Het spoor
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Het spoor
Hondekop of Apenkop, bedankt Heeren ik weet er weinig van, ik krijg deze fotos en informatie via Facebook "Oud Amersfoort"
dat stikvol zit met fotos van Amersfoort maar ook spoorwegen. In mijn jeugd was de spoorwegen de grootste werkgever in Amersfoort.
Gerard
dat stikvol zit met fotos van Amersfoort maar ook spoorwegen. In mijn jeugd was de spoorwegen de grootste werkgever in Amersfoort.
Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Het spoor
Hoi.
Mat 54 was hondenkop.
Mat 64 2 wagenstel ,was plan T
Mat 64 4 wagenstel ,was plan V
Is mij op cursus voor mcn geleerd.
Groetjes
Henk.
Mat 54 was hondenkop.
Mat 64 2 wagenstel ,was plan T
Mat 64 4 wagenstel ,was plan V
Is mij op cursus voor mcn geleerd.
Groetjes
Henk.
Eens op het water,en voor altijd verkocht
Re: Het spoor
Henk,
Ik denk dat je je vergist. Plan T waren de 4-wagenstellen 501 t/m 531.
Stel 501 was het prototype Plan TT (Treinstel Toekomst). Op bijgaande foto nog in z'n groene jasje. Groeten, Paul G.
Ik denk dat je je vergist. Plan T waren de 4-wagenstellen 501 t/m 531.
Stel 501 was het prototype Plan TT (Treinstel Toekomst). Op bijgaande foto nog in z'n groene jasje. Groeten, Paul G.
Re: Het spoor
Die rangeerloc tegen het stootjuk/in de ballast is er één uit de serie 600 Gerard, bijnaam "Hippel" of "Bakkie", dit was dus een bakkie met een Bakkie
73 es gud dx de pe7eb eric k
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Het spoor
"Bakkie", dit was dus een bakkie met een Bakkie
Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Het spoor
In de NS-werkplaatsen Watergraafsmeer en Zwolle heb ik veel gewerkt met en aan deze "Bakkies". De bijnaam "Hippel" werd door ons nooit gebruikt. De getoonde DERL 638 op de foto in Amersfoort heeft na die ontsporing nog wel even dienst gedaan want hij is in november 1997 pas afgevoerd voor sloop.
In Zwolle was de lok 662 vernoemd naar een elektricien: WILKO, die was specialist op deze lokken.
Via de Rotterdam Rail Feeding is deze lok in 2010 terechtgekomen bij de Stichting Spoorverleden Drachten en staat nu als monument mooi te zijn op het terrein van Philips aan de Lange West. Zie hun website voor die geschiedenis. http://www.spoorverledendrachten.nl/index.htm
Op de opendag van Philips op 20 september 2014 was er bezoek van een Berna L4 up 354-bus uit 1964.
Groeten, Paul G.
In Zwolle was de lok 662 vernoemd naar een elektricien: WILKO, die was specialist op deze lokken.
Via de Rotterdam Rail Feeding is deze lok in 2010 terechtgekomen bij de Stichting Spoorverleden Drachten en staat nu als monument mooi te zijn op het terrein van Philips aan de Lange West. Zie hun website voor die geschiedenis. http://www.spoorverledendrachten.nl/index.htm
Op de opendag van Philips op 20 september 2014 was er bezoek van een Berna L4 up 354-bus uit 1964.
Groeten, Paul G.
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Het spoor
En dan te bedenken dat ik in dat jaar die trein nam om voor de eerste keer naar de Pollux te gaan, hadden we toen nog handkarren op het perron? tijden zijn verandert.
Groeten Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Het spoor
Dit kwam ik gisteren tegen in Marrum.
René
René
- Bijlagen
-
- Noordtrip 11-12.7.2015 (101) Marrum. Er wordt hard gewerkt aan een mooi stationnetje met toebehoren. (3 x).JPG (295 KiB) 2634 keer bekeken
-
- Noordtrip 11-12.7.2015 (102).JPG (251.12 KiB) 2634 keer bekeken
-
- Noordtrip 11-12.7.2015 (103).JPG (303.09 KiB) 2634 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Re: Het spoor
Mooi René,
Die lokken hebben ze daar in Marrum snel opgeknapt.
De SIK is de voormalige 320; deze was 2 jaar terug nog geel/grijs, nu dus weer in het originele groen.
De stoomlok is er dacht ik een jaar terug aangekomen; inderdaad is er hard gewerkt.
Groeten, Paul G.
Die lokken hebben ze daar in Marrum snel opgeknapt.
De SIK is de voormalige 320; deze was 2 jaar terug nog geel/grijs, nu dus weer in het originele groen.
De stoomlok is er dacht ik een jaar terug aangekomen; inderdaad is er hard gewerkt.
Groeten, Paul G.
Re: Het spoor
De kruiers liepen ook wel met steekwagentjes. Ik meen dat ze ook nog met electrokarren hebben gereden, maar dat weet ik niet zeker.gerard tenerife schreef: hadden we toen nog handkarren op het perron?
Prachtig in Amersfoort vond ik altijd die koffiewagens en de mannen die met dienbladen vol bekertjes en broodjes langs de trein liepen. Het serveren ging allemaal door de raampjes en dat was een hele onderneming, vooral als de trein op vertrek stond. Ze hadden er een hekel aan als je niet met gepast geld kon betalen, want dat kostte veel tijd en soms ging het mis, dan bleef hij met het wisselgeld in zijn handen staan en de trein vertrok.
Ze hadden ook eigen suikerzakjes, maar dat had elk station wel.
Groeten, Paul G.