Het spoor

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
pe7eb
Berichten: 201
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:10
Locatie: Alkmaar

Re: Het spoor

Bericht door pe7eb »

Spoorbrug bij Gouda draait weer.

Nadat afgelopen dinsdag het treinverkeer weer kon worden opgepakt na noodherstel van de schade door de aanvaring van afgelopen zondag, is het ook gelukt om het draaimechanisme van de brug weer zodanig te herstellen dat deze weer bedient kan worden. Ook hier is sprake van een tijdelijke oplossing, definitief herstel volgt later.

Lees meer bij ProRail.
73 es gud dx de pe7eb eric k

Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

De omgekeerde wereld. B&W van Olst-Wijhe zijn tegen spoorverdubbeling naar Deventer.

Station Olst.jpg
Station Olst.jpg (130.78 KiB) 4651 keer bekeken
https://www.destentor.nl/salland/olst-w ... ~aa89cdb1/

Wat een kromme redenatie; ik ben niet gewend van Olstenaren dat ze tegen de vooruitgang zijn. :)
Groet, Paul G.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Het spoor

Bericht door v+d »

Ja, wie wil er nu naar Deventer! :wink:
Gebruikersavatar
OLAU-fan
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2006 19:33
Locatie: Fryslân

Re: Het spoor

Bericht door OLAU-fan »

Patru schreef: 23 mei 2018 15:21 De omgekeerde wereld. B&W van Olst-Wijhe zijn tegen spoorverdubbeling naar Deventer.
https://www.destentor.nl/salland/olst-w ... ~aa89cdb1/
Wat een kromme redenatie; ik ben niet gewend van Olstenaren dat ze tegen de vooruitgang zijn. :)
Groet, Paul G.
Als regelmatig treinreiziger vanuit Deventer, merk ik dat bij de route naar Zwolle er af en toe VANUIT Zwolle een vertraging is. De trein NAAR Zwolle kan niet vanaf station Deventer vertrekken omdat de vertraagde trein het enkelspoors baanvak bezet houdt.
En dat leidt weer tot vertraging richting Zwolle en vanwege de verlate aankomst te eindpunt Zwolle soms ongetwijfeld ook weer tot vertraging op de terugreis naar Deventer/Roosendaal. Een bestaande vertraging wordt dus amper ingelost. Uit oogpunt van logistiek begrijp ik het belang van verdubbeling.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Het spoor

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wat een kromme redenatie
Ja, wie wil er nu naar Deventer!
Tjaaaa Paul, Jan et all........wat sallik d'r op afstand fan segguh? :lol: en WAT is vooruitgang?? :roll: Het is mij inderdaad ooit eens overkomen dat ik Olst met een cholere gang in de trein voorbij denderde......bij een bezoek aan DE Lage Landen kon ik nog net in Deventer met m'n tassie uit de trein van Schiphol springen en de trein naar Zwolle aan de overkant van het perron halen......maaaar HET was een sneltrein en moest dus vanuit Zwolle weer terug naar Ut Darp an d'n Iessel :lol:
Maaar Paul, bedankt voor de fraaie plaatjes, waaronder het voormalige huis van Ome Jan aan het Spoorpad :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Het spoor

Bericht door leo-shof »

station Hoek v. Holland.jpg
station Hoek v. Holland.jpg (96.48 KiB) 4348 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

Ontsporing van een olietrein.
Gelukkig waren er géén gewonden. :)
https://www.nu.nl/239429/video/enorme-r ... ns-vs.html

En bij ons in de buurt gaat de soap met de geprivatiseerde lijntjes onverminderd door.
Er zijn nu opeens trillingen als er een trein voorbij komt. :-D
https://www.destentor.nl/zwolle/nieuw-s ... ~aa2fe67b/

Groet, Paul
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Het spoor

Bericht door leo-shof »

35943588_1712929982088108_6268429340296347648_n.jpg
35943588_1712929982088108_6268429340296347648_n.jpg (131.22 KiB) 4034 keer bekeken
Hoek van Holland
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

Mooi plaatje van de Muizenneus 273 met de schuine blauwe reclamebanen. Waarschijnlijk gekiekt op een speciaal ritje.
Tegenwoordig staat hij in het Spoorwegmuseum in de originele kleuren.

Treinstel 273 Museum.jpg
Treinstel 273 Museum.jpg (116.61 KiB) 3994 keer bekeken
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

De voormalige rangeerlok 647 in de mooie kleuren van Railpro en omgenummerd naar 606.
Waarschijnlijk stand-by voor de werkzaamheden aan het spoor in Zwolle.

DERL 647 te Zwolle 1-7-2018.jpg
DERL 647 te Zwolle 1-7-2018.jpg (272.12 KiB) 3715 keer bekeken
Groet, Paul G.


Plaats reactie