kameel,was de warmte nog niet gewend en was zeer hard op weg om uit te drogen.Dus een echte kiwi pub ingegaan,waar je naats het drinken ook kon eten.Heb eerst een pint old dark besteld,die heeft mijn slokdarm gemist en liep rechtstreeks naar de maag.Wat was dat lekker.
Met de tweede maar iets rustigere gedaan
Cor en Norma
Cor en Norma
Cor en Norma.JPG (95.79 KiB) 2003 keer bekeken
Daarna zijn we naar een tent geweest waar het Chinese Nieuwjaar werd gevierd.
Je kon niets kopen,maar je mocht zoveel eten en proeven als je wou.Heerlijke dingen geproefd.
Daarna in een restaurant ergens lekker gaan eten met een flink glas wijn,daarna trein naar huis en een wisky genomen,beetje tv gekeken en toen tussen de pooklappen
wordt vervolgd
groeten uit Breda Cor
Bijlagen
Cor
Cor
cor.jpg (89.79 KiB) 2003 keer bekeken
Il parle Il a parle
Bram

Re: Mijn reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Bram »

Cor

Je ziet er uit als een jonge God!!!!!!!!! :)
must be the old dark!!!!!!!

Groetjes Bram


Plaats reactie