Het spoor

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Het spoor

Bericht door Harry G. Hogeboom »

ondanks dat je er in de winter met dikke jassen in moest zitten voor de kou en de tocht.
Sinds wanneer hebben jullie in Nederland dan "een winter" Henk???? :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Het spoor

Bericht door v+d »

Harry, soms een beetje sneeuw daar kunnen die moderne treinen slecht tegen geloof ik :roll:
DSC00497soms een beetje sneeuw.JPG
DSC00497soms een beetje sneeuw.JPG (826.96 KiB) 2184 keer bekeken
Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Re: Het spoor

Bericht door henk kort »

Harry die hebben wij hier niet.
Als het een keer sneeuwde dan lag de sneeuw in de cabine , werd door de kieren naar binnen gedreven.
In de Benelux stellen was het hetzelfde , met die verstande ,dat de stellen die in Nederland in onderhoud (1200 nummers) waren beter onderhouden werden dan de Belgische serie(220 numers) . Onderhoud in België was erg beroerd.
In de loop der jaren verschillende maatregelen tegen genomen , maar werkte niet.
In de zomer liep de reuzel je r..t uit met deuren en ramen open , maar eigenlijk mocht je niet met open deuren rijden.
Wat een verademing was het ,toen de nieuwe stellen in dienst kwamen .
Harry winters bij jullie zien er heel anders uit , daarom kon ik niet begrijpen dat Canada de oude TEE dieselstellen over genomen heeft in de jaren eind 70.
Of ze nog lang in Canada gereden hebben weet ik niet(zou het best wel willen weten).

Groetjes Henk
Eens op het water,en voor altijd verkocht
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Het spoor

Bericht door Bob R.I.P. »

Henk ik meen dat een TEE stel teru is. Maar waar die gebleven is???
Er zal ongetwijfeld een spoorsexuloog zijn die het precies weet.

mvg
Bob
...
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Re: Het spoor

Bericht door henk kort »

V+D.

Er waren zelfs stellen die in de winter de loods in gingen , (was de eerste jaren) ICM was dat met die prachtige doorloopkop , wat trouwens een brok ellende was.
Maar ja dat was weer een prestige project systeem heeft eigenlijk nooit goed gewerkt
Zo hadden we de diesels 2200 die stonden 24 uur per dag stationair te draaien als het een beetje vroor , later werden ze in de loods gezet , kon je ze elke 2 a 3 uur eruit trekken en buiten een half uurtje laten draaien en dan weer terugzetten .
Maar al met al heb ik toch met heel veel plezier , altijd mijn treintjes gereden (35 jaar).

Groetjes Henk
Eens op het water,en voor altijd verkocht
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Het spoor

Bericht door v+d »

Henk, als je hoort wat we allemaal moesten doen om een lading olie met een tankertje in Turku Finland te krijgen in de winter en wat het later gekost heeft om het scheepje weer vaarklaar te krijgen, dan weet je dat overal wel eens een foutje gemaakt wordt :wink: Evengoed, mooie tijd had het niet willen missen :-D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Het spoor

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ach ja, wat zal ik t'r van zeggen, zo deden we dat vroegaah tussen Olst en Wijhe als er wat sneeuw lag! :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=uvbgq2Ni2uE

https://www.youtube.com/watch?v=wmRYCQgzwpE

https://www.youtube.com/watch?v=urNv1PMLwHI
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
aegis R.I.P.

Re: Het spoor

Bericht door aegis R.I.P. »

De TEE trein staat bij mijn beste weten aan de Dijksgracht te Amsterdam achter hekken in een bewaakt gebied wat echter niet verhinderde dat graffiti spuiters de trein geheel onderspoten. :(

Het is de bedoeling dat de Trein naar Lelystad gaat om weer rijvaardig te maken in samenwerking met het nog te realiseren
vervoersmuseum. Men heeft het over 2016 - 18.

groet Feike.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Het spoor

Bericht door Bob R.I.P. »

Waarom ligt hier alles stil als er een paar vlokjes sneeuw vallen? Of hebben ze in Amerika geen wissels?

Ooit, een flinke tijd geleden presenteerden de britse spoorwegen de nieuwe sneltrein. Veel journalisten aan boord en op weg naar London. Onderweg begon ht te sneeuwen en je raadt het al, de trein bleef steken. Het commentaar van de directie van de spoorwegen was: "Wrong type of snow"

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Het spoor

Bericht door jacko »

En wij maar klagen als er geen staanplaatsen meer zijn, moet je hier halverwege kijken.
https://www.youtube.com/watch?v=ySSrG7HgvIQ
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.


Plaats reactie